Sur UL jordmor

For en kjedelig opplevelse! :( Håper dere får en mye bedre opplevelse på 3D ul. :)
Vi venter vår tredje, men oul er jo like magisk hver gang. Vi ble derfor veldig skuffet da jordmor som tok ul var så innmari kort og lite pratsom. Med begge de andre barna har vi kommet til en veldig flink jordmor som peker og forklarer, og tok seg god tid til å ta masse fine bilder. Denne gangen fikk vi følelsen av at jordmor bare kikket raskt igjennom det hun skulle, skrev ut to veldig dårlige bilder, og dett var dett. :rolleyes: Hun presterte til og med å si at det var bra at det er vår tredje siden det ble så dårlige bilder, vi hadde jo vært i gjennom det her før så da var det ikke så viktig med gode bilder... :rolleyes:
Heldigvis blir jeg fulgt opp med vekstkontroller fra uke 28, så jeg håper å få noen litt bedre ul opplevelser etter hvert. :)

Har tenkt mye på en liknende opplevelse de siste dagene.. Det er så frustrerende å føle at man er på et samlebånd! På vår oul følte jeg at det kun var for sykehuset sin del.

Det hele tok 30 min. Vi hadde time kl 1430 og det var tydelig at hennes arbeidsdag var slutt kl 15.00.. Hun hastet seg liksom gjennom det hele. Svarte ikke på noe særlige spørsmål, bare sa at "det må dere høre med sykehuset om". Vi fikk ikke noen fine bilder heller. Må forklare hva som er hva til de som ser de, og for å være ærlig så er jeg ikke sikker på alle bildene selv heller. En ting skal hun ha; hun sjekket flere ganger og virket også veldig overbevist om at det var en jente. Hun sa også; "jo da, her ser dere "bønnene", så dette er en jente" Jeg så desverre ingenting som virkelig overbeviste meg ;-) :-P

Da vi gikk derfra var jeg super gira over å vite at alt var i orden og at vi venter ei lita tulle. Men nå, ca 3 uker senere, tenker jeg veldig mye på det. Jeg har spurt mannen min hva han tenker om 3D ul. Han sa først at han mente det var unødvendig, men at han gjerne gjorde det om det var viktig for meg. Jeg har veldig lyst, men grunnen er at jeg vil ha enda en bekreftelse på kjønn og at jeg vil ha finere bilder. Føler meg litt egoistisk og rar/teit. Jeg vet jo at alt er bra og hun bekreftet flere ganger at det var en jente!

Jeg tenker at det er viktig at jeg slapper av og har det bra. Og dersom en 3D ul vil gjøre meg mer avslappet burde jeg kanskje gjøre det!?!

Hva mener dere?
Noen andre som skal på 3D ul? I Oslo? Hvor i Oslo evt.? ;-)

Har tenkt mye på en liknende opplevelse de siste dagene.. Det er så frustrerende å føle at man er på et samlebånd! På vår oul følte jeg at det kun var for sykehuset sin del.

Det hele tok 30 min. Vi hadde time kl 1430 og det var tydelig at hennes arbeidsdag var slutt kl 15.00.. Hun hastet seg liksom gjennom det hele. Svarte ikke på noe særlige spørsmål, bare sa at "det må dere høre med sykehuset om". Vi fikk ikke noen fine bilder heller. Må forklare hva som er hva til de som ser de, og for å være ærlig så er jeg ikke sikker på alle bildene selv heller. En ting skal hun ha; hun sjekket flere ganger og virket også veldig overbevist om at det var en jente. Hun sa også; "jo da, her ser dere "bønnene", så dette er en jente" Jeg så desverre ingenting som virkelig overbeviste meg ;-) :p

Da vi gikk derfra var jeg super gira over å vite at alt var i orden og at vi venter ei lita tulle. Men nå, ca 3 uker senere, tenker jeg veldig mye på det. Jeg har spurt mannen min hva han tenker om 3D ul. Han sa først at han mente det var unødvendig, men at han gjerne gjorde det om det var viktig for meg. Jeg har veldig lyst, men grunnen er at jeg vil ha enda en bekreftelse på kjønn og at jeg vil ha finere bilder. Føler meg litt egoistisk og rar/teit. Jeg vet jo at alt er bra og hun bekreftet flere ganger at det var en jente!

Jeg tenker at det er viktig at jeg slapper av og har det bra. Og dersom en 3D ul vil gjøre meg mer avslappet burde jeg kanskje gjøre det!?!

Hva mener dere?
Da burde du nok ta en privat ultralyd ja :) da får du nok masse fine bilder også :) jeg fikk ikke særlig bilder jeg heller med har liksom vært innkalt på flere ultralyder allerede for å se hvordan han vokser.

Det hele tok 30 min. Vi hadde time kl 1430 og det var tydelig at hennes arbeidsdag var slutt kl 15.00.. Hun hastet seg liksom gjennom det hele. Svarte ikke på noe særlige spørsmål, bare sa at "det må dere høre med sykehuset om". Vi fikk ikke noen fine bilder heller. Må forklare hva som er hva til de som ser de, og for å være ærlig så er jeg ikke sikker på alle bildene selv heller. En ting skal hun ha; hun sjekket flere ganger og virket også veldig overbevist om at det var en jente. Hun sa også; "jo da, her ser dere "bønnene", så dette er en jente" Jeg så desverre ingenting som virkelig overbeviste meg ;-) :p

Hva mener dere?

