Supertips mot såre brystvorter?

Reea

Forelsket i forumet
Etter at guttaboys fikk tenner har jeg slitt veldig med såre brystvorter. De er veldig glade i å bite underveis i ammingen og "tuller" en del med puppen før de begynner å drikke..
Det er så vondt, og jeg har siden i går blødd etter hver amming.. Noen som har tips hvordan jeg får det til å gro raskere?!

Slik det er nå vegrer jeg meg virkelig for å amme, men samtidig er jeg jo redd melka skal bli borte...[8|]

Jeg var bare sår en gang, men da brukte jeg sånne skjell. Da kvelden kom var de fine igjen..

Hva med en sånn krem? Og la de lufttørke? Jeg brukte det i starten når jeg begynte å amme (hadde jo ikke melk, men fikk beskjed om at hun måtte få ligge å gnage uansett... Melka kom etter hvert da) [:)] Ellers ingen gode råd desverre!

Har du prøvd purelan? Den har jeg brukt di gangene lillegutt har vært ute på huggetokt og har blitt kjapt bra igjen. Di gangene lillegutt biter så pakker jeg bort puppen og venter til senere med å gi han og da biter han som regel ikke.

Og ellers så kan du jo klemme ut litt mm og la det tørke før du knepper på bhn igjen.

Bruk ammeskjold, og smør de godt inn med Unguentum Merk mellom hver ammingn (trenger ikke tørkes av før amming)

ORIGINAL: Charl0tte

Bruk ammeskjold, og smør de godt inn med Unguentum Merk mellom hver ammingn (trenger ikke tørkes av før amming)

Jeg har testet ammeskjold tidligere, men det var ikke populært! Ble bare liggende å tygge og sutre.. Men skal prøve å se neste amming om det går bedre.

Unguentum Merk
er det mer effektivt enn purelan?
Har brukt purelan, men vet ikke om jeg synes det hjelper noe særlig...?

Takk for svar[:)]

ORIGINAL: Reea

ORIGINAL: Charl0tte

Jeg har testet ammeskjold tidligere, men det var ikke populært! Ble bare liggende å tygge og sutre.. Men skal prøve å se neste amming om det går bedre.

Unguentum Merk
er det mer effektivt enn purelan?
Har brukt purelan, men vet ikke om jeg synes det hjelper noe særlig...?

Takk for svar[:)]

Unguentum M har alltid hjulpet meg med alt mulig rart egentlig.
Prøvde Purelan når jeg fikk Candidainfeksjon (huden ble tørr og sprakk opp under amming) men hjalp ikke meg noe, så måtte Unguentum M til. Har også hjulpet meg med munnsår en gang jeg fikk skikkelig utbrudd rundt hele munnen faktisk. Og samboeren min får veldig tørre hender av bilskruing, så huden sprekker litt og blir sår, men hjelper med Ungu.M da og [:)] Tuben er kjempestor og koster lite, så er verdt et forsøk om det blir krise.

Eg sleit veldig med såre og sprukne brystvorter i starten. Brukte da Simplex og synes den er veldig god. Ammepol som anbefalte den. Dei sa purelan ikkje virka når det brystvortene var spruket.

Tusen takk for tips! Tror jeg må ta meg en tur på apoteket så jeg får byttet ut purelanen![:)]

Back
Topp