Superdads?

Ørkenrev

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
er pappaene flinke å hjelpe til med det praktiske med babyene som mat, søvn, bade etc? Eller er de flinkest med storesøsknene?
Er de kanskje den som tøyser og leker mest med den lille mens mor rydder og ordner?
 
Her så deler vi likt på oppgavene(når han ikke er på jobb) og ingen trenger å mase på hverandre. Som regel så spør en av oss: «skal du eller jeg gi mat/bade/legge/osv». Men av en eller annen grunn så er visst å vaske N sine klær og følge med på at vi har det han trenger(bleier, mat osv) mitt ansvar :p
 
Deler på alt. Jeg har dem jo på dagen når han er på jobb, men han tar natta, og han kan havne rett i middagen når han kommer hjem. Eneste jeg har fullt ansvar for er klesvask og innkjøp av klær og utstyr. Men det liker jeg å ha kontroll på :) jeg tar også omtrent alle drittbleiene, fordi han brekker seg :hilarious:
 
Vi deler alt egentlig, selv om han tar flere netter nå da jeg sliter veldig med søvn om dagen. Jeg står for det meste av diverse innkjøp og planlegging av ting da. Men bortsett fra det er alt relativt likt :)
 
Her så deler vi likt på oppgavene(når han ikke er på jobb) og ingen trenger å mase på hverandre. Som regel så spør en av oss: «skal du eller jeg gi mat/bade/legge/osv». Men av en eller annen grunn så er visst å vaske N sine klær og følge med på at vi har det han trenger(bleier, mat osv) mitt ansvar :p

Samme her :p
 
Har ein tendens til å bli meg som gir mat, badar, tar kveldsstellet, osv, om eg ikkje ber han om å gjere det.

Klesvask har eg sagt eg vil ta uansett :p Og utstyr (iallefall kle) er det nok mest eg som gjer. Han har mest interesse for dei større tinga, typ bilstol og vogn.

Såe, eg tar nok mest. Men etter eg begynte å jobbe har eg jo litt lyst å ta eindel av stellet når eg først er heime..:)
 
Vi deler ganske likt. Klær og innkjøp har jeg ansvaret for, men det er eget valg. Synes vi får det til å funke veldig bra egentlig:)
 
Med første delte vi ganske likt. Han tok flere bleier siden jeg ammet.

Nå tar han hovedansvaret for storebror. Står opp med han, leverer og henter i bhg, smører matpakke og passer på at han har skift og lignende. Jeg tar lillebror på nettene og på kveldene han må lese (fulltidsstudent). Ellers deler vi på husarbeid og matlaging. Prøver så godt vi kan å gi begge guttene oppmerksomhet og alene tid med mamma og pappa.
Blir heldigvis lettere og lettere.
 
Med første delte vi ganske likt. Han tok flere bleier siden jeg ammet.

Nå tar han hovedansvaret for storebror. Står opp med han, leverer og henter i bhg, smører matpakke og passer på at han har skift og lignende. Jeg tar lillebror på nettene og på kveldene han må lese (fulltidsstudent). Ellers deler vi på husarbeid og matlaging. Prøver så godt vi kan å gi begge guttene oppmerksomhet og alene tid med mamma og pappa.
Blir heldigvis lettere og lettere.

Superdad og supermom ❤️
 
Superdad og supermom ❤️

Takk, men vet ikke helt om jeg vil kalle oss det :p gjør i alle fall vårt beste. Det gjør nok de fleste her håper jeg :)

Men jeg er veldig takknemlig for at vi er to om oppgavene her hjemme.
 
Når han har fri deler vi stort sett alt. Vi tar hver sin tvilling. Han er flinkere nå enn i starten, da måtte jeg mase på han for at han skulle hjelpe til. Jeg tar klesvasken og passer på hva vi må handle inn av mat, utstyr og klær.
 
her er mannen mye flinkere til å leke med de ❤️
 
Her gjør jeg det meste. Han er flink med henne og ordner alt når jeg er på jobb da, og gjør en god jobb da.
Men alt er liksom litt ork ellers. Han er mye sliten og ikke helt på topp for tiden....

Han er veldig flink med litt større barn da, og har en gutt fra før. Så jeg vet jo at det blir bedre når hun blir større.
 
Når mannen legger seg/sovner, så er det lite hjelp av han.. ellers på dagen er han flink å gjøre husarbeid/jobbe ute. Og tar eldste med seg.
 
Back
Topp