SVÆRT spesielt!!

Almyrida81

Forumet er livet
VIP
En bekjent jeg har på facebook, som døde i fjor en gang, skulle jo hatt bursdag i dag..Profilen hans ligger fremdeles åpen på facebook, og det er MANGE som gratulerer han med dagen!!? "Gratulerer unge mann. Håper du får en finfin dag!" eller "Klem til deg på dagen din" osv osv.. Er det mulig? Har de ikke fått det med seg da liksom..?
Forferdelig trist iallefall.. 

Ville DU gratulert en død person med dagen?

Har også en som er død på face og det er mange som skrev til han på bursdagen hans også.

Det er mange som skriver der ellers også da, legger inn sanger som han likte og skriver at de savner osv.  Ser ikke helt problemet med det jeg.

Åjda.. ikke bra. Tenker på familie og slik.. Må være fælt.

Jeg ville kanskje skrevet noe sånn som "tenker på deg i dag.." eller lignende.

Synes det er spesielt at profilen ikke blir fjernet når personen går bort... 
Jeg hadde ikke gratulert et dødt menneske med dagen nei.

Jeg har også en venn på facebook som ikke er her lenger...Har ikke sett etter om noen har gratulert henne, men kan aldri tro det. Vet det legges inn en del sanger og minneord og sånn, men akkurat gratulasjoner av typen "Gratulerer, unge dame!" eller "Håper du får en finfin dag" må jeg innrømme hørtes litt rart ut! Og det er ikke noe jeg kunne funnet på å skrive.¨
"Tenk, i dag hadde du vært .. år gammel" eller lignende hadde jeg jo ikke reagert på da....

LillianneLie skrev:
Jeg har også en venn på facebook som ikke er her lenger...Har ikke sett etter om noen har gratulert henne, men kan aldri tro det. Vet det legges inn en del sanger og minneord og sånn, men akkurat gratulasjoner av typen "Gratulerer, unge dame!" eller "Håper du får en finfin dag" må jeg innrømme hørtes litt rart ut! Og det er ikke noe jeg kunne funnet på å skrive.¨
"Tenk, i dag hadde du vært .. år gammel" eller lignende hadde jeg jo ikke reagert på da....

Helt enig.. "Tenker på deg" o.l er jo en heeelt annen ting.. 

En jeg gikk i klasse med på ungdomsskolen døde like før jul, han ble begravet noen få dager før bursdagen sin, og profilen hans var enda åpen, men alle som skrev der den dagen skrev hjerter, savner deg og slikt. 

Hadde nok også reagert om folk hadde skrevet vanlige gratulasjoner. :S

Syns der er fint å skrive f.eks "savner deg. I dag skulle du vært xår, tenker på deg" osv...

Men "ha en fin dag" var vel litt feil. disse kan vel ikke ha fått med seg at denne personen er død. Fy jeg hadde skjems om jeg hadde venner på FB jeg hadde SÅ lite kontakt med at jeg ikke hadde fått med meg om de døde.... Nei fy å fy!

Ganske naturlig i grunn, siden folk fyller opp vennelisten sin med folk de aldri snakker med, og bare så vidt kjente en gang for 10 år siden.. Da får man vel heller ikke med seg hva som skjer med de...

ser jo på fb sida til en gutt fra utøya, profilen er ikke slettet..har ei minne side også. ***** blei gratulert med dagen i januar. Tenker kanskje ikke så mye over hva som blir skrevet..for han var 16 og mange av vennene er jo ikke stort eldre..
Utrolig mye sårt som ellers også blir skrevet av vennene..mange som har behov for å dele tanker og følelsene.
Foreldrene..di blir ikke mer lei seg av den grunn

Min søster sin fb profil er fortsatt åpen over 3 år etter hun døde, det blir innimellom skrivd på siden hennes og selv gratulerer jeg og flere andre henne med dagen til bursdagen hennes.

Syntes ikke andre har noe med hvordan folk takler slike ting, og om familien ikke ønsker dette burde de heller sperre profilen.

Jeg syns alle slike sider burde gjøres om til minnesider raskt. Da vil det ikke stå bursdag der feks. Gjetter på at noen ikke har fått med seg hva som har skjedd. Selv har jeg en venn som døde for snart ett år siden. Det er fortsatt ikke gjort noe på siden hans, så jeg får plutselig beskjed fra face at det er lenge siden vi har hatt kontakt etc. Liker det ikke, men klarer ikke å unfriende han heller. Han har bursdag nå i juni, så har ikke hatt dette problemet med bursdagshilsen ennå.

Gollemor skrev:
Åjda.. ikke bra. Tenker på familie og slik.. Må være fælt.

Jeg ville kanskje skrevet noe sånn som "tenker på deg i dag.." eller lignende.

Back
Topp