Sushi?

Gullfisk

Gift med forumet
Høsthjerter 2017
Jeg elsker sushi, men nå når det bor noen i magen er jeg så klart redd for hva jeg putter i meg.

Leser så mye forskjellig på nettet og blir ikke klokere. Noen sier laksen sushi går fint, andre sier schampi. Noen lager selv med salmal laks....

Hva gjør dere her inne?

Jeg har spist sushi! Men jeg holdt meg til laks og scampi! Tenker at så lenge produsenten er ren og trygg så går det bra. På matportalen står det ingenting om at sushi ikke er OK! Og det er vel retningslinjer på at de må fryse fisken før de får servere den?!

Jeg også elsker sushi, og var redd jeg måtte vente nærmere et år med å få nyte det igjen. Men etter grundig research har jeg nå med god samvittighet kost meg med er deilig sushi-måltid. :happy: Man bør selvsagt se an stedet, for det er jo fordervet rå fisk en frykter. Tunfisk har jeg forstått at vi ikke bør spise uansett, men bortsett fra det har ikke jeg ihvertfall funnet noen grunn til ikke å hive innpå :D

Jeg har spist sushi! Men jeg holdt meg til laks og scampi! Tenker at så lenge produsenten er ren og trygg så går det bra. På matportalen står det ingenting om at sushi ikke er OK! Og det er vel retningslinjer på at de må fryse fisken før de får servere den?!
Jeg tror ikke fisken er fryst først på restaurant, men ferskest mulig, så da skal det vært trygt.

Har så lyst på sushi, men blir jo mørkredd av å lese ting.

Jeg også elsker sushi, og var redd jeg måtte vente nærmere et år med å få nyte det igjen. Men etter grundig research har jeg nå med god samvittighet kost meg med er deilig sushi-måltid. :happy: Man bør selvsagt se an stedet, for det er jo fordervet rå fisk en frykter. Tunfisk har jeg forstått at vi ikke bør spise uansett, men bortsett fra det har ikke jeg ihvertfall funnet noen grunn til ikke å hive innpå :D
Vet om en veldig god sushi restaurant her i Bergen, så tenker at jeg tar meg en tur dit til uken å kjøper meg en rull eller to :Heartred

Sushi er ok å spise :) Jeg gir alltid beskjed om at jeg er gravid der jeg bestiller, foregner da vet de hva som er greit å servere (iallfall der jeg går). Dersom du lager hjemme, skal fisken fryses først.

Sushi er trygt så lenge det er en bra resturant med god hygiene [emoji4] men hold deg unna rå tunfisk og kveite [emoji4]

Åh, jeg drømmer om sushi. Favoritten er spicy tuna - Det går jo glatt ut nå da.. Men ja, kanskje jeg skal kjøpe med meg litt i dag.. :)

Jeg spiser glatt sushi, men dropper tunfisk og kveite. Fantastisk å gamle gari om man er småkvalm.

Back
Topp