Sutring/grining hele dagen...

Kaosbarn ilf.

Elsker forumet
Har ei lita ei på snart 1,5 år, spm sutrer og krever utrolig mye. Er mye alene med henne hele dager, men hun går også i barnehage 3 dager i uka. Er sånn at jeg gruer meg til å gå en hel dag hjemme med henne uten planer.. Hun klarer ikke å leke selv, jeg må nedpå gulvet med henne hele tiden, og hun tar alle lekene med seg oppi sofan til meg.. Får ikke laget mat, hun skal opp i henedene mine..
Blir så UTROLIG sliten lei meg og frustrert.... :/

Hun storkoser seg i bhg, og hører aldri noe annet enn at hun har vært blid og fornøyd hele dagen.

Hun sover hele natten, men våkner grytidlig, i femtiden.. Står opp mellom 0530 - 0600. Så det er lange dager, med andre ord.

flere som kjenner seg igjen ?

Må nevne at andre dager kan hun være som en drøm!

Våre er også "flinke" til å sutre og grine i perioder, men det er ofte hovedsaklig pga. de tar leker og smokk fra hverandre og terger hverandre opp slik at det alltid ender i baluba uansett hvor kjekt de har det i utgangspunktet.
Vi snakket nettopp om hvor mye vi engasjerer oss i dem etter jobb/barnehage, og om andre også sitter pal sammen med dem hele tiden. Da mener jeg slik som du påpeker; middag blir knapt nok laget, de skal oppi sofaen og bli lest for, og de limer seg inntil oss resten av ettermiddagen. Vi leker derfor med dem så og si konstant fra vi kommer hjem og til de legger seg. Så kanskje det er vanligere enn vi tror i den alderen (jenta di er like gammel som våre to), og forhåpentligvis blir de flinkere å leke for seg selv etterhvert som de mestrer mer. Plutselig kommer en dag de ikke har bruk for oss som lekekamerater og da vil vi vel savne denne tiden også tror jeg ;-)

Husker det der ja...

Nå når lillesøstera er 1år så er vi nesten ikke på gulvet lengre...

Så mitt tips: Få søsken!

Akkurat sånn har jeg det med mini og! Så du er ikke alene om det ihvertfall.

Skal følge med på denne og se om noen skriver noe lurt...

Vi hadde også sånne perioder ganske lenge, men nå har det heldigvis gått over. Leker jo selvsagt med henne, men hun aksepterer at jeg ikke kan leke med henne hele tiden. Har ikke noen tips dessverre, for her gikk det over av seg selv.

våres lille på samme alder kan også være sånn, MEN vi merker det har STPR sammenheng med mat, om hun feks har spist lite gjennom hele dagen, og ikke helt vill spise eller ikke får mat Med det samme hun kommer hjem, så varer det helt til legging, men om vi tilbyr mat, tilbyr mat og tilbyr mat, så går det stråålende her ihvertfall.

Og hun er våken i 6 tiden, gjerne litt før, barnehagen 5 dager i uken og sover veldig stabile på dagen, så alt det der er perfekt. Hun har veldig høy forbrenning, og meget aktiv, så hun trenger Mye mat, så her er det løsningen (for det meste;) Det har jo noen ganger sine dager ;) hehe... 

Så det er våres råd som hjalp oss :-)

poden her er et mareritt.. han sutrer av å til non-stop fra morgen til kveld. vi har veldig gode rutiner her fra morgenen av å ut til etter sovetid å klokka har blitt 13 eller 14. etter det er det mas i eninga!! han vil ikke leke så mye, han vil bli bært, bært, bært!! han veier 11 kg, så armene kan bli ganske lange etter en hel dag med bæring.. skal ta til meg rådet til Bella_ å se om det kan hjelpe noe. for er rådvill ellers til hva man skal gjøre med sutrete barn. kan ikke gå på besøk omtrentlig for han bare maser og man kan ikke høre hverandre prate engang liksom.. kunne klikka.. håper noen har noen gode tips

Back
Topp