sure ansatte i butikker!

Jeg er så lei sure ansatte.Ja de kan ha en dårlig dag men på jobb yter man sitt beste!
Et hei med et smil gjør alt så mye bedre.Er det så vanskelig ? hehe ja tydeligvis.

Helt enig!

Akkurat begynt å jobbe i butikk og er veldig fokusert på å smile til kundene og hilse osv.. Som sjefen sa er vi helt avhengig av stamkunder og de kommer ikke tilbake om de får dårlig service!

Helt enig!
Greit nok at mange kunder er sure, men hvis man skal jobbe i et service yrke må man bare lære seg å takle sure kunder og ikke bry seg om det.
Jobba i bokhandel i 4 år og hadde sjelden en dag jeg ikke smilte og ga god service selv om jeg selvfølgelig hadde mange dprlige dager.

Jeg har jobba i butikk i snart 10år, og er det noe man skal ha på seg på jobb så er det et smil :)
Jeg får stadig vekk høre av stamkundene våre at jeg er så koselig og grei å ha med å gjøre. Og jeg er alltid hjelpsom og flink med kunder. Og det skulle jaggu bare mangle!

Vi har hatt ei på jobben som er ei sur hurpe. Og der var det sånn at kunder snudde i døra når de så at hu satt i kassa. Pluss at hu var ekkel. Hu kunne ha på seg plast/engangshansker og stå og rydde inne på flaskerommet, og så gikk hu i kassa og satte seg og tok i varene til kundene med de hanskene. Gadd ikke ta de av seg engang!!
Skikkelig trivelig å få sigarettaske og ølrester på frukten og hygieneartiklene sine...

Er så glad hu er langtidssjukmeldt altså!!!

Myshild Bergsprekken skrev:
jeg skjønner at de er sure når man ser alle de sure menneskene som er å handler hver dag ! det går ann å se på den som sitter i kassa, si hei, ja takk, nei takk, hade !! 

jeg er også enig  i dette, men jeg er alltid blid og hyggelig når jeg er i butikken, prater med de i kassen, smiler og sier hei, takker sier hade og gjerne prater litt mer også... jeg vil da ikke svi for at andre kunder er sure!

senest i går ettermiddag var jeg på jysk for å kjøpe gullet sin første pute, men visste ikke hvor de putene var, jeg var den eneste kunden i butikken. Hun som jobbet der sto med mobilen sin å trykket, så såvidt opp når jeg kom inn ikke hei, ikke et smil...

Jeg sto lenge å så på putene og måtte til slutt be om hjelp og fikk da til svar "de er nedi der et sted, bare gå å leit"... da blir jeg sur...

Er så glad for å høre at jeg ikke er en av de dere nevner her ;) Får høre at jeg er den mest hyggelige og koselig på jobben min, tilogmed når jeg møter de utenfor jobb :)
Da får jeg en skikkelig boost !

Men må innrømme at det søren meg finnes mange kunder fra helvette også. Sure, grinete, møkkete, frekke og rett og slett fæle kunder... Så dere som handler bør også oppføre dere. Ikke se ned på de som jobber i kassa!

Nå er det snart 5 år siden jeg jobbet på rema 1000... men til dags dato hilser folk på meg og sier at de savner meg der... (kunder altså) Regner med at jeg var søt og blidm, stortsett.. MEN... det er ikke lett å klistre på seg et smil når kunden kommer inn og river i kjeft fordi de har misforstått ett eller anna.. :P ;)

Hvorfor gidde å bry seg egentlig? Forventer dere full service over alt dere handler/legger igjen penger? "Sure" butikkansatte kan jo ha all verdens grunner til å oppføre seg som de gjør, alt fra en liten bagatell til at livet er skikkelig surt..  det kan være all verdens av grunner til at de jobber akkurat der, og om de liker jobben eller ikke kan være akkurat det samme.. 
Jeg forventer å bli behandlet med respekt, får jeg et smil er det koselig. Men jeg gidder ikke synse og mene ting og tang om de jeg møter.. de er mennesker de også.. og det finner usmakelige folk overalt, disse blir bare mer synlige siden mange tydeligvis er veldig opptatt av dem.. 
Selvfølgelig liker jeg å bli møtt med positivitet og ett blidt ansikt, men jeg gidder virkelig ikke å bry meg mer enn 10 sekunder om jeg ikke gjør det.. det får være dems problem og ikke mitt.. så lenge de gjør jobben sin på en respektfull og rettferdig måte er jeg fornøyd.. 
Hvis dere møter et "surt" menneske igjen kan jo kanskje dere møte personen med et smil og "hei" eller "ha det bra", jeg synes ikke nødvendigvis det er en selvfølge at den i kassa eller hvor det er skal si det først.. 

