Svak hjerteaksjon uke 10

Tjorven05

Flørter med forumet
Jeg var på TUL og fikk se en sprellende liten mums. I en bisetning sier gyn at det er litt svak hjerteaksjon og at hun anbefalte å fortsette med progesteronstøtte ei ekstra uke. Det det var lav frekvens eller svake slag vet jeg ikke.

Gyn var en time forsinket den dagen og på overtid så hun var nok litt sliten, og jeg ble så forfjamset at jeg helt glemte å spørre hva «litt svak hjerteaksjon» egentlig ville si. Betyr det at vi har gode eller dårlige sjanser for et friskt barn? Jeg aner ikke. Og hun var ikke tilgjengelig da jeg kontaktet klinikken i dag. Ikke ble det satt opp kontrolltime heller så jeg er litt forvirra.

Hadde egentlig gledet meg til å kunne dele med familie snart, men nå føler jeg for å utsette. Jeg skulle også bestille NIPTtest, men vil jo ikke svi av 5000kr om det er stor sannsynlighet for at ting ikke går bra uansett.

Har noen fått liknende beskjed og kan gjøre meg litt klokere på hva gyn kanskje mente??
 
Ring tilbake til klinikken på mandag og be dem om å be henne ringe deg. Svak hjerteaksjon betyr nok at hjertet ikke slo så raskt som det skulle. Det trenger ikke bety noe, det kan bety at det er noe galt. Jeg opplevde det samme, bare mye tidligere (uke 7), det endte ikke bra, men da fikk jeg beskjed om at det mest sannsynlig ikke ville gå bra heller. Hvis gyn ville ha deg videre på medisiner så vil jeg jo tro at hen ikke ser på den lave aktiviteten som noe farlig, men dumt at du skal måtte gå med disse spørsmålene for jeg vet godt at hver eneste time uten å vite er tortur.

Alt i alt så er du kommet til uke 10 og dersom fosteret ble målt til riktig størrelse og det kun var litt lav hjertelyd og gyn ikke sa noe, så lover det egentlig veldig godt! Men ring dem på mandag, så får du nok et bedre svar.
 
Ring tilbake til klinikken på mandag og be dem om å be henne ringe deg. Svak hjerteaksjon betyr nok at hjertet ikke slo så raskt som det skulle. Det trenger ikke bety noe, det kan bety at det er noe galt. Jeg opplevde det samme, bare mye tidligere (uke 7), det endte ikke bra, men da fikk jeg beskjed om at det mest sannsynlig ikke ville gå bra heller. Hvis gyn ville ha deg videre på medisiner så vil jeg jo tro at hen ikke ser på den lave aktiviteten som noe farlig, men dumt at du skal måtte gå med disse spørsmålene for jeg vet godt at hver eneste time uten å vite er tortur.

Alt i alt så er du kommet til uke 10 og dersom fosteret ble målt til riktig størrelse og det kun var litt lav hjertelyd og gyn ikke sa noe, så lover det egentlig veldig godt! Men ring dem på mandag, så får du nok et bedre svar.
Hun glemte (eller droppet?) å måle knøttet også, men det var sånt jeg ikke tenkte på før etterpå. Jeg sendte mld til klinikken og fikk beskjed om at den var gitt til legen og at hun svarer når hun kan. Kjipern at det er stengt på klinikken i helgen :meh:
 
Hun glemte (eller droppet?) å måle knøttet også, men det var sånt jeg ikke tenkte på før etterpå. Jeg sendte mld til klinikken og fikk beskjed om at den var gitt til legen og at hun svarer når hun kan. Kjipern at det er stengt på klinikken i helgen :meh:
Kan det hende hun målte uten at hun sa noe til deg?
Var dette offentlig eller privat?

Jeg var hos en gynekolog i lillestrøm dette svangerskapet etter MAen og det er den dårligste gynekologen jeg noen gang har vært borti. Brukte nesten ikke noe tid og det eneste hun sjekket var at hjertet slo. Jeg tror det var en privat gynegolog med refusjonsordning. Ikke hadde de ordentlig utstyr heller for jeg hadde vært på privat ultralyd 2 uker i forveien hvor de hadde sett alt med utvendig ultralyd, så kommer jeg dit så klarer de ikke se en dritt utvendig og må bruke innvendig i uke 14.. Da jeg spurte om størrelsen sa hun bare at det klarte hun ikke måle.

Jeg håper virkelig gynekologen er profesjonell nok til at hun sier det som det er, så om hun gir deg medisiner er nok alt fint. I tillegg så er det merkelig om hun gir deg medisiner dersom hun tenkte det var på vei til å gå galt. Da hadde hun nok bare ikke sagt noe og latt det går sin gang. Så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for mye :Heartred
 
Back
Topp