Sushi

mercymor

Blir kjent med forumet
Jeg leste her at man regner sushi for greit å spise (ikke tunfisk da), men legen min sa at det ikke var ok? Hva har dere hørt?

Det er trygt å spise! Bare ikke tunfisk som du sier. Jeg går etter anbefalingene på matportalen i hvertfall :)

Det er trygt så lenge fisken er fersk. Ville bare spist sushi på skikkelige steder. Og kun rå laks.

Mente jeg leste på matportalen at det var trykt å spise så lenge laksen hadde vært fryst i 20timer eller noe i den dur, men mulig det var en annen plass

En del er nok trygt å spise :happy: jeg elsker sushi!! Men tørr ikke spise det nå uansett.. men klarer å holde meg unna i 9 mnd :happy:

Jeg stoler på matportalen, og har spist det to ganger.

Spiste sushi sist svangerskap :) legen min hadde også spist det da hun var gravid.
Liker bare med laks, så flaks der :)
Hatt lyst på sushi i flere uker nå, kanskje det blir sushi i løpet av helgen :)

Jeg spiser sushi med god samvittighet:)

Takk takk. Får begrense meg, men nyte det litt innimellom da. Har holdt meg til enkle laksemakier en gang eller to:)

Familien min i England var helt i sjokk over at jeg spiste sushi. Jeg har spist det flere ganger. Jeg sier jeg holder meg til det matportalen sier. (Men når jeg tenker over hva jeg spiser så syns jeg det er litt rart at det skal være ok egentlig, rå fisk lissom..)

Jeg spiste sushi nesten hver uke (torsdagslunsj på jobb). Fikk noen blikk på jobb, men holdt meg unna tunfisk. Og spiste med glede.

Har ikke dette med sushi vært greit i mange år? Jeg har også lest på matportalen, men blir jo litt skeptisk når det er så mye usikkerhet. Eller er det bare en gammel myte at det ikke er greit? jeg har spist laks nigiri, laks maki og fritert scampi flere ganger..

Jeg spiser sushi med god samvittighet:)
Jeg også, men holder meg unna kamskjell, smørfisk og tunfisk. ELSKER sjøgressalat og det smaker om mulig enda bedre nå når smaksløkene er litt på bærtur. Men kommer ikke til å kjøpe ferdigsushi fra dagligvare eller deli de luca...

Jeg har spist sushi, men så så jeg en video av en som fikk orm av det, og da ble jeg så kvalm at jeg mista heelt lysten på det :smiley-angry017

Spiste masse deilig sushi på fredag. Det var knall, for lysten på det har vært sterk i det siste. :-) Digger når wasabien åpner opp nesen skikkelig. Yum yum! :-D

Mannen hadde med seg noen biter med laksesushi fra en tilstelning på fredag, smakte faktisk midt i kvalmen at vi laget oss sashimi og sushi av laks selv på lørdag. Hadde håpet ingefæren skulle hjelpe mot kvalmen, men den kicket inn allikevel senere. Fikk koset oss litt med sushien først da hvertfall. :)

Back
Topp