Surrogat mor

Er ikke lov i Norge nei [:)]
Og sette inn egg kan man neppe gjøre hjemme på kjøkkenbenken.. hehe...

Lov og lov fru Blom...

ORIGINAL: *Christ*

ORIGINAL: *Meya*

Lov og lov fru Blom...

???

Det er ulovlig å ta betalt for å gi fra seg ett barn man har båret. Men ingen kan nekte noen å bli gravid, og så gi barnet fra seg til faren, som da er biologisk far...

ORIGINAL: morningafterdark

at noen orker å gå igjennom noe slikt er utenkelig for meg. man får jo  ett bånd med barnet man bærer.

Det er vel noe individuelt vil jeg tro, og ikke det HI spurte om..

Lov og lov fru Blom...

???

Det er ulovlig å ta betalt for å gi fra seg ett barn man har båret. Men ingen kan nekte noen å bli gravid, og så gi barnet fra seg til faren, som da er biologisk far...

ehh... men da er man ikke surrogatmor heller,,,, men MOR!! litt forskjell...

ORIGINAL: TonjeJenta

Lov og lov fru Blom...

???

Nei, man trenger ikke være biologisk mor. Dessuten finnes det to typer surrogatmor, en hvor man bruker donoregg, og en hvor man inseminerer feks selv hjemme ved hjelp av engangssprøyter.

Man kan som norske borgere få hjelp til dette både i Danmark eller Latvia, om man vil bruke en surrogatmor i Norge istedenfor å bruke masse masse penger på utlandet.

tror nok du må utenfor norskegrense da dessverre, men lykke til og håper dere får ett barn snart [:)]

Lov og lov fru Blom...

???

Nei, man trenger ikke være biologisk mor. Dessuten finnes det to typer surrogatmor, en hvor man bruker donoregg, og en hvor man inseminerer feks selv hjemme ved hjelp av engangssprøyter.

Man kan som norske borgere få hjelp til dette både i Danmark eller Latvia, om man vil bruke en surrogatmor i Norge istedenfor å bruke masse masse penger på utlandet.

De to typene surrogat mor du nevner Meya..  den ene er ikke surrogatmor. Det er biologisk mor.  Man kan ikke inseminere selv et befruktet embryo.. Da inseminerer man sæd, som blir befruktet med sine egne egg..dvs biologisk mor..

Det er jo fult mulig å ha en norsk surrogat mor men man må da ta denne personen med seg til utlandet og få satt inn befrukta egg..
Dette er en prosess der du som kvinne må gå på hormoner og slikt for å produsere egg så må de hente ut disse eggene og befrukte de med en mannen dins sæd og så putte det inni kvinnen som skal bære frem barnet. hun må muligens også gå på en type hormonbehandlig etter insett av egg.. å man bør jo da skrive en kontrkat med denne personen å helst kansje få hjelp via advokater i utlandet eller noe for å være sikker på at den som bærer barnet ikke kan tulle det til. å jeg trur barnet også må fødes i utlandet for at du skal kunne ta barnet. men vet ikke åssen det blir med statsborgerskap og slikt.. det kan muligens bli noe kluss der??

ORIGINAL: Windy

Lov og lov fru Blom...

???

De to typene surrogat mor du nevner Meya..  den ene er ikke surrogatmor. Det er biologisk mor.  Man kan ikke inseminere selv et befruktet embryo.. Da inseminerer man sæd, som blir befruktet med sine egne egg..dvs biologisk mor..

På engelsk opererer man med GS (Gestational surrogacy hvor man bærer ett donoregg eller biomors egg) og TS (Traditional Surrogacy, hvor man bærer "sitt eget" egg, ofte gjort med feks homofile menn, og da inseminerer man gjerne hjemme "på kjøkkenbenken")

ORIGINAL: ~Ritamor~

tror nok du må utenfor norskegrense da dessverre, men lykke til og håper dere får ett barn snart [:)]

[link=http://www.trs-telemark.no/]www.trs-telemark.no[/link]

Relaterte artikler:
[link=http://www.fub.no/]FUB[/link]

Event.observe(window, "load", function()
{
var bildeRect = $("legeBilde").getBoundingClientRect();
var lenkeRect = $("relatedLinksDiv").getBoundingClientRect();

var bildeBredde = bildeRect.right - bildeRect.left;
var lenkeBredde = lenkeRect.right - lenkeRect.left;

if(bildeBredde + lenkeBredde > 400)
{
var breaker = $("breaker");
breaker.style.display = "inline";
breaker.style.clear = "right";
}
}
)

Hei!

Det er ikke tillatt å bruke/være surrogatmor i Norge, og det er heller ikke noe tilbud om dette. Hvis dere skal få til noe slikt må dere nok reise utenlands, men dette er en svært komplisert prosess. En surrogatmor i USA tar mange hundre tusen for "jobben", og det er også en del utgifter med advokater og kontrakter/avtaler. Det er mange triste historier om barn som blir kasteball mellom adoptivfamilien og surrogatmoren. Surrogatmoren vil i de fleste land faktisk ha rett til barnet etter at det er født.

Dere kan henvende dere til Foreningen for Ufrivillig Barnløse for å få vite mer om dette, og selvfølgelig avertere i utlandet etter surrogatmor, men dere må være svært sikre på hva dere gjør slik at dere ikke får problemer senere.

Vennlig hilsen Dr. Roar Pedersen, røntgenlege

Jeg har faktisk vurdert å melde meg som surrogat tidligere..

Jeg kunne tenkt meg å være det, men mannen min syns liksom ikke noe om det.

Lykke til.

You must log in or register to reply here.
Back
Topp