Sutretråd

Blåbær20

Forelsket i forumet
Alt gjør bare vondt... sitte,stå,gå,ligge...hele området fra navelen og ned til knærne.
Kniver som står inn i skinka. Verk i alle retninger, strålingen nedover lårene...
Er bare 7 uker på vei..må få hjelp til å holde meg på jobb. Nekter å sykemeldes allerede nå.
Jobber er fysisk tung. Ikke ideell med tanke på bekkenet.
Sykemeldt vil svangerskapet bli LANGT!
Skal heldigvis til legen nå i uken som kommer. Håper han kan tipse meg om behandlere i området som kan hjelpe meg.
Hvordan holde dette skjult?
Bruker allerede hjelpemidler i bilen samt støttebelte.
Frykter krykkene må frem igjen om det ikke finnes en mirakelmann i området.:smiley-angry019 sutre sutre..
 
Her henger jeg over doskåla på hotellet, mens familien er ute og koser seg med shopping, god mat og drikke :yuck: vel, vel... penger spart:hilarious:
 
Last edited:
Er så lei av at formen er dritt.. Holder på å bli gal. Med en gang jeg tror det snur, så bang, blir alt verre igjen.. Og denne varmen er bare helt grusom :confused: Blir ekstra dårlig, kvalm, uggen og enda mer utslitt enn jeg allerede er (skulle ikke tro det var mulig).. Jeg er så glad for at det skal bli kjøligere nå.. Ingen mat som frister heller, men er sulten o_O *klage klage klage* 8+6 i dag.
 
Nå er det bare to dager til det skal regne her! Hallelujah:p

Jeg er så sliten for tiden. Sååå trøtt og elendig. Og med syk 1,5åring så ja.... Sliter meg totalt ut. Og denne varmen er jeg så FERDIG MED for øyeblikket. Det er jo som å være i syden bare at jeg må lage mat og rydde hus sjøl :p

*Utakknemlig dritt*
 
Jeg føler meg fyllesyk heeeeeele tiden, konstant dårlig smak i munnen, ingen mat frister, trøtt og vondt i ryggen.....

Takk for denne tråden! Godt å dele dette med noen :hilarious:
 
Bedre å få det ut her inne enn å la alt gå ut over de rundt oss :hungover:
 
Anbefaler manuellterapeut for bekken og rumpemuskler. Jeg gikk 1 gang i uka sist svangerskap. Hun satt med albuen inn i skinka, 15 min på hver side. Dritvondt, men hjalp godt.


Ellers, her er det verste skikkelige kvalmebølger, og denne tiltaksløsheten. Føler jeg kan sovne sittende når som helst, hele dagen. Går liksom å venter på at energien skal komme.. Legger meg tidlig hver kveld. Går ganske greit på jobb men :):)
 
Hadde gledet meg til deilig lasagne i kveld med salat og brød til.. Sliter med matlysten om ettermiddagen, men krysset fingrene for at det hvertfall skulle smake godt.. Vel, atter en gang ingen middagslyst.. Fikk spist litt, men ble etterhvert nærmest kvalm :inpain: Blæ.. Klarer bare få i meg middag 1-2 ganger i uken, nærmest på tvang :hungover: gleder meg til lysten på middag er tilbake! Mye klaging for tiden, men godt å få det ut :meh:
 
Her spiser jeg HELE tiden!!!! Små sulten hele tiden!! Gått opp 2,5 kg allerede:nailbiting:
 
Yr sier det bare er 21 grader her. Det er ikke bare 21 grader her!!! :dead:

(Og så er jeg lei av at det ikke skal være lov å klage på varmen. Jeg bare sier det - hadde vi vært i utlandet nå hadde hvilken som helst nordmann stått i resepsjonen og klaget på dårlige fasiliteter når soverommet er SÅ varmt!:hilarious:)
 
Kvalmen og utmattelsen har kommet for fullt.

Og i morgen kommer svigers og skal bo her i fem dager... aner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom det

Så skal vi i hytten i et par uker med mine foreldre...

Arrggg...
 
Kvalmen og utmattelsen har kommet for fullt.

Og i morgen kommer svigers og skal bo her i fem dager... aner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom det

Så skal vi i hytten i et par uker med mine foreldre...

Arrggg...
Ai! Det er jo absolutt ulempen med å ha de første 12 ukene på sommeren! Ingen tips, men sender en klem og håper du kommer deg greit igjennom.
Ellers får dere kanskje bare avsløre det litt før tiden?
 
Alt gjør bare vondt... sitte,stå,gå,ligge...hele området fra navelen og ned til knærne.
Kniver som står inn i skinka. Verk i alle retninger, strålingen nedover lårene...
Er bare 7 uker på vei..må få hjelp til å holde meg på jobb. Nekter å sykemeldes allerede nå.
Jobber er fysisk tung. Ikke ideell med tanke på bekkenet.
Sykemeldt vil svangerskapet bli LANGT!
Skal heldigvis til legen nå i uken som kommer. Håper han kan tipse meg om behandlere i området som kan hjelpe meg.
Hvordan holde dette skjult?
Bruker allerede hjelpemidler i bilen samt støttebelte.
Frykter krykkene må frem igjen om det ikke finnes en mirakelmann i området.:smiley-angry019 sutre sutre..

Så forferdelig! Hvor holder du til?

Sikkert ikke det du vil høre, men om du har fysisk tung jobb og så vondt i bekkenet allerede bør du droppe jobben ASAP. Trenger ikke å være sykemelding, men kanskje alternative oppgaver? Det fordrer jo selvsagt at du forteller det til nærmeste leder. De er pliktige til å forsøke å tilrettelegge. Men du kan be om at de skal holde årsak konfidensielt. Til andre på jobb kan du skylde på ryggen. Hvem som helst kan få vondt i den.

