Svakere graviditetstest

Høstkos2012

Andre møte med forumet
Noen som kan svare meg på om jeg burde bekymre meg når en graviditetstest viser svak strek plutselig i uke 9? Når jeg fant ut jeg var gravid viste testene to veldig sterke streker. Har ikke hatt noen tegn på en SA, men symptomer har smått forsvunnet, som jeg har lest er helt normalt. Er veldig bekymret for jeg ikke er gravid lenger. Har første gravidtime hos legen nå i uka og må si jeg er veldig redd og føler det blir flaut å gå hvis jeg ikke er gravid likevel..
 
Hm, jeg tror at etterhvert i svangerskapet et det ett annet hormon som tar over for HCG (det er jo det testen leser av). Så kan hende det er grunnen, er ikke sikker på når i svangerskapet dette begynner å skje altså;) Spør legen din om du kan få time til UL så skal du nok se at alt står bra til inni magen;)
 
hCG-nivået skal avta i rundt uke 8-10, så det er nok ikke farlig :) Men hvis du er nervøs bør du kontakte legen din og høre!
 
Takker for svar!
Skal til legen i morra og da får jeg endelig vite noe og får en eventuell bekreftelse på graviditeten, noe som ikke har gått opp for meg enda.
Jeg har vært i så fin form, det er vel derfor jeg bekymrer meg og tror at det ikke er noe der likevel. Men det får morradagen vise...
 
eller kanskje du er som meg. Bekymret meg også for det samme som deg, men i dag var jeg på UL og der banket det TRE små  hjerter. Er veldig sjokkskadet nå.
 


*09-12* skrev:
eller kanskje du er som meg. Bekymret meg også for det samme som deg, men i dag var jeg på UL og der banket det TRE små  hjerter. Er veldig sjokkskadet nå.


OOOOJ!!!!! Hahaha!!:P Skrekkblanda fryd då kan eg tenke meg!! Haha!:P Eg trur eg hadde besvimt i stolen! ;P
 
Jeg fikk svakere test i uke 10 (tok ingen test i uke 9), men da var den svakere. Jeg ble bekymret, men var på sykehuset noen dager etter, og da fikk jeg se nurket på skjermen. Jordmor ga et litt svevende svar, men bekreftet mine tanker om at man produserer mindre hcg, at det er derfor den blir svakere.

Uansett så var alt bra med den lille ;) Tror ikke du skal bekymre deg :)
 


sorciere_ skrev:


*09-12* skrev:
eller kanskje du er som meg. Bekymret meg også for det samme som deg, men i dag var jeg på UL og der banket det TRE små  hjerter. Er veldig sjokkskadet nå.


OOOOJ!!!!! Hahaha!!:P Skrekkblanda fryd då kan eg tenke meg!! Haha!:P Eg trur eg hadde besvimt i stolen! ;P

mildt sagt.
 
Hcg skal jo synke, så vil anta det er normalt :) Hcg er vel det de tror gir kvalme og minns jeg at jeg leste og kvalmen her ble merkbart bedre i uke 10 ivertfall, var ikke kvalm i det hele tatt tirsdag og onsdag i forrige uke men var på ul på onsdag og alt så veldig bra ut sa gyn så var naturlige gang at kvalmen er stort sett vekk!!!

Alt er nok bra :)
 
Back
Topp