Sur gubbe...

BflyW

Elsker forumet
Kunne kaldkvalt gubben i går!

Vi var på svangerskapskurs på Ahus, og han hadde ikke lyst til å gå! En kamerat av han hadde sagt at det var helt bortkastet - og det hjalp jo heller ikke at han måtte stå over noe som betyr noe for ham (vil ikke gå i detaljer her - men det er en trening han gjør hver tirsdag) for å kunne bli med.

Kurset kostet 500 kr og han ble sur da han oppdaget det (men jeg betalte...)
Han syntes vi hadde lite utbytte, siden jag skal ha ks og dette selvfølgelig retter seg mer inn på vaginal fødsel. Men jeg sa ifra til jordmor i det vi kom at vi skulle ha ks, så hun fortalte litt om det og. Og selvom jeg ikke skal ha vanlig fødsel, så syntes jeg at jeg vikk svar på mye.....
Han derimot, satt å kjedet seg, sukket, skrev på lapper til med "HJELP!!!" og bare vrei seg! Åh.. jeg hadde lyst til å slå ham! Kurset varte i over 4 timer, så jeg hadde god tid til å bli irritert innen vi var ferdige!

Når vi da kom til p-huset og så at parkeringen kostet 88 kr tiltet det for ham. Da var det ikke grenser for banning og kjefting på det ¤%&%¤ helsenorge der man ikke får noe... og hvor dyrt alt er og det er jo ikke mulig. Jeg gadd ikke å svare ham, for ærlig talt - hva kunne jeg si? Jeg gadd ikke å slenge meg med i kjeftingen og hisse ham mer opp, og når jeg ikke sa meg enig med ham var jeg jo ei drittkjerring som aldri kunne støtte ham! (Jeg er enig at rike norge skulle hatt råd til mer - men når de nå ikke får mer bevilgninger - så synes jeg at vi kan betale for parkering og frivillige sv.skaps kurs)

Da sprakk det for meg, og jeg sa at selvom det er jeg som går gravid, så er vi faktisk to om dette pg jeg hadde satt pris på litt støtte fra ham! Han mente jo han hadde gitt meg støtte - for hvorfor ellers hadde han vært med meg på kurset?
Jeg sa at om han ikke hadde tenkt til å gi bedre støtte under fødselen (ks'et)- for det er fraktisk ikke mye støtte når han bare jamrer seg.... - så vil jeg heller ha med noen andre!
Han ble jo sur for det - for han er faren, så det er hans rett! Hvorpå jeg sa nei - jeg skal ha med noen som hjelper meg!
Han sa at om jeg skulle være sånn, så var det jo ingen grunn til at vi var gift - da kunne vi like gjerne skille oss.
Akuratt der og da hadde det vært det samme for meg, og jeg sa greit!

Han hadde missforstått da - og trodde at sv.skapskurset var obligatorisk. Når han fikk vite at jeg faktisk hadd emeldt oss på det så trodde han jo at det hadde klikket for meg!

Men en time senere var vi venner igjen altså - men fyttikatta for en sur gubbe!
Er fortsatt litt sur på ham... Er skuffet tror jeg. Synes faktisk det skulle vært naturlig for ham å ville gi meg mer støtte!

Hvordan er det for dere?
Synes deres gubber at det er bortkasta å være med på ting som 'bare er nyttig for deg' (som min uttrykket det i går).

Oida, kan godt forstå at du var sinna jeg.
Tror han måtte jobbet litt for at jeg skulle tilgitt det der ja!!

men bra dere ble venner igjen!! [;)]

Jeg har nok tilpasset meg gubben litt - han har et veldig temperament (kun ved å være sut etc - han er ikke voldelig eller noe.. så det er ingen fare)
Jeg har funnet ut at om jeg holder kjeft, så går det fortere over, og da kan vi prate igjennom det etterpå... men om jeg svarer tilbake blir det skikkelig krangel - og den blir ikke konstruktiv i det hele tatt! Så som regel lar jeg det blåse over! Han blir fort sint - men det går også veldig fort over. Som regel varer det 15 minutter... men i går var det litt lenger, han hadde en skikkelig dårlig dag, og 'alt var galt'. Og jeg klarte til slutt ikke å holde kjeft - fordi det ikke fikk over som det pleier...

