Sutrete baby...

LillianneLie

Forumet er livet
VIP
Dem 5 mnd gamle gutten vår er så utrolig sutrete! Det har han vært helt siden han ble født, men de første 3 mnd hadde han jo kolikk, så det hadde jo en sammenheng. Trodde det skulle bli bedre til nå, men han baare sutrer, hyler og til slutt gråter! Jeg kan/vil faktisk ikke gå å bære på han hele dagene. Det har vi brukt 3 mnd på å gjøre:/

Har fått han sjekket for låsninger, og prøvd melkefri mme (men bare 4-5 dager da jeg ikke fikk det i han).

Han sover veldig urolig om nettene, og våkner med et hyl flere ganger. Roer seg med tutten.

Er blid og fornøyd ca. 15 min etter vi har stått opp, men så er han sur!

Sliter veldig med å få han til å sove om dagen, selv om han er tydelig trøtt!

Høres det ut som om han bare er trøtt eller kan det være andre ting som plager han? Har tenkt om det kan være tenner, men dette har jo pågått lenger enn han har siklet og klødd i munnen. Forstår jo at han er sutrete om det er overtrøtthet som er grunnen, men jeg får han jo ikke til å sove, og da er vi jo like langt! Noen som har lik erfaring og kan si at det går over? Begynner å bli ganske så lei!
 
Høres ut som han er overtrøtt og har mangel på rutiner.. Ville prøvd å innført det jeg.
Spiser han fast føde?

Og liker han trilling eller bilkjøring? Hva med å trille lange turer, slik at han får gode sovetider på dagtid?
Så etter en stund kanskje han venner seg til å sove lenge ute i vogna selv om du ikke triller så langt.. Så får du lagt deg neppå litt også..
Når tar han natta? Sover han natta?? Og la han bruke smokk så mye han vil, hvis han trenger det.

Aner ikke om noe av dette kan fungere..
 
Dette høres akkurat ut som våre to barn!
Begge har/hadde refluks. Minste på 7mnd har begynt på medisiner nå. Han sover dårlig, skriker om natta, magevondt, luft, raping, oppstøt, skriker når han blir lagt på ryggen etc.

http://www.doktoronline.no/articles/children/refluks_spebarn.html
 


gutt09jente11 skrev:
Høres ut som han er overtrøtt og har mangel på rutiner.. Ville prøvd å innført det jeg.
Spiser han fast føde?

Og liker han trilling eller bilkjøring? Hva med å trille lange turer, slik at han får gode sovetider på dagtid?
Så etter en stund kanskje han venner seg til å sove lenge ute i vogna selv om du ikke triller så langt.. Så får du lagt deg neppå litt også..
Når tar han natta? Sover han natta?? Og la han bruke smokk så mye han vil, hvis han trenger det.

Aner ikke om noe av dette kan fungere..


Han har da rutiner, så godt det lar seg gjøre med en baby med så stort søvnbehov som likevel ikke vil sove...
Sover fra 19.30 til ca. 07.00 +/- en time, det er bare det at han sover dårlig. Han gir lyd og hyler, men er liksom aldri helt våken så roer seg med tutten. Tror ting hadde vært annerledes om søvnkvaliteten på natt var bedre.
På dagtid legger jeg han etter han har vært våken maks 1,5 timer for da er han så sint. Saken er bare at om han sovner sover han bare 30 min... Drøyer jeg det lenger før jeg legger han blir han enda sintere og mer overtrøtt! Går liksom ikke an å gjøre noe rett føler jeg.
Spiser fast føde ja. Har gjort det et par-tre uker nå.

*2*aprilbarn*; Det var mye som stemte her altså - han har gulpet en god del, men jeg har liksom ikke reagert på at det skulle være noe utenom det vanlige, for har ikke vært store mengder. Gulpinga har avtatt litt nå den siste tiden, men føler det går litt i bølgedaler.
Høres akkurat ut som din på 7 mnd som du beskriver... Hmm...må nok ta det opp med doktor, kanskje...
 
Skjønner problemet... Min var også utrolig skrikete og ville ikke sove, vi snakket med lege, helsesøster, kiropraktor - men ingen kunne hjelpe Løsningen min ble å trille tur med han helt til han sovnet, og tok han ikke opp dersom han skrek. Men stoppet med jevne mellomrom og prøvde å trøste han mens han lå i vogna. Jeg gikk i 1 time- 1 og en halv time hver gang han skulle sove. To ganger om dagen. I et halvt år! Så jeg fikk mye trim:) Men det var også forferdelig slitsomt.

Lykke til!
 
dytter på denne. min gutt på 5 mnd er ganske lik... men han er blid og kan leke litt for seg selv også da...
 
Back
Topp