SVØMMING!!!

katrin

Betatt av forumet
Er det noe som har erfaring med svømming?
Jeg prøver å holde meg i form med å dra på bading,, har fått litt bekkenløsning,
og lurer på om noen av dere har god erfaring med svømming?

Klem fra Tinka ¤¤

svømming tror eg er sunt uansett! [:D]

VARMT vann.. finnes det et basseng nær deg som er litt ekstra oppvarmet, så vet jeg at fysioterapeuter (var det riktig staving?) bruker det mye..

Tror det er sundt og bra at du vil svømme litt.. håper jeg også får mulighet til det snart..[;)]

Har ikke prøvd enda, men fysioterapeuten anbefalte det til meg nå når jeg har bekkenløsning. (Tror ikke støvsuging er anbefalt, gjorde det nå....., og det var jæv.., eh veldig vondt!)

Tenkte jeg skulle ta meg en tur idag, det er oppvarmet vann [:)] jeg har fått henvisning til fysioterapaut også..
Håper bare at det kan "stoppes eller "stabiliseres" slik at ikke det blir verre..
Litt kjipt å få bekkenløsning så tidlig synes jeg!

enig.. begynner å merke tendenser til bekkenløsning selv, så jeg gjør alt jeg kan for å unngå forverring..
[;)]

Jeg fikk også bekkenløsning veldig tidlig. Jeg begynte til fysio, og badet en gang i uken i oppvarmet basseng.
Dette va til stor hjelp for meg, men jeg bare beveget meg i vannet, jeg fikk vondt av å svømme med skikkelige "bentak". Men dette kjenner du jo best selv, men kan være en for del å unngå ting som provosere bekkenet.

Min fysio sa at jeg skulle tenke at jeg gikk med et minimalt miniskjørt[:D]altså ta små skritt og holde bena samlet når jeg gikk inn og ut av bil, høres gjerne litt rart ut , men jeg klarte å holde smertene i sjakk på denne måten.

Takk for gode råd fiefie!!

har også hørt at det er viktig å holde beina samlet...( litt rart skrevet ) hehe!!
Hvor langt er du på veg?
Jeg blir 24 uker i morgen,, tiden flyr!!

Klem

Hvis du har bekkenplager/bekkenløsning er det veldig fint å bevege seg/trene i vann.
Men du bør ikke drive med bryst- eller ryggsvømming hvor du sparker fra med bena på vanlig måte ("froskebevegelser"). Den bevegelsen blir et for stort utslag for hoftene dine nå. Men hvis du crawler eller bruker bena som om du hadde på svømmeføtter er det helt fint. Og det er også veldig fint å drive med "vann-aerobic".

Jeg praktiserer i hvertfall dette rådet som jeg har fått av min fysioterapeut (som har spesialisering i bekkenplager).

Takker for alle gode råd!!
Skal skrive denm opp å prøve å følge dem,, har termin 2. jan. så det er litt lenge å ha vondt synes jeg..så jeg skal gjøre det jeg kan for å stabilisere det..

Vanskelig på en måte,, for plutselig løfter jeg og bærer skittentøys- korga gjennom huset..for det må liksom gjøres det også..
Så glemmer jeg av at jeg skal ta det med ro..

klem

Jeg går på vannaerobic 1 gang i uken. Kjempeherlig. Er ikke alle øvelsene jeg kan gjøre, pga at jeg ikke skal "sprike" for mye. Fysio som driver treningen, så hun passer godt på meg[:D] Absolutt til å anbefale.

Heia Tinka[:D]

Jeg skal ta keisersnitt på torsdag, så nå er det ikke lenge igjen[:D]
Jeg er passe lei og nå kan du si....

Du får ha lykke til,får håpe at du ikke får altfor store plager med bekkenet[;)]

Back
Topp