Surklete i nesa..

Finallymom2be!

Flørter med forumet
Mini har vært så surklete i nesa i det siste.. Prøvd med saltvann, morsmelken og sånn nesesuger, men blir ikke bedre.. Værst er det om natta :/ noen som har noe tips?

Og han sover veldig godt ute i vogna på dagtid! Skal jeg fortsette å legge han ut? Eller bør jeg ha han sovenes inne siden det er litt kaldt ute??

Har du prøvd å heve hodeenden av senga? Tror ikke det er farlig å la de sove ute så lenge gradestokken er over -5 og det er den vel de fleste steder nå.

Hvordan gir du saltvann, og hvor mye?
Lillesnuppa har vært ordentlig forkjølet to ganger og på sykehuset ble vi vist hvordan vi skulle gi henne saltvann for at det skulle funke ordentlig.
En liten sprøyte fra apoteket og saltvann som skulle "skytes" inn, alt på en gang i full fart. Det var det eneste som fungerte selv om jeg følte meg skikkelig slem som måtte gjøre det ;)

Hvordan gir du saltvann, og hvor mye?
Lillesnuppa har vært ordentlig forkjølet to ganger og på sykehuset ble vi vist hvordan vi skulle gi henne saltvann for at det skulle funke ordentlig.
En liten sprøyte fra apoteket og saltvann som skulle "skytes" inn, alt på en gang i full fart. Det var det eneste som fungerte selv om jeg følte meg skikkelig slem som måtte gjøre det ;)
Hvor mye saltvanb gav du da om gangen?

Det finnes OtriBaby saltvann nesespray til babyer. Den synes jeg funker godt og føler man får saltvannet godt inn i nesen :)

Ok, den aller minste sprøyta da:) jeg har en litt større som jeg har brukt og har fylt den med ca 1ml. Får sikkert litt mer fart med mindre sprøyte, men det har funket greit med den vi har også :)

Ok, den aller minste sprøyta da:) jeg har en litt større som jeg har brukt og har fylt den med ca 1ml. Får sikkert litt mer fart med mindre sprøyte, men det har funket greit med den vi har også :)
0,5 i hvert nesebor glemte jeg å si ;)
Godt det fungerte :)

Takk for gode tips :)

Prøvd meg litt frem og finni ut at nesepray (saltvann) fungerer best for oss :) har bygd opp i vogna og senga noe jeg føler hjelper, men finner da mini som en krøll i bunnen når jeg sjekker på han :P

Back
Topp