Gjør d!!
J kommer til å gjøre d selv tror j, selv om j får en ny ul om ikke så lenge igjen. Hvorfor skal du ikke få lov å hilse på jenta di igjen, få den bekreftelsen du trenger og nyte litt. Ja, d koster penger, men d er d mye som gjør! Kanskje en skal ta et kafebesøk el to mindre eller handle litt rimeligere mat en periode, eller så kan d være julegave til hverandre?

Gjør d!
Du har åpenbart sterke følelser for d, og nesten bestemt deg litt;) og j forstår deg fullt og helt!
En fin førjulsgave!

Lykke til!!

Gjør d!!
J kommer til å gjøre d selv tror j, selv om j får en ny ul om ikke så lenge igjen. Hvorfor skal du ikke få lov å hilse på jenta di igjen, få den bekreftelsen du trenger og nyte litt. Ja, d koster penger, men d er d mye som gjør! Kanskje en skal ta et kafebesøk el to mindre eller handle litt rimeligere mat en periode, eller så kan d være julegave til hverandre?

Gjør d!
Du har åpenbart sterke følelser for d, og nesten bestemt deg litt;) og j forstår deg fullt og helt!
En fin førjulsgave!

Lykke til!!
Tusen takk!
Ja, mannen min så i går at det kanskje var bedre å betale en 3D ul fremfor å ha kjøpt inn masse jentestæsj også kommer det en gutt og vi må ut igjen :-P
Jeg har jentefølelse og ønsker sterkt en jente. Jeg tror vel kanskje det er for godt til å være sant ;-) Alle drømmene går i oppfyllelse på en gang!

J forstår frustrasjonen din, virkelig!
Detta er en fantastisk opplevelse og da er d surt at gretne mennesker skal sette en demper på d for dere. J fikk heller ikke vite helt sikkert på oul nå sist og skal tilbake av andre grunner så j håper og å få vite da.
J er helt enig at HVILKET kjønn er likegyldig, men å få vite d føles litt viktig for meg. For j synes d er en del av kosen ved å forberede seg til at h*n kommer. Handle litt klær i koselige farger og pynte litt på rommet osv. J er glad i nøytrale farger så d er greit, men selv om j ikke er helt rosa av meg (veldig lite og faktisk) så hadde d jo vært hyggelig med noen litt mer typiske jenteklær og.
Brun/grå/hvit/sort med lilla detaljer f.eks, og samme med gutt. En dyp blåfarge eller brun dress med en liten lekebil på..

I d store bildet har d ikke all verden og si, og for andre har d kanskje endra mindre og si, men med alle de små eller store "bivirkningene" som halsbrann, tretthet, kvalme eller bekkenløsning så blir kosen og d og glede seg desto viktigere.

Uansett, jeg håper dere slipper hun jordmoren i fremtiden, og tror dere kommer til å få en fantastisk opplevelse i desember. Hvis ikke må du være forberedt på å si noe der og da. På oul og oppfølging er du pasient, men på private klinikker er du kunde, og da bør man kunne forvente en fin opplevelse.

Lykke til!

Babyrommet blir uansett nøytralt, og klær i nøytrale farger er jo fint. Men uansett hvor nøytral f.eks. fargen på en kjole er, så kler den vel aller helst jenter
Samboeren min forstod ikke dette før han var med på benneton i helgen, og så at det er svært lite nøytrale klær (selv om fargene er det..) ☺️

Men som du sier; på sykehuset var jeg pasient, på Ultralydportalen er jeg kunde.. Håper på en bedre opplevelse der ☺️

Babyrommet blir uansett nøytralt, og klær i nøytrale farger er jo fint. Men uansett hvor nøytral f.eks. fargen på en kjole er, så kler den vel aller helst jenter
Samboeren min forstod ikke dette før han var med på benneton i helgen, og så at det er svært lite nøytrale klær (selv om fargene er det..) ☺️

Men som du sier; på sykehuset var jeg pasient, på Ultralydportalen er jeg kunde.. Håper på en bedre opplevelse der ☺️
Fikk super behandlingg på ultralydportalen, gled deg:)

Det var det jeg og min samboer sa også.. Når man har et slik yrke så må man bare late som om man er blid, selv om man evt har en dårlig dag.. Begge gangene var på fredag, så kanskje hun var lei og ville hjem..
Hun jobber jo som jordmor på sykehuset hvor jeg skal føde, så jeg gav klar beskjed til samboeren at hun ikke skulle levere vårt barn.. ;)
Oh my God, tenk å få en slik jordmor under fødsel, da! Men som du sier kan hun ha hatt en dårlig dag (selv om hun ikke burde la det gå ut over andre). Hun KAN jo ikke være så sur og ekkel under en fødsel også?..

Oh my God, tenk å få en slik jordmor under fødsel, da! Men som du sier kan hun ha hatt en dårlig dag (selv om hun ikke burde la det gå ut over andre). Hun KAN jo ikke være så sur og ekkel under en fødsel også?..

Har jo vært hos henne 2 ganger nå, like sur begge gangene.. Siste gangen var det samboeren som reagerte og det skal litt til..
Blir uaktuelt å ha henne under fødsel! Da føler jeg meg ikke trygg og ivaretatt.. Vi bor midt i mellom 2 sykehus (Levanger og St.Olavs), så spørs om det blir endring i planene om ikke jeg føler meg trygg..

Hva mener dere?

Hva er 1.400 kr for å få fine bilder av den lille, og for å føle seg trygg? Jeg har sagt at jeg ønsker 3D bilder denne gangen pga det er førstefødte, så får vi se om det blr 3D ved neste barn :)

Back
Topp