Svanger V.S Barsel

Klesklypa

Gift med forumet
Dokke som har født no, kas plager er verst??[:)]

Vi svangre går jo å klager på vondt bekken, Halsbrann, Vann i kroppen, umulighet for å finne en god stilling, tissing om natta, vanskelig å snu seg i senga..osv

Barseldamene har Melkespreng, barseltårer, lite søvn., vondt underliv etter fødsel ... osv

Ka syntes dokke som har født er verst??
Gikk alle svangerskapsubehag over når babyen kom ut?? Eller får en både-og ei stund??

Kan vere greit å vere forbredt[;)]

jeg født i uke 35+6, 19. januar. fødselen hva så dramatisk at det endte med akutt ks og jeg plages enda med såret og hele kroppen er helt sliten. er sykemeldt og samboern er hjemme med meg. jeg hadde bekkenløsning fra uke 8 og plages enda med bekkene men det er pga kroppen min er så sliten så ting tar tid til alt er på plass. vet ikke helt om svagerskap eller barsel tid er best, begge to er like bra eller like vondt.

puppa[X(] det er nook værst! melkespreng, nippler som fryser bare dem får litt kulde på seg, stikking i brystene!!

ellers er alt toppers ;D

ORIGINAL: juneb

puppa[X(] det er nook værst! melkespreng, nippler som fryser bare dem får litt kulde på seg, stikking i brystene!!

ellers er alt toppers ;D

Her og! Er litt rart å plutselig våkne med lekkasje og melkespreng, vondt og stikkinger ja, midt på natten. Og såre brystvorter til tider. Ellers har kroppen min det ganske bra [:)] Barseltårene kom og gikk litt i begynelsen, men nå tror jeg det er over...kan bli litt hissig og lei utpå kvelden hvis lillegutt bare skriker og sånn, men det har vel mer med at jeg er dautrøtt selv ofte.

Helt klart värst att vara gravid! Jag hade masse plager. Bekkenløsing, hodepine, vondt överallt i stort sätt..

Men så fort att lille Colin tittade ut var allt "borta". Bara lycklig och sliter inte med något! (Så klart lite spräng och har haft såra nippler...Men det är bedre nå!) [:D][:D]

hm godt spm. På slutten var jeg veldig svimmel, klarte ikke å gjøre mye. Bekkenløsningen var RAM og halsbrannen var helt jævlig...

Etter HELVETES hastesnitt forsvant halsbrannen (såå deilig, savner den IKKE) ,jeg svettet som en gris i 14 dager.. Jeg gråt en del, men ikke all verden. Puppene er nå sånn passe, litt vondt, men ikke så ille. Har derimot ENORMT med melk, det renner nesten konstant fra de. Søvn er det verste... Jeg klarte ikke å slappe av, bare sov litt på overflaten og reagerte på den minste lyd... Etter ca en uke så har det blitt bedre, jeg begynte å sove dypere.. Nå etter 14dager er alt så mye bedre, sover tungt og godt når jeg kan....

jeg hadde vel igrunnen et ganske så fint svangerskap med veldig lite plager og har det kjempe fint etter fødsel også! det eneste var at jeg revnet og ble klipt så var vondt i underlivet de første dagene etter fødselen! men tror ikke jeg skal klage på noen ting[;)] både jeg og lillemann sover godt om nettene, har masse melk men ikke vondt - så koser meg i grunnen bare[:D]

Under svangerskapet var det bekkenløsning med låsning som plagde meg mest.
Etter fødselen er det stingene som er litt såre (sydd etter jeg ble klippet ) samt bekkenet som krangler enda. Pluss en rygg som sa takk for seg etter ei uke på en elendi skumgummimadrass[:'(] Går litt bedre nå men kjenner det hvis jeg løfter lillegutt på en feil måte..
Har også lavt blodprosent etter fødselen, så det knaskes på jerntabletter og spises jernrik mat t den store gullmedaljen..(Fikk en fossblødning rett etter at morkaka va kommet ut[:'(] ) Men nå har det stort sett gått over t liten mensenblødning..... Slipp i allefall å gå rundt med store up-and-go bleier[8D]

Back
Topp