Minnie87 skrev:

jeg skjønner at de er sure når man ser alle de sure menneskene som er å handler hver dag ! det går ann å se på den som sitter i kassa, si hei, ja takk, nei takk, hade !! 

som jeg skulle sakt det selv

Det må dere fint heve dere over gitt.....dere får betalt for å yte god sevice så det er bare å lime på seg smilet gitt.

Har jobbet i butikk i mange år og det er faktisk en selvfølge at sure kunder får samme behandling som alle andre og at det er bare å glemme at de var innom etterpå. Kjære vene....

De sure kundene har lov til å være sure, og trenger faktisk ikke bry seg om de i kassa.

Det er ikke de som er på jobb!

hollys skrev:
Jeg er veldig god til å fake i hvert fall... Har vært forbanna i hele dag, men vet at servicen har vært tipp topp selv om jeg har stått å skjelt kundene ut i hode mitt... Det er så forbanma respektløst å rote som ett helvete i butikken! Faktisk så liker jeg å rydde, men når kundene har dratt med seg varer rundtom å bare slengt det her og der og dratt frem tusen ting som de ha prøvd og bare legger det der i en dunge så tenker jeg oh my fucking gad,er du 10år eller? Har morra di ikke lært deg å rydde etter deg eller har du ryddet hele livet så du tar deg friheten til å endelig kunne rote.........? Verste jeg hører i tillegg til hauen med varer er når kundene sier: du rydder opp dette du ;-) Late mennske! Og på toppen av det hele har med seg ungene som rører absolutt alt. Skubber 20meter med esker inn i reolene og har det drit morsomt med å leke med varene...... GAD! I dag har jeg hatt en skikkelig dritt dag. Synes det er respektløst når folk gjør slik. Det finnes grenser hvor rot msn etterlater seg! Og så klager de på at ingen er tilgjengelige, at de må lete etter oss and on and on. Jeg er ingen blekksprut!

du har faktisk betalt for å rydde opp etter kundene... du får la det ligge å se hvor blid sjefen din blir ;)

Oceania skrev:
Hvorfor gidde å bry seg egentlig? Forventer dere full service over alt dere handler/legger igjen penger? "Sure" butikkansatte kan jo ha all verdens grunner til å oppføre seg som de gjør, alt fra en liten bagatell til at livet er skikkelig surt..  det kan være all verdens av grunner til at de jobber akkurat der, og om de liker jobben eller ikke kan være akkurat det samme.. 
Jeg forventer å bli behandlet med respekt, får jeg et smil er det koselig. Men jeg gidder ikke synse og mene ting og tang om de jeg møter.. de er mennesker de også.. og det finner usmakelige folk overalt, disse blir bare mer synlige siden mange tydeligvis er veldig opptatt av dem.. 
Selvfølgelig liker jeg å bli møtt med positivitet og ett blidt ansikt, men jeg gidder virkelig ikke å bry meg mer enn 10 sekunder om jeg ikke gjør det.. det får være dems problem og ikke mitt.. så lenge de gjør jobben sin på en respektfull og rettferdig måte er jeg fornøyd.. 
Hvis dere møter et "surt" menneske igjen kan jo kanskje dere møte personen med et smil og "hei" eller "ha det bra", jeg synes ikke nødvendigvis det er en selvfølge at den i kassa eller hvor det er skal si det først.. 

En får betalt for å gjøre kundene fornøyde.. og det er jo ikke tungt å gi ett smil... jeg gidder ihvertfall ikke å handle en plass hvor folka er sure på jobb.. da velger jeg heller en annen butikk hvor jeg føler meg mer velkommen... Er en stor regel det når en jobber med kunder... skal ikke la problemene gå ut over kundene og en skal være blid , behjelpelig  og hyggelig.. DET er kundeservice

Læidy Bla Bla skrev:

Minnie87 skrev:

som jeg skulle sakt det selv

Det må dere fint heve dere over gitt.....dere får betalt for å yte god sevice så det er bare å lime på seg smilet gitt.

