Svøpepose?

#Star

Andre møte med forumet
Hei,

Har ikke brukt noe særlig "spesielt" utstyr på mine to første. En av de tingene jeg aldri har prøvd er svøpepose. Siden vi venter tvillinger, tenker jeg å bruke alle triks i boka for at de skal sove best mulig.

Noen som har erfaring med svøpeposer? Må man introdusere det tidlig for at de skal like det? Noen merker som er bedre enn andre? Syns de er litt "ekle" da om jeg plutselig samsover og de kommer seg rundt, så vil de jo skikkelig ligge med ansiktet nedover (om jeg sovner fra puppen), så kanskje man bør bare legge de i det fra våken?
 
Vi elsket Ergobaby sine siden de har borrelås. Gjorde livet vårt SÅ mye bedre! Begynte å bruke dem etter et par uker kanskje. Det er jo vitenskapelig bevist at babyer sover bedre svøpt, tror det er fordi de ikke vekker seg selv med den refleksen. Også minner det nok om å være inni magen :happy: Man bør hvertfall ikke bruke dem når baby kan rulle, men for mange skjer jo det etter 3 mnd, tror det er da de anbefaler å slutte uansett. Tror heller ikke det er anbefalt om man samsover.
 
Vi elsket Ergobaby sine siden de har borrelås. Gjorde livet vårt SÅ mye bedre! Begynte å bruke dem etter et par uker kanskje. Det er jo vitenskapelig bevist at babyer sover bedre svøpt, tror det er fordi de ikke vekker seg selv med den refleksen. Også minner det nok om å være inni magen :happy: Man bør hvertfall ikke bruke dem når baby kan rulle, men for mange skjer jo det etter 3 mnd, tror det er da de anbefaler å slutte uansett. Tror heller ikke det er anbefalt om man samsover.
Ja, har også veldig troen egentlig, da nyfødt søvn er veldig urolig. Kan sikkert vente til litt etter fødsel og prøve å svøpe med teppe først for å se om vi ser bedring. Posen til f.eks ergobaby er sikkert nok for å holde varmen, også tror jeg det finnes de som man lett kan åpne armer om det er lettere/tryggere å nattamme med åpne armer.
 
Vi ble lært på sykehuset å svøpe i helseteppe :) Det har funket veldig greit for oss
 
Back
Topp