Sunnere livsstil

Update

Det går sakte fremover, tror jeg. Står litt på stedet hvil, håper på bedre resultater til fredag igjen. Hadde håpet at jeg ville se mer nedgang ettersom jeg har gått to lange turer den uka her, men det gjorde jeg altså ikke. Får gripe fatt i kostholdet, og være tålmodig. Føler at vekten er vanskelig å bli kvitt! Det sitter liksom så altfor godt.

Snikveiing.

Ja, jeg gikk på vekta i dag. 85.6kg! Forstå det den som kan. Ble så demotivert forrige fredag, men nå kjenner jeg litt motivasjon igjen. Har skeiet ut litt denne uken, men det får så være.. Prøver igjen :smiley-ashamed004

Fredagens veiing endte på 85.9kg. Håper det er en synkende trend nå. Neste uke vil vel vise om aktivitetsnivået har hjulpet på. Har vært mer aktiv de siste to ukene, ikke voldsomt, men mer. Håper å orke meg ut på en topptur igjen også, men ikke søren om jeg går den bratteste veien opp en gang til med snuppa på magen :smiley-ashamed004

Siste to veiinger på 86. Her står det stille, eller så går det opp og ned med 1 kg. Fryktelig demotiverende, og som ammende får jeg ikke gjort stort mer.

Med det setter jeg denne dagboken på pause i ubestemt tid. Vektnedgang får heller komme når ammingen er ferdig. Amming er ikke synonymt med vektnedgang, og jeg ønsker ikke begynne på dietter når jeg ammer og det går så bra som det gjør.

Kanskje vi sees senere!

Siste to veiinger på 86. Her står det stille, eller så går det opp og ned med 1 kg. Fryktelig demotiverende, og som ammende får jeg ikke gjort stort mer.

Med det setter jeg denne dagboken på pause i ubestemt tid. Vektnedgang får heller komme når ammingen er ferdig. Amming er ikke synonymt med vektnedgang, og jeg ønsker ikke begynne på dietter når jeg ammer og det går så bra som det gjør.

Kanskje vi sees senere!
Jeg har bare sett vekten øke siden jeg startet og amme og føler på en slags "skyld" eller hva jeg skal kalle det for samfunnet forventer jo at du skal miste all vekt med amming. Hos noen fungerer det dessverre ikke sånn, som med meg. Jeg tenker bare på at jeg ikke må være så hard mot meg selv og at kroppen min først og fremst skal produsere næringsrik melk til babyen min og ikke slippe for mye miljøgifter ut i samme slengen. Vi får heller ta noen tak for vektnedgang og kropp når ammingen er over sånn som du sier :)

Jeg har bare sett vekten øke siden jeg startet og amme og føler på en slags "skyld" eller hva jeg skal kalle det for samfunnet forventer jo at du skal miste all vekt med amming. Hos noen fungerer det dessverre ikke sånn, som med meg. Jeg tenker bare på at jeg ikke må være så hard mot meg selv og at kroppen min først og fremst skal produsere næringsrik melk til babyen min og ikke slippe for mye miljøgifter ut i samme slengen. Vi får heller ta noen tak for vektnedgang og kropp når ammingen er over sånn som du sier :)
Ja, det er enten at den øket eller går ned igjen den ene kg, så jeg tenker at «skitt au» og er enig i det du skriver. Først og frems skal baby og ha mat, og det krever faktisk sitt av kroppen å skulle holde en kropp oppe og en annen ved liv! Det tar visst ikke slutt etter 9 mnd svangerskap, slik samfunnet mener. Gruer meg til arbeid og ikke mer fullamming, samtidig som jeg gleder meg. Bittersøtt!

Back
Topp