Sure mennesker....

*Mama*

Gift med forumet
Finnes så mange sure mennesker. Går du på butikken, på gaten, i banken eller på trening så ser du de over alt. skader det å smile? [8|]

Sure, utakknemmelige, negative og frekke mennesker dukker opp mer enn de positive menneskene. [:D]  I dag såg jeg en fyr som skjellte ut en badevakt i et badeland forran alle ungene pga han hadde ventet for lenge på pølsen sin.[8|] (de selger pølser i badelandet altså) og på treningen så prøvde sal treneren å få folk til å smile og telle med men knapt med respons, må være trist for en person å prøve å gjøre noen glad også får du bare sure fjes tilbake.[&o]

ORIGINAL: Mikke

Har jobbet mye med kundeservice og vet at noen alltid klager på sure kunder osv, mens andre aldri får sure kunder... (Ingen regel uten unntak, men stemmer veldig bra)

så jeg tror/vet at man får tilbake mye av det man gir... En person som "alltid" er positiv vil få masse positive tilbakemeldinger, og da betyr ikke de få sure så mye, men det er ikke alltid like lett å se seg selv.
  Sant det. Når jeg jobbet i butikk var det veldig sjelden jeg fikk sure kunder [:D] Mulig det var fordi jeg alltid var blid, smilende og høflig [;)] 
Sure mennesker prøver jeg å overse hvis det er mulig [:)]

enig, synes de er mye mer hyggelig i sverige[:D]

men jeg fikk sjokk her i fjor. vi var ¨på rimi...også går jeg inni butikken å leter etter noen varer også hører jeg: hei også smile ho som jobber der. jeg holdt på å ramle over haha...trodde hun kjente meg og tok feil jeg.

også går jeg bak ei hylle og der er det en kar som setter på plass varer også han var blid som ei sol: hei hei sa han til meg[:-] jeg gikk der sjokk skada og lurte på om jeg hadde noe i trynet eller om betjeninga hadde nettopp vært på smile kurs.[8D]

men gud så godt det gjør når folk er blide og hyggelig. det hjelper selv også, smil og vær glad kanskje man får et smil tilbake[:)]

har selv jobbet noen år med kundeservice og man kommer så mye lengere med å være i smile modus[:D]

ORIGINAL: Mikke

Har jobbet mye med kundeservice og vet at noen alltid klager på sure kunder osv, mens andre aldri får sure kunder... (Ingen regel uten unntak, men stemmer veldig bra)

så jeg tror/vet at man får tilbake mye av det man gir... En person som "alltid" er positiv vil få masse positive tilbakemeldinger, og da betyr ikke de få sure så mye, men det er ikke alltid like lett å se seg selv. Så opplever dere at "verden" er sure mot dere så bør dere tenke over hvordan dere selv er... [;)] (men man skal ikke forvente at alle er solstråler.)

Hmmm..  jobber i service bransjen og jeg er veldig smilende og positiv på gaten i butikken selv så jeg føler faktisk ikke at den teorien stemmer.

Er mye sure mennesker ja, men om man smiler og er blid endrer de seg somregel fort[:)]

ORIGINAL: Astra.

Det er visst skadelig ja. Nordmenn er det sureste folkeslaget jeg noen sinne har møtt. jeg skammer meg.... det gjør ikke vondt å smile.

Heldigvis er det enda noen som er høflige og smiler og slår av en prat, og da kjennes livet så mye bedre.
Jeg og mannen liker å snakke og smile til folk, og merker selv at om en har en dårlig dag, så blir den så mye bedre om noen smiler og sier Hei på gaten.(desverre så er det alt for få av dem...)

Hehe enig der ja, er noe helt annet å gå ute på senteret og byen her, selvfølgelig er det noen som er sure her også, men alle her hilser som regel når du går forbi, selvom de ikke kjenner deg[:D]

det er da ikke sikkert at folk er sure bare fordi de ikke smiler til alle og enhver på gata da! kan jo hende de ikke er i topp humør av en eller annen grunn.. skal de gå å smile falskt til folk da?
Det er noe annet om noen er direkte frekke da.. finnes jo en del av dem[:'(].. men synes det blir for teit å si at de som ikke smiler er sure! Noen ser sure ut når de slapper av i ansiktet også, selv om de ikke er det..
Men noe jeg synes er skikkelig irriterende er når folk er skikkelig "overhyggelige", lyser jo falskhet av dem..
Jeg liker at folk er blie og i godt humør jeg altså for all del! Men blir for lett å si at noen er sure pga at de ikke smiler til deg..