Bakgrunnen for at jeg sier at du bør kutte den harde jobben med en gang er at jeg er klok av skade. Pushet meg selv på jobb og hjemme i begge de forrige svangerskapene, og gjett hva, jeg har slitt med bekkenproblemer siden jeg kom tilbake på jobb etter permisjon. Nå er jeg gravid med nummer tre og gruer meg til hva jeg kanskje har i vente. Eneste "silver lining" er at jeg allerede er i behandling nå og kanskje kan dra nytte av å være føre var. Men utgangspunktet i bekkenet er definitivt verre enn ved de forrige svangerskapene.

For meg er beste behandling kiropraktor. Hun gjøre også den albuesaken noen andre nevner over. Og knekker opp. Hun foreslår at jeg ganske snart skal bli sykemeldt 20% for å kunne flekse mer. Antagelig blir det å ta onsdagen fri slik at jeg aldri jobber mer enn to dager i strekk. Jobb er definitivt det verste for bekkenet. Må bare påpeke at jeg har en ganske annerledes jobb enn deg. Jeg sitter på kontorstol hele dagen. I ditt tilfelle tenker jeg at behovet mer sykemelding eller andre oppgaver er mye større.

Til slutt, det beste for meg er å pusle med ting hele dagen. Enkle korte oppgaver som holder meg i bevegelse, kombinert med mulighet til å slappe av når som helst. Dette i og med at det er vondt å sitte. Men å brette litt tøy, lage middag (ikke en som krever at jeg står lenge) osv., er veldig fint. Og så slenge seg på sofaen mange ganger i løpet av dagen. Men med to små barn og en jobb som egentlig er 200% stilling skjer det ca. aldri :facepalm:

Lykke til!
 
Ai! Det er jo absolutt ulempen med å ha de første 12 ukene på sommeren! Ingen tips, men sender en klem og håper du kommer deg greit igjennom.
Ellers får dere kanskje bare avsløre det litt før tiden?

Var akkurat samme med førstemann, som også kom i febr
 
Ai! Det er jo absolutt ulempen med å ha de første 12 ukene på sommeren! Ingen tips, men sender en klem og håper du kommer deg greit igjennom.
Ellers får dere kanskje bare avsløre det litt før tiden?

Var litt det samme med storebroren, som også ble født i februar :s

Er bare i uke 6, og har økt fare for både å miste og for at noe er galt, så har veldig lite lyst å si noe.

Men blir hardt..
 
Så forferdelig! Hvor holder du til?

Sikkert ikke det du vil høre, men om du har fysisk tung jobb og så vondt i bekkenet allerede bør du droppe jobben ASAP. Trenger ikke å være sykemelding, men kanskje alternative oppgaver? Det fordrer jo selvsagt at du forteller det til nærmeste leder. De er pliktige til å forsøke å tilrettelegge. Men du kan be om at de skal holde årsak konfidensielt. Til andre på jobb kan du skylde på ryggen. Hvem som helst kan få vondt i den.

Bakgrunnen for at jeg sier at du bør kutte den harde jobben med en gang er at jeg er klok av skade. Pushet meg selv på jobb og hjemme i begge de forrige svangerskapene, og gjett hva, jeg har slitt med bekkenproblemer siden jeg kom tilbake på jobb etter permisjon. Nå er jeg gravid med nummer tre og gruer meg til hva jeg kanskje har i vente. Eneste "silver lining" er at jeg allerede er i behandling nå og kanskje kan dra nytte av å være føre var. Men utgangspunktet i bekkenet er definitivt verre enn ved de forrige svangerskapene.

For meg er beste behandling kiropraktor. Hun gjøre også den albuesaken noen andre nevner over. Og knekker opp. Hun foreslår at jeg ganske snart skal bli sykemeldt 20% for å kunne flekse mer. Antagelig blir det å ta onsdagen fri slik at jeg aldri jobber mer enn to dager i strekk. Jobb er definitivt det verste for bekkenet. Må bare påpeke at jeg har en ganske annerledes jobb enn deg. Jeg sitter på kontorstol hele dagen. I ditt tilfelle tenker jeg at behovet mer sykemelding eller andre oppgaver er mye større.

Til slutt, det beste for meg er å pusle med ting hele dagen. Enkle korte oppgaver som holder meg i bevegelse, kombinert med mulighet til å slappe av når som helst. Dette i og med at det er vondt å sitte. Men å brette litt tøy, lage middag (ikke en som krever at jeg står lenge) osv., er veldig fint. Og så slenge seg på sofaen mange ganger i løpet av dagen. Men med to små barn og en jobb som egentlig er 200% stilling skjer det ca. aldri :facepalm:

Lykke til!
Jeg vet..
Sukk..bor 4 timer unna nærmeste behandler som kan dette fikk jeg høre av legen min igår.
Trøsten hennes var at bekkenløsning heldigvis går over etter uke 12! :facepalm:
Da mistet jeg motet helt. Snakk om kunnskap!
Er ikke første runde dette så vet desverre hvor ille dette kan bli...

Sist vi var gravide mistet vi i uke 10. Oppdaget ikke dette før etter uke 12. Vil derfor unngå å fortelle sjefen min dette før vi vet det blir å gå bra.
Har klart å snike meg til en ekstra uke ferie i mellomtiden.. må bare prøve å holde det gående noen uker til tenker jeg.
Er desverre minimal tilrettelegging som kan gjøres. Det lille som kan gjøres har jeg allerede startet med...
Blir litt motløs... hadde man vare visst at dette går bra så hadde det vært noe annet. Føles bare som...nei..jeg vet ikke....
Gjør bare vondt....:(
 
Back
Topp