Sur avføring ..

rosaskumpute

Elsker forumet
Guttungen har snart hatt våt sur avføring i snart ei uke. Opptil 2-4 bleier om dagen. Han er straks 2 år. Kan det være 2 årsjeksler på gang? Det er ikke tyntflytende som diaré, men den "etser" godt på huden om den ikke blir tatt med en gang. Allmenntilstanden er bra og han spiser bra.

Noen som har erfaring? :) Noe mat som jeg kan gi for å binde litt og hjelper det ?

Takk for alle svar !

Banan hjelper med å bilde avføring:) Frukt med masse vann gjør det motsatte - druer, klementin, appelsin, melon osv..

Blåbær er bindende for magen og banan:) kan godt være jekslene ja. Evt noe han ikke tåler, men det kommer jo an på om dere har begynt med noe nytt.

Blåbær og banan elsker han, så deg skal ikke være noe problem :) Har ikke begynt med noe nytt heller. Første jeg tenkte på var melkeallergi eller noe.

Bhg ringte i dag og fortalte at han har hatt 4 slike bleier i dag, og at jeg måtte hente han. Han kan vel være i barnehagen vel? Det er jo ikke diaré. Det har han hatt tidligere, så det ser jeg.

Blåbær og banan elsker han, så deg skal ikke være noe problem :) Har ikke begynt med noe nytt heller. Første jeg tenkte på var melkeallergi eller noe.

Bhg ringte i dag og fortalte at han har hatt 4 slike bleier i dag, og at jeg måtte hente han. Han kan vel være i barnehagen vel? Det er jo ikke diaré. Det har han hatt tidligere, så det ser jeg.
Tror nok at de vil være på den sikre siden. Diare smitter fort i en barnehage hvis det er sykdom.

Det er nok for å være på den sikre siden.. Diare er jo veldig smittsomt, så de vil vel bare unngå smitte i tilfelle det er en begynnelse på noe sykdom :)

Back
Topp