ORIGINAL: ninguna

Mange sure mennesker her i verden, ja. [&:]
Jeg prøver alltid å smile og være hyggelig mot folk, men sjelden man får et smil tilbake. [8|]

samme her... folk hadde fått det bedre hvis de smilte litt mer dete r jeg sikker på[:D][:D]

Folk er nødvendigvis ikke sure fordi de ikke smiler. Jeg kan se sur ut hvis jeg bare går rundt og tusler, men er jo ikek sur av den grunn. Min tante har og et veldig surt trekk i ansiktet når hun er alvorlig

Ja, det er forferdelig hvor sure mennesker er!
Folk som kommer inn i butikken vår og, kommer inn nesten med hensikt i å være pottesure.... "Du har vel sikkert ikke "peeeeiling", men har du denne i 3 år....?" *dritasurt ansikt*

Eller hvis folk kommer inn i butikken så sier jeg alltid "hei" med et smil. Så sier de FÆRRESTE hei tilbake![:-][>:]
"Nei, jeg vil bare se..."
[>:]
En gang så sa jeg "jeg sa bare hei jeg... Hadde ikke tenkt å hjelpe deg...."
Hehehe, da ble hun satt ut[8D]

Jammen, så skal man bare selv sørge for å smile, det sprer god stemning[;)]

Er ikke alle som er sure selv om de ikke går å smiler hele tiden..

ORIGINAL: PuseGull

ORIGINAL: Diddelidu

det er da ikke sikkert at folk er sure bare fordi de ikke smiler til alle og enhver på gata da! kan jo hende de ikke er i topp humør av en eller annen grunn.. skal de gå å smile falskt til folk da?
Det er noe annet om noen er direkte frekke da.. finnes jo en del av dem[:'(].. men synes det blir for teit å si at de som ikke smiler er sure! Noen ser sure ut når de slapper av i ansiktet også, selv om de ikke er det..
Men noe jeg synes er skikkelig irriterende er når folk er skikkelig "overhyggelige", lyser jo falskhet av dem..
Jeg liker at folk er blie og i godt humør jeg altså for all del! Men blir for lett å si at noen er sure pga at de ikke smiler til deg..

Du mener sånn som "alle" jentene som jobber på Vero Moda?? Den var bare såååå lekker på deg, selv når den er 2 str for liten eller puppene er skvist[;)]

hehe, ja for eksempel [;)]

En av grunnene til at jeg trives på Sotra[:D] slippe de sure trynene i byn[:'(] her smiler folk og noen sier hei, selv om de ikke kjenner deg, og man tror ikke de er gal fordeom, for sånn er det bare her[:)] Skal MYE til før jeg flytter over broen igjen[;)][:)]

jeg vet, det er grusomt. dårlige dager kan man legge igjen hjemme. slik har jeg vokst opp. finnes ikke noe mer smittsomt enn dårlig humør.

en busssjåfør som er sur kan ødelegge dagen til ganske mange mennesker.

Jeg ser sur ut.. Men er ikke det da.. [;)][:D] Og veit det finnes mangen slike..

ORIGINAL: *Mama*

Finnes så mange sure mennesker. Går du på butikken, på gaten, i banken eller på trening så ser du de over alt. skader det å smile? [8|]

Det er ikke bare sure mennesker, men EGOISTISKE og HENSYNSLØSE mennesker.

Var på kafe forrige uke, og ble stående i kø med brettet - noe som er vanlig. Personen bak meg, stod å pressa meg i ryggen og dulta i brettet mitt - for at jeg skulle gå 5 cm lenger frem[:@]

Så har du de menneskene som bare presse seg mellom meg og dattera mi (6år) når ho holder meg i handa, og vi går på ett senter f.eks[:@]

Fa.. Hvor får folk utlevert tankegangen sin i dag??

ORIGINAL: Tøsa

hehe, jeg ser sur ut når jeg er alvorlig.
så alle som ikke kjenner meg tror jeg er den bitcha...
men egentlig så er jeg ganske snill[:)]
prøver å se blid ut da, men hender seg jeg glemmer det[:-]

signerer på det sterkeste[8D] ofte hvis vi er ute, på besøk hos noen jeg ikke kjenner osv er det ofte mange som sier "smil litt a"[8D] eller "ikke vær så sur a"[:D] men da kan jeg jo ikke annet enn å smile, for jeg er jo ikke sur.. ser bare sur ut når jeg er alvorlig eller slapper av..[:-][:D]

i knooow...
har altid vært sånn at jeg smiler til folk om di ser på meg.
er refleks. gjør det uansett!
men det er mange suringer ja, herregud.
tilogmed snuppa som vinkel og gliser til alle hun ser merker vell det.
mange som ikke gidder svare henne når hun ser på di og sier heeeeeei.
det synns jeg er helt utrolig.

Back
Topp