Sushi?

Ja, men fisken må ha vært fryst først, og du kan ikke spise tunfisk. Hør med den lokale sushi-sjappa :)

Sushi er bra! Velg et sted som er flinke med råvarene og hygienen, styr unna tunfisk og innmat av krabbe (klør går bra), fikk jeg vite sist jeg var gravid. Til min store glede - sushi var nemlig en av de få ting som fristet i det hele tatt.
Det ble myyye sushi... :)

Mmmm må kjøpe det i dag fikk skikklig lyst;)

Ja, men fisken må ha vært fryst først, og du kan ikke spise tunfisk. Hør med den lokale sushi-sjappa :)
Den må ikke være fryst. Fersk kan du også spise. Sushi er da fersk fisk og ikke fryse fisk - fysjom den sushien ville ikke jeg spist :(

Sushifisk blir alltid sjokkfryst før servering.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Takk for svar alle sammen! Får høre om den lokale sushisjappa fryser fisken først... Nammm.

Sushi
Lenge var sushi på listen over matvarer gravide skulle holde seg unna, men Vitenskapskomiteen for mattrygghet (VKM) mener nå at gravide trygt kan spise sushi. Enkelte forbehold gjelder da – sushi med tunfiskfilet bør ikke spises! Skal du lage sushien selv med villfisk fra sjøen, bør den fryses først for å drepe eventuelle parasitter (minst -20 grader i minst ett døgn).

All sushi foruten tunfisk kan spises ! Greit og kjøpe susi fra et sted man har brukt og kjøpe fra slik at man vet det er bra sushi :) Jeg spiser det ofte :) Sunt og veldig godt !!

Så lenge det er god oppdrettsfisk er det ikke behov for frysing - kun som det er nevnher - om det er selvfisket så må det fryses....

Back
Topp