sure ansatte i butikker!

Zera

Forumet er livet
Har sett meg ganske lei sure folk på butikker nå!

Om de ikke klare å "fake" en dag på jobben, være blid og i møtekommende, istede for sur, avvisende osv, så mener jeg de ikke har NOE i en butikk å gjøre!

Og ja, alle kan ha en dårlig dag, men når man jobber i en butikk (eller en annen plass de har med kunder osv å gjøre) må de faktisk klare å legge det hjemme og ikke la det gå utover kunder!
Jeg har jobbet i  butikker mange ganger, og har gått på jobb å hatt en dårlig dag, vert full i kynnere, hatt et bekken fra helvete osv, men hver dag har jeg møt kundene med et smil og vert blid å positiv!

Senest nå når jeg var å handlet, satt der en sur gutt bak kassen, slengte varene nedover banda, satt å hadde handa under haken, hadde en dårlig attitude og gryntet ut av seg hvor mye det ble og om jeg sku ha en pose! 
Angrer på at jeg ikke sa noe! Forstår ikke hvorfor de jobber der, når de TYDLIGVIS ikke passer til det!!!

Dagens utblåsning!!! hehe

Huff, ja, én ting er om noen har en dårlig dag og smilet ikke når helt til 1000 watt, men de som bare generelt har en ræva holdning og ser ut som de hater jobben sin over alt syns jeg kan finne noe annet å gjøre om dagene.

Det er veldig irriterende! Men samme med sure kunder!

Neste gang kanskje det kan hjelpe med et stort smil til den ansatte, så dagen blir litt bedre for den ansatte ??

Evt ta med deg et skikkelig skravlete barn som spør hva personen heter, forteller hele livshistorien deres og gjør det hele litt pinlig ??

ja,det jeg mener.... :)

Har sagt i fra et par ganger faktisk, for når jeg legger igjen penger i en butikk så forventer jeg litt kundebehandling ja!

Husker 1 episode: Var å kjøpte slikt ferdig pepperkake hus, kom i kassen og han som satt i kassen bare slengte det nedover bandet! Da sa jeg: Ehm Haloo! Det er et pepperkake hus! Du kan jo prøve å være litt forsiktig og se hva det er før du slenger det nedover bandet!

"Ehm... ja..." fekk jeg til svar...

OH MY GAAAAAD!

hissigproppen skrev:
Det er veldig irriterende! Men samme med sure kunder!

Neste gang kanskje det kan hjelpe med et stort smil til den ansatte, så dagen blir litt bedre for den ansatte ??

Evt ta med deg et skikkelig skravlete barn som spør hva personen heter, forteller hele livshistorien deres og gjør det hele litt pinlig ??

ja,hellt enig i den også du..
har møte bit meg i tungen noen ganger når jeg jobbet i butikk ja :/

Då har de ikkje hatt god opplæring:-) Kom å handla hos meg;-)

sol angelica skrev:
Då har de ikkje hatt god opplæring:-) Kom å handla hos meg;-)

hehe :)

Uff, på lokale kiwi sjappa her er det mangel på kundebehandling.
Skulle sendt hele gjengen på SMILE-kurs.
Hu ene har jeg fått i halsen etter at jeg skulle hente ut en pakke (det er post i butikk). Jeg hadde fått slik lappe med fire sifre. Leste opp de sifrene, og hun NEKTA på at den var der. Jeg hadde ringt butikken tidligere på dagen, for å bekrefte at jeg hadde skrevet opp riktig siffer.
Så klikker kjerringa, og slår i rundt seg og FRESER til en annen kunde som venta bak meg. "NEIDA.... JEG MÅ BARE LETE GJENNOM ALLE PAKKENE FOR FRØKEN FRYD DER!" og peker på meg.
Da koka jeg så utrolig at jeg nekta å gå derifra UTEN pakken min. Jeg fortalte at det mest trolig var en liten eske, for den inneholdt shampoo og balsam. Da stiller hun seg til å se gjennom alle boblepastkonvoluttene. Etter en stund til fant hu den, og jada sifrene mine stemte overens.
"Åjjda.. åj.. jaja.. da var den her da!".

