Sv.diabetes

L-40481199

Første møte med forumet
Hei
Jeg har vært å tatt glukosetest i dag, fartende bl.sukker var på 4.5 og etter å ha drukket dette sukkervannet var bl.sukkeret på 10,3 noe som mest sannsynlig indikerer sv.diabetes.

Å med det lurer jeg på om det er flere her inne som har fått det. Å hva spiser dere, jeg lurer på om det er noen som har tips til middager, lunsj osv. generelt tips til matvarer.blir helt grønn av denne googlingen
 
Når du har fått diagnosen svangerskapsdiabetes skal du få tilbud om konsultasjon med ernæringsfysiolog samt time hos endokrinolog som skal kunne svare på alle spørsmålene dine. Inkludert hyppige kontroller og oppfølging med diabetessykepleier.

Din SD vil være unik for deg, som gjør at du muligens kan regulere blodsukkeret med mat eller mulig du må starte med insulin. Som nevnt vil endokrinolog og diabetessykepleier være de beste til å hjelpe med håndtering og behandling.
 
Hei
Jeg har vært å tatt glukosetest i dag, fartende bl.sukker var på 4.5 og etter å ha drukket dette sukkervannet var bl.sukkeret på 10,3 noe som mest sannsynlig indikerer sv.diabetes.

Å med det lurer jeg på om det er flere her inne som har fått det. Å hva spiser dere, jeg lurer på om det er noen som har tips til middager, lunsj osv. generelt tips til matvarer.blir helt grønn av denne googlingen
Fikk svangerskap diabetes for ca 3 uker siden, måler blodsukker hver dag, og går på insulin både morgen og kveld!
Og har time på sykehuset jevnlig for blodprøver og urinprøve målinger - og tlf samtale med diabetes legen ca 1 gang i uka! Nå er det 2 uker te neste samtale!

Skal på UL i uke 32 og henvises til fødepoliklinikken til uke 38 for vurdering av i gangsetting! - sånn at du vet det kan skje deg også grunnet man får mer oppføring grunnet veksten til babyen!

Når det gjelder kosthold så spis minst mulig med karbohydrater, sukker og fett!

Jeg spiser mye salat, grønnsaker og kylling, kokt skinke laughing6 Jeg fikk beskjed om å ha den rundingen som indikerer hvor grovt brøde er der skal det være 4 svarte trekanter det er beste brøde og spise! Også fikk jeg beskjed om 1 glass melk i løpet av 1 hel dag, så den suger jeg elsker melk! Og hvis jeg skal ha frokost blanding skal den inneholde 7,3 % fett ikke mer enn det:arghh::Heartred

Man skal spise lite poteter, pasta og ris, jeg har ett sånt skjema med forskjellig hvis du er interessert?
 
Back
Topp