Sutt?

Gulo

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
hva gjør dere? Sutt eller ikke?

Jeg gir jo kun morsmelk på flaske pga jeg ikke har fått til å amme. Så han er jo vant til flaske og.

Håper og få til og amme, men enn så lenge fullpumper jeg.

Mini her har er sugebehov som jeg ikke klarer å dekke med amming, så her er det smokk. Men ventet til vi hadde fått til ammingen ordentlig, som anbefalt :-)

Ga henne smokk fra hun var nesten 1 uke.. Men hun bruker den mest på natta! Ammingen går veldig fint og hun legger på seg, så da kan hun trygt bruke den.

Smokk pga suttebehov her og:) jeg får ikke til å amme så jeg pumper. Når hun drikker fra flaske så går det mye fortere enn ved amming , derfor dekkes ikke suttebehovet helt :)

Mini fikk sutt første natten på sykehuset, men har brukt den minimalt...nå vil han slettes ikke ha den lengre (har prøvd 4 forskjellige typer), så her er d bare puppen til mor som er god nok:p Må nok prøve enda litt til, for ser for meg at d kan bli litt praktisk etterhvert som han vokser til:)

Jeg gav smokk på sykehuset... Men gjorde ikke det med førstemann, og hadde nok ikke gjort det nå heller hvis ammeerfaringen fra sist hadde vært trøblete. Men amming gikk som en lek med førstemann så jeg var ganske avslappet til det denne gangen.

Smokken førte nok til litt sugeforvirring for denne babyen har slitt mer med å få godt tak enn hva førstemann gjorde. Så det er fornuftig å vente til ammingen er på plass, spesielt for førstegangs eller hvis man er bekymret for ammingen av en eller annen grunn. De startvanskene jeg har hatt nå bekymrer meg overhode ikke, men jeg hadde nok blitt mer stressa om det skjedde med førstemann.

Her fikk han smokk på sykehuset. Er førstegangs, men han har ett helt sykt suttebehov. Han tok perfekt tak på puppen bare minutter etter han var ute. Å har nesten bare ville amme siden. Virker ikke som han blir forvirret i det hele tatt. Vi bruker kun smokken når jeg trenger pause fra ammingen (når jeg må på do, spise og slike ting).

Smokk pga suttebehov her og:) jeg får ikke til å amme så jeg pumper. Når hun drikker fra flaske så går det mye fortere enn ved amming , derfor dekkes ikke suttebehovet helt :)
Prøver du og amme stadig vekk eller pumper og gir kun på flaske? Mini er fem dager og får kun morsmelk på flaske. Skulle ønske jeg fikk til og amme, er allerede lei av koke og vaske utstyr.

Min fikk smokk andre natten på sykehuset, for første natta skulle han bare ligge å suge på puppen. Uten å faktisk spise. Det gadd jeg ikke. Men han er ikke avhengig av den. Han tar både flaske, pupp og smokk. Kjekt!

Min lille får mat fra flaske, pupp og prøver å gi henne sutt når behovene er der. Jeg klarer bare å amme på ene brystet foreløpig da bryst nummer to er så sårt at jeg har kjøttsår, og vil ikke at mini skal sutte i seg "kjøtt". Så jeg pumper det ene brystet og ammer fra det andre, frem til det ene brystet gror, fant fort ut at å gi morsmelken jeg pumper på kopp blir ekstremt mye gris og tar veldig lang tid. Har ikke merket noe til at flaskematingen påvirker ammingen, frøkna vil helst ikke ha smokk så vi tar oss helder VELDIG god tid ved amming og koser oss med det :p smokk er veldig kjekt når vi er på besøk og suttebehovet slår til og vi rett å slett ikke har så god tid til amming ;)

Prøver du og amme stadig vekk eller pumper og gir kun på flaske? Mini er fem dager og får kun morsmelk på flaske. Skulle ønske jeg fikk til og amme, er allerede lei av koke og vaske utstyr.

Har prøvd masse, men vi går det ikke til. Ender med frustrasjon hos begge. Koking er no dritt !

Smokk fra første natten. Eldste nektet smokk og tok tommelen istedet, det ville jeg unngå med de andre.

Min lille får mat fra flaske, pupp og prøver å gi henne sutt når behovene er der. Jeg klarer bare å amme på ene brystet foreløpig da bryst nummer to er så sårt at jeg har kjøttsår, og vil ikke at mini skal sutte i seg "kjøtt". Så jeg pumper det ene brystet og ammer fra det andre, frem til det ene brystet gror, fant fort ut at å gi morsmelken jeg pumper på kopp blir ekstremt mye gris og tar veldig lang tid. Har ikke merket noe til at flaskematingen påvirker ammingen, frøkna vil helst ikke ha smokk så vi tar oss helder VELDIG god tid ved amming og koser oss med det :p smokk er veldig kjekt når vi er på besøk og suttebehovet slår til og vi rett å slett ikke har så god tid til amming ;)
Her var det det samme en periode. Har du prøvd Multi Mam kompresser? Fantastiske!

jeg gav småen smokk 2 timer etter fødselen. Han hadde enormt suttebehov. Jeg fullammer. har ikke hatt noe problem der. jeg bruker avent sin soothie ☺

Vi har gitt lillegutt sutt siden dag 2. Han har et suttebehov. Men det har ikke vært i veien for ammingen. Heldigvis. Men nå har han begynt så smått å sutte på tommelen. Akkurat som søsteren og pappaen gjorde da de var babyer <3

Back
Topp