SV kontroll og jobb

K.L#

Forumet er livet
Septembermødre <3
Marsmellows-15
Må le litt.. Jeg var å snakket med sjefen i dag for å forsikre meg om at svangerskapskontrollene har jeg rett på fri til... Og første reaksjon var at NEI d var hun ganske sikker på at jeg måtte ta på avspasering. Men hun sjekket no i regelboken, og der sto d visst at man har rett på det så langt det ikke lar seg gjøre å ta utenom arbeidstid.. Så når eg da tar den tidligste timen må jeg ha seinvakt.. HELT i orden.... Men tenk så kjipt hadde hun ikke sjekket regel boka mens jeg sto der da! :P

Ja, det er mange sjefer som ikke vet dette. Heldigvis er det flere og flere IA bedrifter, så da får en fri til det meste.

Lykke til på kontrollene, med fri;)

Dette viste jeg ikke. Gjelder det til ordinær ultralyd også? Jobber på sykehuset så er jo bare noe etg ned.

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Retten til fri fra jobb til svangerskapskontroller har ingenting med om man er IA bdrift eller ikke å gjøre. står i arbeidsmiljøloven og gjelder derfor ALLE uansett hvor man jobber :)

§ 12-1.Svangerskapskontroll
Arbeidstaker som er gravid har rett til fri fra arbeidet med lønn i forbindelse med svangerskapskontroll dersom slike undersøkelser ikke med rimelighet kan finne sted utenfor arbeidstiden.

Retten til fri fra jobb til svangerskapskontroller har ingenting med om man er IA bdrift eller ikke å gjøre. står i arbeidsmiljøloven og gjelder derfor ALLE uansett hvor man jobber :)

§ 12-1.Svangerskapskontroll
Arbeidstaker som er gravid har rett til fri fra arbeidet med lønn i forbindelse med svangerskapskontroll dersom slike undersøkelser ikke med rimelighet kan finne sted utenfor arbeidstiden.
jepp, var den paragrafen hun leste til meg i dag ;) så da kunne eg senke skuldrene og ikke ha dårlig samvittighet.. Jeg kjører jo 30 min på vei til jobb, og har lege selvsagt her jeg bor, så tar d litt "ekstra" tid, i forhold til de som bor nærmt jobben. Men that life..... ikke noe eg kan gjøre noe med....

Så bra å høre at man får fri. Har nemlig fått time til spesialist, tidlig ul og ordinær ul. Så jeg lurer på om jeg må si fra til sjefen snart, ellers lurer hun nok på hvorfor jeg må blokkere kalenderen så mye fremover. Men er kun i uke 9, og har egentlig tenkt å vente til etter uke 12 med å si det :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Så bra å høre at man får fri. Har nemlig fått time til spesialist, tidlig ul og ordinær ul. Så jeg lurer på om jeg må si fra til sjefen snart, ellers lurer hun nok på hvorfor jeg må blokkere kalenderen så mye fremover. Men er kun i uke 9, og har egentlig tenkt å vente til etter uke 12 med å si det :p

Sent from my iPhone using BV Forum
jeg hadde også tenkt å vente til uke 12, men sånn gikk d ikke pga div ul pga blødninger.... Men kun sjefen som vet, så da er d på en måte "greit" likevel. :p

Back
Topp