Surrogati

For å være helt ærlig men dobbeltmoralsk.

Jeg hadde ikke klart det selv da jeg ikke hadde klart å gi fra meg en baby jeg hadde båret frem, DNA eller ikke.

Men jeg hadde benyttet meg av det selv dersom jeg hadde trengt det, og jeg synes det er en fin ting!

Tror nok ikke jeg hadde klart det...Blir jo ''mitt'' barn. Så tror ikke jeg hadde klart å gjøre det for nær familie engang.
Tanken er jo veldig fin da og godt at noen faktisk får det til :)

Tja. . Er ikke helt sikker om det var deres egg så kanskje ikke mine egne ... ! Men vanskelig å ikke knytte seg til noen du har voksende inni magen ! :S

Om jeg hadde vært egnet, noe jeg ikke er, ville jeg ikke gjort det. Har aldri følt meg så knyttet til noen som til babyen i magen. Må jo være fullstendig hjerteskjærende å gi fra seg barnet, selv om man er forberedt på det. Men synes det er flott at noen gjør det. Blir litt oppgitt over folk som sier kan du ikke få barn, synd for deg - ingen menneskerett å få barn. Disse kan umulig ha kjent på følelsen å ikke kunne få egne barn. Surrogatibarn og sæd- og eggdonorbarn må jo være noen av de aller mest ønskede barna. Jeg tror det er fullstendig opprivende for en person som har et sterkt barneønske å få vite at det ikke er mulig. Det å være gravid og å få barn er det aller største, mest fantastiske jeg har opplevd. <3

jeg kunne ha gjort det for noen i familien om denne kroppen hadde likt å gå gravid. noe den ikke gjør!

Kanskje, med verdens største K, hadde jeg kunne gjort det for mine søstre, hvis det var medisinske årsaker til at de ikke kunne bære fram selv. Men å gi ifra seg barnet man har båret fram, og omgåes det jevnlig, tror jeg hadde blitt veldig vanskelig.

Kunne kanskje vurdert det dersom det var nær familie/venner og ikke mine egg

Hadde aldri gjort det

Har mer enn nok med å ruge på egne barn, hadde ikke gått gravid for 10 millioner engang:p

Før jeg ble gravid så kunne jeg nok sagt ja, men nå som jeg knytter bånd til babyen i magen så vet jeg faktisk ikke om jeg hadde klart det. Så må nok si nei der.

Hvis jeg hadde visst på forhånd at jeg fikk ha kontakt med barnet etterpå, så tenker jeg at det er noe jeg kunne gjort. Spesielt hvis det var for min søster eller andre nære. Men ikke hvis det var mitt eget egg. Ellers er jeg veldig for surrogati så sant at alle blir ivaretatt på riktig måte. Som hun over her skriver, de barna må være noen av de mest ønskede barna som finnes :)

Jeg hadde nok ikke klart det, men syns det er supert om noen andre hadde klart det :)

Tror ikke heg hadde klart det :/ gå rundt med en baby i magen i 9 Mnd å gi fra meg rett etter fødselen? Nei..

Nei, jeg misliker å være gravid, og tror aldri jeg kunne klart å gitt fra meg barnet i magen.

Back
Topp