Sunnere snacks

isfrid

Glad i forumet
Ja, så var det mandag og på tide å roe ned godteriinntaket og gå over på litt sunnere snacks. Og da kan jo litt inspo være kjekt.

Mine planer er
Grønnsaker og frukt med dip. For eksempel gulrøtter, paprika, agurk, tomat. Tzatziki som dip, jeg har en ferdig krydderblanding men finnes sikkert oppskrifter på nett. Lages av matyoghurt eller naturellyoghurt. Eller guacamole, laget av most avokado og lime pluss chili og vårløk hvis babyen tåler det.

Frukt i biter; nå er de norske eplene kjempegode, og noen fortalte meg at mangoen også er på sitt beste nå.

Har også tenkt å lete etter oppskrift på noe havrekjeks eller annet "bakverk" av den litt sunnere typen. Noen som har forslag?

Andre ideer ellers?

Knekk med mørk sjokolade, usalta nøtter. Også er det mye man kan lage selv med proteinpulver. Som energibarer, fudger, kjeks.. You name it. Så om du skeier ut, så skeier du hvertfall ut med et bedre alternativ! :) ellers er marsipan laga av mandelmel og sukrinmelis veldig godt. Lag noen kuler, ha mørk sjokolade utenpå og ha et glass i kjøleskapet. Pepsi max! Ta et glass eller en boks, sleng beina høyt i sofan og slapp av. Også smoothie bowl. Det er latterlig godt. Åh, nå ble jeg sulten..

Den himmelske sharon/persimon frukten kommer snart i butikken og kommer til å gå ned i store mengder hos meg ihvertfall! Ellers er lett-kakao til 40kcal koppen mye brukt her for å dempe suget :) Må ihvertfall ta meg sammen før jul! Skal til svigers 14 dager i jul der godsakene nærmest produseres på samlebånd o_O

Knekk med mørk sjokolade, usalta nøtter. Også er det mye man kan lage selv med proteinpulver. Som energibarer, fudger, kjeks.. You name it. Så om du skeier ut, så skeier du hvertfall ut med et bedre alternativ! :) ellers er marsipan laga av mandelmel og sukrinmelis veldig godt. Lag noen kuler, ha mørk sjokolade utenpå og ha et glass i kjøleskapet. Pepsi max! Ta et glass eller en boks, sleng beina høyt i sofan og slapp av. Også smoothie bowl. Det er latterlig godt. Åh, nå ble jeg sulten..

Smoothie var lurt såklart, må sette ingredienser på handlelista!

Den himmelske sharon/persimon frukten kommer snart i butikken og kommer til å gå ned i store mengder hos meg ihvertfall! Ellers er lett-kakao til 40kcal koppen mye brukt her for å dempe suget :) Må ihvertfall ta meg sammen før jul! Skal til svigers 14 dager i jul der godsakene nærmest produseres på samlebånd o_O
Har samme type svigerfamilie og skal også dit i jula. Så er nok lurt ja :-p

Last edited:
Anlternativ til chips er mini snack'a'jacks med barbeque eller sweet chili :-)

Denne uken har jeg faktisk klart å holde meg unna snop, siden lørdag. Det er jo i seg selv ikke enormt imponerende, men med tanke på at det hele tiden har ligget en melkerull og en krokanrull i kjøleskapet er det en bragd for min del hehe.

Men - nå er det helg så de ser nok aldri morgendagen gry ;-)

Denne uken har jeg faktisk klart å holde meg unna snop, siden lørdag. Det er jo i seg selv ikke enormt imponerende, men med tanke på at det hele tiden har ligget en melkerull og en krokanrull i kjøleskapet er det en bragd for min del hehe.

Men - nå er det helg så de ser nok aldri morgendagen gry ;-)
Så flink du er! Jeg har drukket kakao med krem to dager, men har ikke spist godteri! :-p Så er jo forbedring. Men blir nok tidlig ut på sjokolade shopping i morgen:-p

Merker det er veldig mye lettere å holde meg unna usunn snacks nå som jeg må være melkefri. Ingen melkesjokolade er det aller største tapet :(, men også fløteis, bakst fra butikken osv. Det eneste "usunne" jeg spiser er en mørk sjokolade uten melk og soya, men den har ikke mye sukker, så tenker at det går gret da jeg holder meg unna det andre :p Dog gleder jeg meg veeeeldig til neste melkesjokoladeplate :) :p

Back
Topp