sunway

Kraaka

Gift med forumet
Heisann...lest litt frem og tilbake på forumet... men lurer på hvordan det går med deg!!!
Funnet ut av noe mer??

Tenker du på blødningen jeg hadde i forrige uke?

Det går i vert fall bra, var på gynekologisk og fikk ultralyd, selv om det ikke var mye man kunne se, så alt normalt ut, og jeg trengte ikke bekymre meg. (men jeg så en liten rund klump da... thihihi).
Og siden da har svangerskapsplagene for alvor gjort sitt inntog, så det er nok ingen tvil om at jeg er gravid. Morgenkvalm, eller hele dagen-kvalm, og veldig trøtt og litt slapp.
Har heldigvis fått henvisning fra legen min til ultralyd som jeg håper å få i uke 9-10, gleder meg massevis til det.

Tusen takk for at du spurte!!!! Setter utrolig pris på det!!!!

Godt å høre at det går bra med deg..og ja..det var blødningen jeg tenkte på!!
Måtte jo høre hvordan det gikk..fant ikke mye av deg etter siste innlegg, men mulig jeg ikke lette godt nok[;)]

Men godt å høre at det går bra hvertfall.
Jeg blødde masse med førstemann...og da snakker jeg klumper....og alt gikk bra!
Har ikke gjort det denne gangen....foreløpig, men satser på at den verste tiden for det er over.

Blir spennende med neste UL ja....blir nok mer å se enn en liten klump da [:)]

Ja, satser jo på det. Håper i vert fall at det er vokst og at hjertet er begynt å slå. Har fått time 31. okt. og da er jeg jo over 9 uker på vei. Blir spennende.

Var på ul nå når jeg var 9 1/2 uke på vei...så en liten baby da.....og helt klart hjertet så gled deg![:D]

Du kunne se at det var en baby, altså. Så spennende, nå gleder jeg meg veldig. Tok du innvendig UL da, eller?

Ja tok innvendig, men det var mulighet for utvendig også, men legen foretrakk innvendig fordi man så best da så tidlig...så da var detbare å legge seg på benken da..hehe!! MEn det gikk kjempe fint!!

Det er jo ikke en fult utviklet baby du får se, men ser hode....noe som er armer og bein..men jeg så det tydlig hvertfall :-) Skulle gjerne hatt en nå jeg...hehe!!
Tiden går jo så treigt...virker som om en er evig gravid!! SKjer liksom ikke så mye...

Enig med deg. Tiden går kjempetregt. Trodde liksom at viss jeg bare ble gravid så skulle jeg bli så lykkelig og alt skulle bli så bra, men den gang ei... tiden snegler seg avgårde og jeg er kvalm og trøtt. Ikke så rosenrødt som jeg hadde tenkt det skulle bli, nei. Utrolig hvor mye man glemmer fra svangerskap til svangerskap. Og godt er det, ellers så hadde man vel ikke fått mer en ett barn. hehehe....

Så koselig å høre at alts står bra til med deg Sunway!!

Håper kvalmen gir seg ganske fort, og at du snart blir en blussende, forventningsfull, energisk gravid kvinne:-)

Klem

Tusen takk for det.
Kvalmen er egentlig ikke så ille som først antatt. Har funnet ut at jeg bare må spise, spise og spise hele dagen. Hehehe... Selv om det noen ganger er vanskelig fordi jeg ikke har lyst på noe så går det greit. Men skal det fortsette sånn kommer jeg til å bli minst 100 kg......

Hehe..ja..spiser stort sett hele tiden jeg også..men jeg blir veldig fort mett...og så fort sulten igjen..rart det der....for jeg er aldri sulten EGENTLIG....forbrenning lik null[:@]
Men nå spørs det om det ikke har blitt fart på sakene...hvis ikke så kommer jeg ikke til å like vekta etterhvert nei..

I dag er jeg hjemme. Kjørte til jobb, men følte meg skikkelig dårlig. Og kjørte hjem igjen. Så her sitter jeg. Med kjempedårlig samvittighet, for egentlig så er jeg ikke så dårlig likevel. Har ringt legen og spurt etter sykemelding, skal ringe tilbake siden. Hvorfor får jeg så dårlig samvittighet??? Jeg som aldri ellers har vært syk. Har jobbet der nå i over 5 år og har hatt to sykemeldinger, 1 pga halsbetennelse og høy feber og en da jeg var gravid sist og fikk noe i ryggen. Til sammen har jeg sikkert vært sykemeldig i 14 dager. Og så sitter jeg her med kjempedårlig samvittighet. Uffameg....

Hei Sunway...syns ikke du skal ha dårlig samvittighet hvis du er dårlig jeg... Det er viktig at du slapper av nå vet du!! Når en føler seg dårlig så er en jo som regel det[;)]

Nå har jeg i vert fall fått hvilt meg litt, delig det. Og nå får jeg satse på at jeg får meg en sykemelding, så kan den dårlige samvittigheten slippe taket.

Hørtes lurt ut[;)]

Har fått sykemelding nå, og i går var jeg også hjemme fra jobb. Og faktisk så følte jeg meg mye bedre i går, mer uthvilt, selv om jeg må hvile minst en gang for dagen. Og ikke så kvalm og uvel. Deilig. Har begynt å drikke ingefær-te også. En kopp om morgenen og en kopp tidlig på kvelden. Og det har også hjulpet, tror jeg i vert fall. Er ingefær farlig?

Nei, ingefær skal hjelpe mot kvalme under svangerskapet - så går ut i fra at det er helt ufarlig [:)]

Godt at du er sykemeldt sunway....jordmoren rådet eg til å bruke ingefærte også..så det er ikke farlig!! Så det hjelper altså??? Hmmmm...litt irriterenes at jeg får vite det nå som kvalmen begynner å gå over..[:'(].thihi!!!

Jeg syns i vert fall det hjelper en del. Fyller liksom bedre opp i magen på en måte. Og så slipper jeg kvalmen så tidlig på natten, har fått litt bedre nattesøvn, selv om den fortsatt er urolig. Gleder meg til jeg får litt mer energi da, for den er nok ikke på topp enda, er en del slapp og uopplagt, og det er litt kjedelig.

Ja...er deilig når kvalmen begynner å gi seg... Må ærlig innrømme at jeg ble skikkelig snurt til morran i dag!!! Har ikke vært kvalm på flere dager nå..eller har vært kvalm, men ikke sånn at "nå må jeg forte meg på do kvalm" (hvis man kan beskrive det sånn)...
Men i morges....ja...da var det bare løpe[:'(] ......Æsj å!!!
Hehe..men jeg skal være takknemlig for hver dag uten..og heller bare ta det som det kommer...men snurt...ja det ble jeg.. [8|]
Blir fort bortskjemt når en er fin etter 3 mnd med sinnsyk kvalme...MEN,MEN!!

Back
Topp