Sure kommende besteforeldre!

Mimmino

Blir kjent med forumet
Noen som har tips til det?
Jeg har ikke verdens beste forhold til pappa å kona hans, de har alltid rett å uansett hvordan jeg gjør ting så har jeg i følge de ødelagt livet til både meg å samboeren! ( Alltid rett innstilling til ting!) Gruer meg veldig til å fortelle til de at de skal bli besteforeldre, vet ikke hvordan vi skal legge det frem. De bor 5 timer unna oss men og delvis i Spania så blir uansett ikke face to face.
Jeg snakket med de for første gang på 6 mndr på FaceTime for å fortelle om huskjøp, da ble de heldigvis glade! Å det er jo fremskritt.. Men har ikke lyst i det hele tatt!
Er så vanskelig!

Kanskje de overrasker deg!!! Uansett må du ikke la de ødelegge noe du syntes er fantastisk!? det er jo ett valg du og samboeren har tatt og etter mitt syn aldri kommer til å angre på:) sure eller ei, si det rett ut:) det gjorde jeg til pappa på tlf når han var i Tyrkia:) funka bra det:) ( han reagerte ikke så bra når jeg var 18 og fortalte at han skulle bli morfar i tlf) :)

Oi. Så kjedelig å lese at du har så dårlig forhold til pappan din. Han høres ikke ut som han prøver heller. Greit å vite hvordan man IKKE skal være ;)

Hvis du snakker med dem to ganger i året så er jo dette greit. Første gang: Hei vi har kjøpt hus. Andre gang: Hei. Vi skal ha barn.

Bare ikke forvent rosenrøde og koselige kommentarer. Og hvis de spyr ut av seg dumme ting så bare tenk at det er leeeenge til neste gang du skal si noe. Kanskje når ungen er født liksom. Ikke at jeg kan forstå at hvordan en nyhet om et barn kan skape sure kommentarer men.....

Igjen, det er utrolig synd at pappan din er sånn og dere ikke har et godt forhold. Du har et bedre forhold til din mor?

Håper du får en fin overraskelse, det kan jo hende de er på deres vegne, at dere er i gang med å bygge livet deres sammen :)

Tror pinade jeg hadde sendt de en MMS med bilde av UL bilde og bare skrevet termin.
Så kan de la det synke inn og ta initiativet til å ringe å gratulere...

Uansett må du ha masse lykke til! :)

Det syns jeg var en god ide.
Da slipper du å eventuelt måtte få direkte tilbakemelding som du ikke ønsker å høre.

Er de ikke henrykte over at det er en liten på vei, og de har fått sms om det så kan de jo bare velge å ikke ringe ;)

Håper det dere så ang huskjøp var første tegn på at det er en endring på gang.

Oi. Så kjedelig å lese at du har så dårlig forhold til pappan din. Han høres ikke ut som han prøver heller. Greit å vite hvordan man IKKE skal være ;)

Hvis du snakker med dem to ganger i året så er jo dette greit. Første gang: Hei vi har kjøpt hus. Andre gang: Hei. Vi skal ha barn.

Bare ikke forvent rosenrøde og koselige kommentarer. Og hvis de spyr ut av seg dumme ting så bare tenk at det er leeeenge til neste gang du skal si noe. Kanskje når ungen er født liksom. Ikke at jeg kan forstå at hvordan en nyhet om et barn kan skape sure kommentarer men.....

Igjen, det er utrolig synd at pappan din er sånn og dere ikke har et godt forhold. Du har et bedre forhold til din mor?
Mange fine tips her! Høres så bra ut men er så vanskelig å sette det ut i virkeligheten! Har ikke noe serlig forhold til mamma heller. Men har verdens beste svigerforeldre:-D
Må nesten si noe til pappa og co snart da jeg er redd de skal høre det av andre etter uke 12. Trur ikke jeg klarer å holde meg lenger enn 12 uker for de som gleder seg:-)
Å selv om jeg ikke har noe serlig forhold til mor mi trur jeg hu blir glad, så er ikke redd for hu:-)

Uff, det der er så vanskelig! Min mann har også en komplisert familie, så vet hvordan det er! Håper det ordner seg for det beste, pg husk å ikke la de få ødlegge deres lykke!

Tror pinade jeg hadde sendt de en MMS med bilde av UL bilde og bare skrevet termin.
Så kan de la det synke inn og ta initiativet til å ringe å gratulere...

Uansett må du ha masse lykke til! :)

Enig! Send en MMS, så får han tid til å tenke seg om før dere snakker sammen - så slipper han å si mange dumme ting i lettere sjokkert tilstand som han kommer til å angre på senere. Jeg ville vinklet MMS inn på noe slikt: Hei Bestefar, håper vi sees i april 2014! Ta en tidlig ul, eller for såvidt bruk et ul bilde fra nettet av noen andre i samme uke som deg og send det til han!!! Det er jo beskjeden som er viktig her og ikke bildet! Det kan nemlig være en stor forskjell hos han om; 1 du skal ha unge eller 2. han skal bli bestefar!!! Litt sånn basic psykologi, men det kan funke! Lykke til!

Back
Topp