ORIGINAL: Xaryaia
Hvorfor er det synd på de med kolikk? Legger man virkelig gråtende kolikkbarn fra seg?
Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å fremheve dette, men jeg prøver igjen; Å gråte ALENE er skadelig. Å gråte sammen med noen er IKKE skadelig.
Jeg ser ikke at man kan rettferdiggjøre å la barnet gråte i to-fem minutter med vilje. Barnet vet ikke forskjell på 2 og 10 minutter før de er tre år.
Regner ikke med at denne egentlig var myntet til meg.. men kan godt svare[;)]
Frida hadde kollikk.. jeg lot selvsagt ikke henne ligge å gråte alene da! Da sovnet hun til puppen og i vippestolen.. dette pågikk lenge etter kollikken var over.. holdt på med denne sovemetoden helt frem til hun var 9 mnd... da følte jeg at det hadde holdt på egentlig alt for lenge.. for hun var helt avhengig av min hjelp til å sovne.. Da hun var 9-10 mnd så måtte vi lære henne å sovne på egenhånd.. og dette innebar litt gråting.. noen ganger hyling.. vi satt hos henne.... prøvde å lese.. synge.. men hun roet seg bedre når vi ikke var der.. så vi gikk heller inn og ut helt frem til hun sovnet.. Dette ble jeg anbefalt å gjøre av Sovekarin! Nå vet jeg at folk er skeptiske til henne.. men jeg fulgte hennes råd.. og er kjempelad for dette i dag[;)] Nå sier jeg bare: Frida.. nå skal vi gå og sove. Jaaaaaaaaaaaaaaa sier hun da med et stort spil og løper til trappa for å gå ned[:)] Så selv om hun har gråti litt før hun har sovnet så viser hun meg at hun er trygg[;)]