Sushi

Kose mor

Betatt av forumet
Jeg er bedt i bursdag hvor de skal servere sushi,de vet at jeg er veldig glad i det,men kan jeg spise det? Jeg har ikke lyst å fortelle enda at jeg er gravid.. Blir så dumt og si at jeg ikke vil ha når de vet jeg spiser det..

Du kan trygt spise det :) mener det er kun Tunfisk man bør unngå!

Man skal ikke spise kjøtt/fisk som ikke har vært fryst eller varmebehandlet, så sushi med fisk utgår nok i noen måneder, ja. (Sukk...) ...men du kan jo spise bitene uten fisk, makiruller med agurk eller lignende feks ;)

Sushi er trygt sålenge de bruker fisk som er forberedt riktig. Tunfisk og kingfish skal man ikke spise.

Sushi er trygt. Mener det står på Matportalen

Mener at sushi er trygt men visse typer skal man vel holde seg unna:)

Fra s 32 på matportalens infohefte til gravide...

Vedlegg

• ImageUploadedByBV Forum1411632969.678970.jpg
    ImageUploadedByBV Forum1411632969.678970.jpg
    137 KB · Visninger: 21
Herregud, på det bildet jeg uploadet står det øverst at man ikke kan spise rå fisk, men så står det nederst at man kan spise sushi... Hm og ???

Sushi

Lenge var sushi på listen over matvarer gravide skulle holde seg unna, men Vitenskapskomiteen for mattrygghet (VKM) mener nå at gravide trygt kan spise sushi. Enkelte forbehold gjelder da – sushi med tunfiskfilet bør ikke spises! Skal du lage sushien selv med villfisk fra sjøen, bør den fryses først for å drepe eventuelle parasitter (minst -20 grader i minst ett døgn).

Hentet herifra http://www.babyverden.no/Gravid/Helse/Kosthold/Hva-er-nei-mat-for-gravide/

Du kan fint spise sushi, men styre unna tunfisk. Gå inn og se på matportalen. Tror sushi er nevnt der:)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back
Topp