Enig med deg HI... det er skikkelig irriterende og sånne folk har ikke noe i serviceyrker å gjøre...

En annen ting som er irriterende er når man trenger hjelp i en butikk og de som jobber der heller står og tygger tyggis og titter på mobilen sin eller no... 
Har opplevd det noen ganger, siste gang på Gsport i sommer da jeg hadde planer om å kjøpe en sykkelvogn til 4000kr... stod kjempe lenge og venta og ingen kom for å hjelpe så da sa jeg bare veldig høylytt "makan til dårlig service, bruker heller pengene mine et annet sted" så  gikk jeg...

jeg skjønner at de er sure når man ser alle de sure menneskene som er å handler hver dag ! det går ann å se på den som sitter i kassa, si hei, ja takk, nei takk, hade !! 

Myshild Bergsprekken skrev:
jeg skjønner at de er sure når man ser alle de sure menneskene som er å handler hver dag ! det går ann å se på den som sitter i kassa, si hei, ja takk, nei takk, hade !! 

Ja er en del kunder som er sure,men mange greie kunder også, men når jeg sier hei så synes jeg det er kjekt å få hei tilbake og ikke bare et surt tryne som driter i meg . Jeg er alltid bli og hyggelig og synes ikke at det skal gå utover andre kunder for at en annen kunde er sur og ufordragelig , får alltid posetive tilbakemeldinger fra kundene  at jeg er bli og hyggelig . synes ikke at sure mennesker har noe i et butikkyrke å gjøre.

Det finnes helt klart personer som på ingen måte burde jobba i butikk, men det finnes helt klart kunder som ikke burde vært utenfor døra heller. Enkelte kunder er bare forferdelige vesner som tyner all smil ut av meg. Jeg jobba i butikk før, og da var det ganger der jeg måtte ta time-out etter en slitsom kunde...
Det er vel bare gjengs over. Enklete mennesker burde ikke gå fritt rundt i samfunnet. Sure, frekke mennesker.

Zera: Jeg anbefaller deg virkelig å si ifra til butikkansvarlig. Send en kort mail bare, og tidspunkt for når dette skjedde.
en butikk er IKKE tjent med å ha sure ansatte!

Jobber selv i butikk, og i arbeidsinstruksen står det klart og tydelig at man skal være imøtekommen og hyggelig!!! Såklart kan alle ha en shitti dag, men klarer du ikke å være blid og hyggelig, så har du ikke noe å gjøre i en butikk. Og liker du ikke jobben, så finn en annen.

Myshild Bergsprekken skrev:

Enig! 
Det er heldigvis også mange kunder som smiler, sier hei og bekrefter om de vil ha kvittering eller ikke på en ok måte. Dagen hjelper seg når disse kommer, definitivt!! Men skal ikke unnskylde de som sitter i kassa og som dag ut og dag inn er sure og gretne! De har ingenting der å gjøre nei!!

Vi hadde ei sånn ei ordentlig sur ei i butikken her. Kjøpte man godteri ble man målt opp og ned, var aldri hei eller smil, var rett og slett ei sinna dame i butikken med veldig sur attitude. Og sånn var hu hver dag. Jeg vet mange snudde i døra når de så hvem som satt i kassa. Så jeg tok tak i sjefen og nevnte rett og slett det at mange snudde i døra fordi de var litt lei av behandlingen de fikk. 

Etter det var det både hei og smil og det ble myyyye koseligere å handle igjen :) 

Tenker selv når jeg går og leverer ting på jobben min, da smiler jeg stort og hilser fint til de jeg skal levere til, og jeg får både smil og latter tilbake, samt mange kommer og hjelper til litt :) Så utrolig mye koseligere miljø da :) 

Jobber man i et serviceyrke er det viktig å yte service :) Synes det er mange lavpanna idioter rundt om i butikker og fatter ikke helt hva som har fått arbeidsgivere til å ansette nebbete folk som ikke eier folkeskikk eller som er serviceinnstilt overhode!