Har jobbet i butikk i mange år og det er faktisk en selvfølge at sure kunder får samme behandling som alle andre og at det er bare å glemme at de var innom etterpå. Kjære vene....

signerer!! på det sterkeste!

Husker en kunde jeg hadde da jeg jobba i kiosk.. han var stam kunde og skulle alltid ha tipping... han smilte ALDRI , han så dritsur og så nesten skummel ut.. ble alltid litt halvdeppa når han var dratt pga jeg følte meg så dum for jeg smilte og smilte og han ga aldri noe igjen... Så tenkte jeg at HAN SKAL JEG FÅ TIL Å SMILE...Jeg prøvde i flere dager med div spøker osv... plutselig en dag så smilte han fra øre til øre da han dro... gjett om jeg var fornøyd da...

Alle kundene smilte tilbake til meg untatt han og slik hadde det vært i 1 år.. så da var jeg stor fornøyd når jeg endelig fikk han til å smile.. og han smilte nesten hver gang han var innom etterpå...hehehehe

Det skal starte i andre enden, det er den ANSATTE sin jobb å smile først! Har tidligere jobbet i butikk i flere år, og alltid vært blid mot kunder. En småfurtete kunde kan fort gå derifra med et lite smil om munnen om man er hyggelig! Det er faktisk du som er der på jobb og får betalt for det du gjør, og da skal man være hyggelig UANSETT humør på kunden. 

Har opplevd mange slike du snakker om HI, den verste jeg kan komme på nå var faktisk på BigBite nå nylig. Vi var 3 som sto i kø og venta på maten, ei POTTSUR kjærring i tidelig 20 åra som var på jobb. Jeg er gravid og har lavt blodtrykk og er fryktelig dårlig, og hadde bestillt en halv sub uten drikke. Når jeg står der og venter på at denne sinnsykt treige ræva skal lage maten min blir jeg kjempesvimmel, og sikker hvit i ansiktet, for hun ved siden av meg i køen spurte om det gikk bra med meg. Spurte hun bak disken om jeg kunne få litt vann fordi jeg ble dårlig, men NEI, koppen kostet 2 kroner, takk!! :O Drar fader meg ikke frem kortet for 2 kr for en kopp hvor jeg akkurat har kjøpt mat, og kontanter hadde jeg ikke. Jeg ble jo rett sjokkert, men hun kunne IKKE gi meg en kopp uten å få 2 kr. Jeg måtte gå å sette meg ned på stolene litt bak for ikke å dette i gulvet, og der står denne fitta og roper tydelig irritert mot meg om jeg skal ha ditt og datt på maten min.
Før jeg gikk derifra ba jeg henne skrive ned navnet sitt og navn og nr til sjefen, og det nekta hun også. Tok meg ikke lange tiden etterpå og finne ut hvem som er sjefen der, og ringte å klaga. Sjefen ble sjokkert over oppførselen, og lovet å ta det videre. 
Jeg handler ikke lenger på BigBite. MAKAN til oppførsel.

Helt enig med deg! Jeg jobber i butikk selv, og mener at det med høflighet går begge veier!

Finnes ikke værre enn å være på jobb, og du smiler og sier hei til kunder som bare grynter og ser bort! Eeeeer det vanskelig å dytte ut et lite hei? Eller et vennlig nikk? Makan
Og hvis den ansatte var grinete mot deg kan det jo hende at kunden før deg var et r***høl?

