Sushi..

Spiste sushi i går, kjempegodt. Spesielt med ekstra mye gari (ingefær).

Blir nok ikke å la det gå veldig lenge før jeg spiser det igjen.

Sent from my SM-G903F using BV Forum mobile app

Jeg spiser sushi! Står over tunfisk og kveite, som anbefalt fra myndighetene. Kjøper aldri ferdigsushi/butikksushi siden man ikke kan vite hvor lenge den har stått.

Hadde aldri klart 9 mnd uten!! Men tempura maki er min store favoritt og den er jo varmebehandlet så null stress :D men spiser med rå laks og!

Nam, elsker sushi! Har ikke spist til nå i graviditeten, men kommer ikke til å bli lenge til.

Hjelpes, nå har jeg lyst til å dra ned på Sushien igjen......:banghead:

Sushien her er stengt i morgen... pokker. [emoji3]

Tror ikke jeg hadde klart det hvis ikke jeg kunne fått sushien min altså. ;) Men jeg ber om å bytte ut tunfisk og kveite med scampi eller annet. Det er tydeligvis ikke så lett da. Sist fikk jeg 2 x tunfisk og ingen scampi..... Så selvfølgelig ikke det før jeg kom hjem, så da ble det mer tunfisk på mannen.

Holdt på å grine i dag da jeg innså at jeg ikke rakk å kjøpe sushi før jeg dro på jobb... Er det mulig?? :/ Hahaha
Men så fikk jeg invitasjon og skal til ei venninne og lage og spise på torsdag! Wiiiii, så jeg gleder meg:)))

Ikke kveite?? Visste ikke.. er det fordi den blir for stor?

Rådene fra myndighetene er at man ikke skal spise "kveite over tre kilo", kveite er en rovfisk, den spiser annen fisk og vil dermed inneholde mer tungmetaller jo større den blir. Jeg aner jo ikke hvor stor kveite de har brukt på sushistedet, så da dropper jeg det.

Rådene fra myndighetene er at man ikke skal spise "kveite over tre kilo", kveite er en rovfisk, den spiser annen fisk og vil dermed inneholde mer tungmetaller jo større den blir. Jeg aner jo ikke hvor stor kveite de har brukt på sushistedet, så da dropper jeg det.

Oi ja det skal jeg huske på. Kjipt, for kveite er jo kjempegodt som sushi! Jeg spiser ikke scampi så det er jo nesten bare laks igjen (og det skal jo ikke heller gravide ha for mye av..).

Å så fikk jeg skikkelig lyst på sushi[emoji33][emoji39][emoji39]
Bakdelen med å ha flyttet til en øy, jeg kan ikke gi inn for lyster å cravings en får [emoji30]

Back
Topp