Blæ, hater å handle når personen bak kassa er en bæsj..

*lykkeligst* skrev:
Det finnes helt klart personer som på ingen måte burde jobba i butikk, men det finnes helt klart kunder som ikke burde vært utenfor døra heller. Enkelte kunder er bare forferdelige vesner som tyner all smil ut av meg. Jeg jobba i butikk før, og da var det ganger der jeg måtte ta time-out etter en slitsom kunde...
Det er vel bare gjengs over. Enklete mennesker burde ikke gå fritt rundt i samfunnet. Sure, frekke mennesker.

Helt enig!!!!! Jeg får frysninger.. Kronisk sure mennesker burde holde seg hjemme til de dauer!!!!! Ååååååh, blir så kvalm av sånne!! 

Jeg er veldig god til å fake i hvert fall... Har vært forbanna i hele dag, men vet at servicen har vært tipp topp selv om jeg har stått å skjelt kundene ut i hode mitt... Det er så forbanma respektløst å rote som ett helvete i butikken! Faktisk så liker jeg å rydde, men når kundene har dratt med seg varer rundtom å bare slengt det her og der og dratt frem tusen ting som de ha prøvd og bare legger det der i en dunge så tenker jeg oh my fucking gad,er du 10år eller? Har morra di ikke lært deg å rydde etter deg eller har du ryddet hele livet så du tar deg friheten til å endelig kunne rote.........? Verste jeg hører i tillegg til hauen med varer er når kundene sier: du rydder opp dette du ;-) Late mennske! Og på toppen av det hele har med seg ungene som rører absolutt alt. Skubber 20meter med esker inn i reolene og har det drit morsomt med å leke med varene...... GAD! I dag har jeg hatt en skikkelig dritt dag. Synes det er respektløst når folk gjør slik. Det finnes grenser hvor rot msn etterlater seg! Og så klager de på at ingen er tilgjengelige, at de må lete etter oss and on and on. Jeg er ingen blekksprut!

Har jobbet i service-yrket selv og har fått masse positive tilbakemeldinger på at jeg har vært blid og hyggelig selv om e har hatt en dritdag ellers.
Hørte en person som sa til en annen en gang " ho som jobber der er så blid og hyggelig ung dame, og ho måtte være godt oppdratt", hehe. Da bei dagen min enda bedre :)

Men har opplevd sure fjes også på forskjellige plasser. Verste e veit er når man er å handle masse varer og de i kassen spør om vi trenger pose så sier e jatakk med et smil, og får 1! pose til 20-30 varer. Når e da sier "unnskyld, men kan vi få flere poser?" så får vi et surt grynt og får slengt posene i fleisen.
Da bi ikke akkurat den butikken brukt mer.

Er helt enig.. jeg har jobba i butikker , kiosker og bensinstasjon... Som mange her vet så sliter jeg psykisk og var helt på bunn før.. og selvom jeg kunne stå på jobben og prøve å finne ut hvordan jeg skulle avslutte livet så smilte jeg til kundene og lata som ingenting.For kundene mine kunne da ingenting for at jeg hadde det som jeg hadde... Og da ville jeg ikke la det gå ut over dem heller..
Nei fysj , det er det værste jeg ser når folk sitter sure bak kassa... eller andre folk stirrer på meg når jeg går forbi... Jeg kan fint slenge ut en kommentar som " fælt så frekke folk er som bare glor sånn som det der" litt høyt for å sikre meg at di får det med seg... eller " Er bare vondt å smile første gang" Klarer ikke å si det direkte til personen jeg da , men sikrer meg at di hører at jeg sier det til den jeg er ute med ihvertfall

Back
Topp