Læidy Bla Bla skrev:

hollys skrev:
Jeg er veldig god til å fake i hvert fall... Har vært forbanna i hele dag, men vet at servicen har vært tipp topp selv om jeg har stått å skjelt kundene ut i hode mitt... Det er så forbanma respektløst å rote som ett helvete i butikken! Faktisk så liker jeg å rydde, men når kundene har dratt med seg varer rundtom å bare slengt det her og der og dratt frem tusen ting som de ha prøvd og bare legger det der i en dunge så tenker jeg oh my fucking gad,er du 10år eller? Har morra di ikke lært deg å rydde etter deg eller har du ryddet hele livet så du tar deg friheten til å endelig kunne rote.........? Verste jeg hører i tillegg til hauen med varer er når kundene sier: du rydder opp dette du ;-) Late mennske! Og på toppen av det hele har med seg ungene som rører absolutt alt. Skubber 20meter med esker inn i reolene og har det drit morsomt med å leke med varene...... GAD! I dag har jeg hatt en skikkelig dritt dag. Synes det er respektløst når folk gjør slik. Det finnes grenser hvor rot msn etterlater seg! Og så klager de på at ingen er tilgjengelige, at de må lete etter oss and on and on. Jeg er ingen blekksprut!

du har faktisk betalt for å rydde opp etter kundene... du får la det ligge å se hvor blid sjefen din blir ;)

Som jeg skrev så liker jeg å rydde, men noen kunder drar det for langt ut. Jeg synes det er en dårlig holdning av voksne mennesker.. Er rart hvor mye de klarer å rive opp på så kort tid og i tillegg driter i hvilke ting de legges i hvilken eske, så synes jeg det er latskap.. Hva var vitsen med å legge det oppi in the first place.

Mye roting = dårligere service. Og jeg snakker ikke om bare 5 klesplagg og 5 esker :-) Jeg er vandt med rot og liker å rydde for å trives på jobb, men det er mye ekstremt ute å går. Så ja, uannsett om jeg får betalt for å sortere fram sko, klær, brettspill or whatever i en svær hau med sandaler oppi turskoeske på ei kleshylle og manualer oppi trau med redningsvester så synes jeg slik oppførsel er latterlig av voksne mennesker.. Betalt eller ikke.. Jeg synes det er en dårlig holdning! Jeg forventer ikke at alt skal se strøkent ut etter en kunde, men noen burde tenkt litt lengre. 

Heldigvis er disse menneskene fåtallige så opplever det bare ett par ganger i uken :-) 

Bussjofører får også betalt for å plukke vekk tygges i bussene. Servitører som vasker etter en mor som har latt barnet sitt kline youghurt over halve bordet... Litt "verre" enn å rydde, men synes likevel det er like dårlig oppførsel/holdning :)

Jeg jobber i butikk. Mener at selv om man ikke liker jobben sin, man har en dårlig dag, eller opplever sure kunder, så skal man uansett gi et lite smil til hver og en! Jeg er dritt lei av å jobbe på butikk, men jeg er alltid hyggelig og blid mot både kundene, og mine kolleger. Om det kommer noen kunder som ikke er i godt humør eller rett og slett sure, tar jeg det ikke innover meg. Det er glemt så fort de er ute av butikken. Neste gang de kommer, smiler jeg igjen til dem. Det er jobben min, og det jeg får betalt for. Hadde jeg ikke greid å lire av meg et lite smil eller være hyggelig lengre, hadde jeg sluttet i jobben momentant, og heller funnet meg en annen jobb.

Ser det har kommet mange argumenter her for å ikke være blid mot kundene sine. Ingen av dem er gode nok. Det finnes INGEN unnskyldning for å ikke være blid og trivelig til kundene!

Jeg elsker, og hater, serviceyrket.

Har jobbet innafor yrket i ca 11år nå, og jeg kunne egentlig ikke tenkt meg noe annet. Jeg elsker å få kunder til å smile, selv om de kommer sure inn døra. MEN, det at man som kunde har dårlig dag, betyr faen meg ikke at man trenger å legge folkeskikken uttafor butikken.

Si hei tilbake når vi sier hei, si neitakk til mersalg og kvitteringsspørsmål, og si gjerne hade på veien ut. Vi får betalt for å gi den servicen, men om vi ikke engang får folkeskikk fra kunder, så kan ikke vedkommende forvente service utover standard. Vi får betalt for alt det vi prøver å prakke på dere, og det å få kjeft for jobben man MÅ gjøre, er kjipt.

Herregud. Jeg driter i hele kassadama/mannen jeg, så lenge jeg får kjøpt melk og brød. Om vedkommende er sur eller blid er meg hoppende likegyldig. Legg varene på båndet, betal, putt varene i poser, gå hjem, lev et innholdsrikt liv.

Back
Topp