Sushi

Chai12

Andre møte med forumet
Jeg blir ikke helt klok på dette; kan man spise det?
Har tenkt på fritert scampi og laksesushi i flerne uker nå..

Så lenge det er riktig fisk/skalldyr kan man det! Jeg orker ikke drive å finne ut av alt det der så jeg holder meg unna, men er du supergira kan du sikkert spise type laks og scampi, mener jeg! Jeg er selv usikker på laks da fordi jeg skjønner ikke helt hva matsidene sier. Kan man spise røkt laks? Eller kan man ikke? Så ja, holder meg unna hahah

Jeg har spist sushi 2 ganger. De sier det er greit å spise. Bare dra på et bra sted:D

Du kan spise sushi. Hadde på fredag. Jeg elsker sushi. Er kun tunfisken og slike eksotiske fisker du skal holde deg unna. hadde vært skeptisk til rema sushi men slik som du får på restaurant hadde jeg ikke tvilt på.

Så lenge det er riktig fisk/skalldyr kan man det! Jeg orker ikke drive å finne ut av alt det der så jeg holder meg unna, men er du supergira kan du sikkert spise type laks og scampi, mener jeg! Jeg er selv usikker på laks da fordi jeg skjønner ikke helt hva matsidene sier. Kan man spise røkt laks? Eller kan man ikke? Så ja, holder meg unna hahah
Man kan spise røkt laks så lenge den er nyåpnet og godt innenfor dato :)

Hvor har du lest at man skal droppe det?

Sjekka bramat.no tror jeg! Det står liksom ikke der at mN kan spise det om holdbRheten er god, men matportalen sier man kan det. Men ja uff vanskelig. Matportalen er vel mest legit uansett så er nok ok

Ja har lest det der, men så andre plasser er det anbefalt å droppe helt så blir forvirra haha!

det handler jo om man vil safe 100 %, eller stole på at de offisielle rådene er gode nok :)

Røkelaks kan spises nyåpnet og innenfor holdbarhetsdato.

Sushi er mange biter trygge, men som de sier over så bør du holde deg unna tunfisk, kveite og andre eksotiske fisk. Laks og scampi er trygt!

Dette fikk meg til å ville ha sushi snart, kanskje vi må bestille en dag snart:cat:

Jeg spiser sushi med god samvittighet! Har ganske kjedelig smak, så holder lenge med de typene som anses som trygt for min del. :joyful:

Jeg har kjempelyst på sushi. Vet det ikke var anbefalt til gravide før, og at vi kan spise det nå, men jeg holder meg unna. Tar ikke sjansen. Men det er noe av det første jeg skal ha etter fødselen.:happy090

Jeg blir ikke helt klok på dette; kan man spise det?
Har tenkt på fritert scampi og laksesushi i flerne uker nå..
Fritert scampi kan du jo uten tvil spise, den er jo fritert på 180 grader:happy:

Personlig velger jeg å ikke spise noe som er rått i svangerskapet, men jeg har lest på flere sider som viser til hva som er trygg mat for gravide at man kan spise rå fisk. Har ikke satt meg inn i hvilke:)

Sushi er null problem å spise. Har spist det masse og alt ser fint ut med babyen fortsatt. 14+2 nå og sikkert spist det 5-6 ganger siden jeg ble gravid, minst.. Skal bare holde seg unna tunfisk av de «vanlige» bitene. Skal vel ikke spise hai og veldig eksotiske greier, men lite av de herover i sushi iallefall. Jeg har spist fritert scampi Maki (tempura maki) og Philadelphia maki mest, for har fått helt dilla, men har spist litt diverse annet også. Bare dropper tunfisk. Tror det var pga tungmetaller el miljøgifter om jeg ikke husker helt feil. Jeg har ikke spist sånn butikksushi etter jeg ble gravid (bare rå salmalaks), siden sushien bør være ferskest mulig og viktig med hygiene/oppbevaring, så har kun spist på sushirestauranter hvor jeg vet de har fersk, trygg fisk med godt rykte og mange gjester. Ville nok ikke spist det på litt lugubre steder jeg ikke kjente til.. Men jeg er iallefall ikke bekymret på kjente og vanlige sushisteder, så bare kos deg! Det gjør jeg! :thumleft

Back
Topp