Sv.diabetes

lisabet86

Elsker forumet
Aprilbarna`15
❤ Juliskattene 2018 ❤
Var på glukosebelastning 27 januar, og jordmor skulle ringe om jeg hadde sv.diabetes.
Jeg hørte aldri noe, og når jeg var på kontroll hos ho i februar spurte jeg så klart, og da sa ho at siden ho ikke har ringt meg var det ingenting å tenke på.
Men når jeg var på kontroll tirsdag som var, fant jordmor ut av ho i resepsjonen hadde motatt resultatet og bare puttet den i papirjournalen min uten å gi beskjed til jordmor.
Det viser seg nå at jeg har en form for sv.diabetes, verdien etter 2 timer lå på 8.3. Ho ringte til fødepoliklinikken med en gang, og ordnet en hastetime til vekstkontroll på mandag som kommer.
Merker jeg er skikkelig skuffet over og ikke få vite dette tidligere, og føler meg nervøs nå..
Er jo førstegangsfødende, og syntes dette er kjempe skummelt :-(
Har ikke gruet meg eller hatt angst for fødselen frem til nå, men kjenner at det kommer snikende..

Uff, det var ikke bra! Dårlig at du ikke har fått beskjed!! Håper vekstkontrollen på mandag gir deg gode nyheter. Det trenger jo ikke bli en gigababy;)

Off da.. hvordan er SF-målene dine da? Håper på at alt er bra på kontrollen - kjedelig med sånne feil..!

Fysj, for et rutinebrudd! Jeg hadde blitt skikkelig sint...!

Det går nok kjempe bra på kontroll skal du se :-)
...jeg har svangerskapsdiabetes og oppdaget det for ca 2 uker siden og alt er ok her :-) krysser fingrene for deg ! :-D

Off da.. hvordan er SF-målene dine da? Håper på at alt er bra på kontrollen - kjedelig med sånne feil..!
Sf målene er fine, ligger litt over den røde streken, og vokser jevnt :-)
Men er det ikke nå di siste ukene bebis legger på seg mest? :-/

Sf målene er fine, ligger litt over den røde streken, og vokser jevnt :-)
Men er det ikke nå di siste ukene bebis legger på seg mest? :-/
Da har du trolig ikke en svært stor baby enda.. og nå kan du jo ta hensyn mtp kosthold de siste ukene :-)

Fysj, for et rutinebrudd! Jeg hadde blitt skikkelig sint...!

Det går nok kjempe bra på kontroll skal du se :-)
...jeg har svangerskapsdiabetes og oppdaget det for ca 2 uker siden og alt er ok her :-) krysser fingrene for deg ! :-D
Ble først helt satt ut, og det har ikke sunket helt inn, så fikk liksom ikke sagt hva jeg egentlig mente :-(
Skal på kontroll igjen mandag før påske og kommer til å ta det opp da!

Tusen takk for gode ord, grugleder meg til mandag, håper bare alt er bra med prinsen ♡

Ble først helt satt ut, og det har ikke sunket helt inn, så fikk liksom ikke sagt hva jeg egentlig mente :-(
Skal på kontroll igjen mandag før påske og kommer til å ta det opp da!

Tusen takk for gode ord, grugleder meg til mandag, håper bare alt er bra med prinsen ♡

Alt er nok kjempe bra ;-)

Håper på det :-)
Kommer ikke til å tørre og spise godteri no mer nå :-P
Har fått restriksjoner her også og jeg har ikke sv.skapsdiabetes.. men er jo bare noen uker.. enklere å holde seg unna når legen har gitt beskjed om det! Lykke til på mandag!

Huff så teit! Jeg har også blitt helt glemt i systemet pga at jeg har flere risikoer gjør at jeg må på flere kontroller på sykehuset... Men da har de glemt å kontrollere langtidsblodsukkeret... Kjenner jeg har bare blitt helt paff og har ikke orket å ringe for å mase! De klarer tydeligvis ikke følge opp to ting der. Nå går jeg bare å håpet på fødsel slik at jeg slipper mer mas!!

Mitt tips til deg frem til fødsel! Gå over på lavkarbo med en gang! Har man svangerskapsdiabetes blir bebisene ofte litt større en normalen! Men jeg tipper at i ditt tilfelle så høres det ut som den er veldig normal! Mitt sf mål ligger akkurat på den øverste linja og hun er estimert til å bli rundt 4 kg! No worries!!

Huff så teit! Jeg har også blitt helt glemt i systemet pga at jeg har flere risikoer gjør at jeg må på flere kontroller på sykehuset... Men da har de glemt å kontrollere langtidsblodsukkeret... Kjenner jeg har bare blitt helt paff og har ikke orket å ringe for å mase! De klarer tydeligvis ikke følge opp to ting der. Nå går jeg bare å håpet på fødsel slik at jeg slipper mer mas!!

Mitt tips til deg frem til fødsel! Gå over på lavkarbo med en gang! Har man svangerskapsdiabetes blir bebisene ofte litt større en normalen! Men jeg tipper at i ditt tilfelle så høres det ut som den er veldig normal! Mitt sf mål ligger akkurat på den øverste linja og hun er estimert til å bli rundt 4 kg! No worries!!
Helt forferdelig at di kan "glemme" så alvorlige ting altså :-( Man føler seg jo ikke 100% ivaretatt akkurat..

Har en bytteliste jeg har fått av tidligere fastlege som jeg skal følge igjen, så skal nok klare å regulere kostholdet. Hadde bare vært lettere om jeg kunne fått vite det når svaret kom :-/

Da håper jeg på at lille prins vokser som normalt ja :-)

Å så utrolig kjipt å bli glemt på den måten. Men kjempe bra at det ble oppdaget nå:)

Og håper du får den oppfølgingnen du trenger:) og at alt er bra med babyen i magen:)

Å så utrolig kjipt å bli glemt på den måten. Men kjempe bra at det ble oppdaget nå:)

Og håper du får den oppfølgingnen du trenger:) og at alt er bra med babyen i magen:)
Ja, kjempe kjipt :-( Følte jo at etter 5 uker med blødning/spotting tidlig i svangerskapet ville gjøre at dem fulgte ekstra med da, men neida :-/

Glad det ble funnet ut iallfall, Så krysser vi fingre og tær for at prinsen har det bra ♡ :-)

Back
Topp