Sv. forgiftning og mat

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Hei

Jeg var hos legen på fredag og har mange symptomer på det som KAN være sv. forgiftning.
Hadde +1 på protein i urinen og høy blodtrykk som lå akkurat under der man begynner å bli "redde".
Skal tilbake på mandag så sant symptomene ikke blir verre, da skal jeg ta direkte kontakt med sykehuset.

Så til spørsmålet mitt, er det noe mat som er anbefalt jeg spiser, eller holder meg unna ved tanke på min tilstand?

Natrium er blodtrykksøkende (feks salt) og kalium er btsenkende. All frukt, grønnsaker og bær er gode kilder til kalium, men spesielt mye har:
Avokado
Bananer
Brokkoli
Bønner
Dadler og tørkede aprikoser
Sopp
Tomat og tomatpuré
Hvitløk
Poteter, rødbeter, persillerot og sellerirot
Rosenkål og grønnkål

Spis minst 500g frukt og grønt hver dag (helst mins 300 av de grønnsaker).

Lakris øker bt.

Det aller viktigste er å ikke stresse!

Natrium er blodtrykksøkende (feks salt) og kalium er btsenkende. All frukt, grønnsaker og bær er gode kilder til kalium, men spesielt mye har:
Avokado
Bananer
Brokkoli
Bønner
Dadler og tørkede aprikoser
Sopp
Tomat og tomatpuré
Hvitløk
Poteter, rødbeter, persillerot og sellerirot
Rosenkål og grønnkål

Spis minst 500g frukt og grønt hver dag (helst mins 300 av de grønnsaker).

Lakris øker bt.

Det aller viktigste er å ikke stresse!
Tusen takk

Dessuten anbefales ikke sengeleie ved ikke medikamentell behandling..
Da jeg var innlagt for sf ble jeg beordret i seng dagene før jeg fikk noe medikamenter. Men nå mente ikke jeg at ts måtte holde senga, men at hun ikke skal trene slik du skrev. Uansett om det bare "kanskje" er sf/begynnende sf. Hvis det er sf så hjelper ikke trening på bt slik det vil gjøre med "vanlig høyt bt" heller. Å spise godt med grønnsaker er bare fint uansett.

Da jeg var innlagt for sf ble jeg beordret i seng dagene før jeg fikk noe medikamenter. Men nå mente ikke jeg at ts måtte holde senga, men at hun ikke skal trene slik du skrev. Uansett om det bare "kanskje" er sf/begynnende sf. Hvis det er sf så hjelper ikke trening på bt slik det vil gjøre med "vanlig høyt bt" heller. Å spise godt med grønnsaker er bare fint uansett.
Du fikk medisiner så der e nok forskjellen.. :) D var snakk om før medisiner når man e hjemme.. Når man blir innlagt så e jo saken helt annerledes.. Da hjelper ikke mat heller mer..

Du fikk medisiner så der e nok forskjellen.. :) D var snakk om før medisiner når man e hjemme.. Når man blir innlagt så e jo saken helt annerledes.. Da hjelper ikke mat heller mer..
Nei fikk ikke medisiner med en gang - de ba meg ligge i ro i flere døgn før jeg fikk noe medisiner.

Nei, jeg har ikke SF enda, men ligger på grensen til å få det.
Det jeg ønsker er å gjøre det jeg kan for at det ikke skal utvikle seg.

Ta det med ro og spise grønnsaker høres ut som en fin ting å prøve :)

Back
Topp