Sv.diabetes

stinemor89

Betatt av forumet
Augustmødrene 2014
Flere her med svangerskapdiabetes? Hva spiser dere som snacks, desserter? Har så lyst på noe søtt og jeg vil bake sjokoladekake

Finnes nok noen lavkarbokaker som passer fint for diabetikere hvis du googler litt :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Finnes også masse sukkerfri sjokolade på helsekostbutikkene. De smaker jo selvfølgelig ikke like godt, men tror ikke det utgjør så stor forskjell om du har det i en sjokoladekake.

Fedon har en bra. Hans kosthold er jo bra for diabetikere. Laget med fruktose,som han mener er bedre på blodsukker en vanlig sukker.

Oi,skulle si Fedon har en bra sjokoladekake!

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Rema 1000 har noen sjokolader som heter sukkerfri, hvit, melkesjokolade, mørk og med hasselnøtter.. Finnes også sukkerfri nøtter med sjokolade, veldig godt.. Har gått lenge på lavkarbo.. ;) du kan også spise baconsnacks, den ordentlige..

Har jeg lyst på noe søtt, så spiser jeg litt. Men i små mengder, og gjerne med en gulrot etter! Det hjelper, da tar ikke kroppen opp sukkeret like mye :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Chiagrøt med kakaopulver vil jeg tro du kan spise. Blir som en variant av sjokoladepudding. Ciafrøene har jeg kjøpt på nettet, men du får de også på helsekost men da er de vesentlig dyrere.. En porsjon: 3 ss chiafrø, 3 dl vann 3 ss rått kakaopulver 1a ts vanlijepulver. Rør sammen alt og la stå i kjøleskapet over natta. Finnes også en variant med bær, melk og nøtter med litt honning oppi men vet ikke om du bør unngå honning.

Har jeg lyst på noe søtt, så spiser jeg litt. Men i små mengder, og gjerne med en gulrot etter! Det hjelper, da tar ikke kroppen opp sukkeret like mye :-)

Det er en del sukker og stivelse i gulrøtter også. Nøtter skal være med å stabilisere når man spiser karbohydrater har jeg lest.

Chiagrøt med kakaopulver vil jeg tro du kan spise. Blir som en variant av sjokoladepudding. Ciafrøene har jeg kjøpt på nettet, men du får de også på helsekost men da er de vesentlig dyrere.. En porsjon: 3 ss chiafrø, 3 dl vann 3 ss rått kakaopulver 1a ts vanlijepulver. Rør sammen alt og la stå i kjøleskapet over natta. Finnes også en variant med bær, melk og nøtter med litt honning oppi men vet ikke om du bør unngå honning.[/.
Vet du hvor mye karbohydrayer det er i chia? Honning er jo sukker så det kan umulig være særlig anbefalt..

Oi, min tekst kom visst inni ditt innlegg....bummer :)

Man bør nok bruke noe annet søtningsstoff enn honning ja. Men tenkte hun kanskje visste om noen søtningsstoff erstatning selv.. Mener å huske at chia ikke inneholder karbohydrater (netto etter fiber)..

Kjøpte en pakke med sjokoladekake på sunnkost uten tilsatt sukker :-) spent på hvordan den smaker

Sukrin i ulike varianter er bra som søtning. Kan tipse om forumet på lavkarbo.no for mye informasjon og sukkerfrie oppskrifter. Selv har jeg spist alt mulig i graviditeten men sverger til ganske low carb ellers (har ikke diabetes men vil gjerne unngå å få det)

Det er en del sukker og stivelse i gulrøtter også. Nøtter skal være med å stabilisere når man spiser karbohydrater har jeg lest.

Det kan godt være, men det var det jeg fikk beskjed om av diabetessykepleier :-) Og spiser jeg en melkerull og en gulrot, er blodsukkeret på 4-5 to timer etterpå ;-)

Back
Topp