Men han har andre gode egenskaper da...
Håper bare ikke Amaya får det temperamentet! Gubben og svigerfar er akuratt like der...
Men jeg er mye mer tålmodig (men er absolutt ikke noen drøm altså...)
Pappa derimot - jeg er tross alt dattera hans, men tror ikke jeg har sett han sint mer enn en håndfull ganger i mitt liv! Den mannen har tålmodighet sånn (men ikke på andre områder da). Kan lynne arves fra bestefedre? (Håpe, håpe) 

jeg hadde nok klappet til min hadde han vært så sur tror jeg! Men nå er ikke lunta like lang som før heller da [:D]. Kan forstå at du ble sur på han ja. Var da ikke noen vits i å oppføre seg sånn som han gjorde!

Uff BflyW, føler med deg, ikke noe gøy med sur mann nei.. Vi har det stort sett greit, men han har vært ganske motvillig til å være med ut og handle babyting da. Utstyr til barnerommet var greit, men han syntes at vogna ble kjøpt litt tidlig-men når vi var i butikken-involverte han seg da. Vi har fortsatt småinnkjøp igjen da-det er stort sett jeg som har vært ute og handlet, men fortsatt synes han det er for tidlig å være ferdig med alt-helst vil han vel gjøre det dagen før termin tror jeg. Men har sagt til ham at jeg vil ha ting klart og ikke vil fly i butikker etter at babyen har kommet-da har vi nok av andre ting å tenke på. Men ang fødselskurs har han blitt anbefalt det av en kamerat, så han mente at vi også burde gå der. I tillegg er to av bestekameratene hans også akkurat blitt/blir snart pappa, så de får liksom gått igjennom denne prosessen sammen, og det tror jeg gjør godt.

Et lite tips-har akkurat begynt å lese boka Menn er fra Mars og Kvinner fra Venus, og sålangt-kapittel 3- står det faktisk mye vettugt. Det står litt om hvordan man skal/ikke skal reagere på det motsatte kjønn. Det anbefales visst at begge leser den samtidig og snakker om det etterpå, men har ikke fått med min på det...
Lykke til videre-bra han ikke er langsint da!

Tusen takk for svar alle sammen...
Jeg får jo dårlig samvittighet for å 'kjefte på gubben' i all offentlighet - men jeg ble rett og slett skuffa, og det er den verste følelsen jeg veit.

Dette er virkelig hans verste side altså... Han er god på andre områder, der jeg er uhyret (som å holde det ryddig - jeg klarer det ikke om så livet avhenger av det...)

Det er vist ikke bare vi gravide kvinner som blir overmannet (!) av hormoner. Høres jammen ut som menn blir kraftig rammet de å...
Greit nok at han syns kurset var dødsjammerlig kjedelig, men han kan da for f**n holde det for seg selv, og la andre nyte det uten hans sukk og stønn.
Mannfolk!!![8|]

ORIGINAL: MitaSa

Ein seie at damer kan vere sure til si tid, men mannfolk kan jammen meg vere bøttesure!!!
Godt dokke blei venna igjen fort! Men skjønna godt at du er litt skuffa/irritert på han enda..
Han er med på svangerskapet han og, sjøl om det er du som no må gjere den viktigaste jobben..

Vi har ikkje en gong fått tilbud om svangerskapskurs, men trur vi skal klare oss uten, men rekna me han hadde vore med dersom det kom på tale. Men sambo las eit par sånne pappa bøker med humoristisk vinkling i forige svangerskap så då forsto han litt ka han hadde slengt seg med på![;)]

Lykke til vidare!!!

Har du tittelen på disse bøkene? Har prøvd å finne noen fine bøker til far, men alle er tynne og kjedelige og ikke minst-det står det samme i alle..

Back
Topp