11/6-2024
Sunnere livsstil
Hei!
Jeg har et ønske om en sunnere hverdag som består av mer grønnsaker og mindre sjokolade, potetgull og altfor raske middager. Dessverre har det sklidd helt ut igjen etter et svangerskap med sv.diabetes hvor jeg iherdig regulerte det med kosthold. Unnskyldningen har selvsagt vært at nå kan jeg spise sånt med god samvittighet.
Vil også gjerne ned i vekt uten å aktivt slanke meg da jeg fremdeles fullammer. Håper og tror at mindre godteri og bedre mat likevel dytter vektpila nedover.
Hvem er jeg?
Kvinne, 31 år, mamma til gutt 10 år og jente 4 mnd (født i mars 24).
Høyde: 168cm
Startvekt før svangerskap: 84kg
Sluttvekt svangerskap: 91kg
Vekt ved 6 ukers kontroll: 85kg
Måledag/veiing: 1 gang per uke. Må kjøpe meg ei vekt.
Dagens vekt: mellom 85-90 kg
(nå tipper jeg, skal spørre på helsestasjonen om jeg kan få veie meg selv kjapt den 13, da jeg ikke har vekt selv):
Ønsket vekt: 60-65kg, fornøyd om jeg når 70.
Delmål 1: 80kg - strekker seg nok forbi august
Delmål 2: 75kg
Delmål 3: 73kg
Delmål 4: 70kg
Delmål 5: 68kg
Delmål 6: 65kg
Delmål 7?: 60kg
Et hårete mål å nå 60-65 kg kanskje, men vi prøver.
Det må ikke gå for fort i svingene her, men jeg håper at det er realistisk å nå 80kg til august. Jeg fullammer lillemor, så diett blir det ikke med det første. Likevel tror jeg at kosthold og mer mosjon er nøkkelord. Vi får se!
Sunnere livsstil
Hei!
Jeg har et ønske om en sunnere hverdag som består av mer grønnsaker og mindre sjokolade, potetgull og altfor raske middager. Dessverre har det sklidd helt ut igjen etter et svangerskap med sv.diabetes hvor jeg iherdig regulerte det med kosthold. Unnskyldningen har selvsagt vært at nå kan jeg spise sånt med god samvittighet.
Vil også gjerne ned i vekt uten å aktivt slanke meg da jeg fremdeles fullammer. Håper og tror at mindre godteri og bedre mat likevel dytter vektpila nedover.
Hvem er jeg?
Kvinne, 31 år, mamma til gutt 10 år og jente 4 mnd (født i mars 24).
Høyde: 168cm
Startvekt før svangerskap: 84kg
Sluttvekt svangerskap: 91kg
Vekt ved 6 ukers kontroll: 85kg
Måledag/veiing: 1 gang per uke. Må kjøpe meg ei vekt.
Dagens vekt: mellom 85-90 kg
(nå tipper jeg, skal spørre på helsestasjonen om jeg kan få veie meg selv kjapt den 13, da jeg ikke har vekt selv):
Ønsket vekt: 60-65kg, fornøyd om jeg når 70.
Delmål 1: 80kg - strekker seg nok forbi august
Delmål 2: 75kg
Delmål 3: 73kg
Delmål 4: 70kg
Delmål 5: 68kg
Delmål 6: 65kg
Delmål 7?: 60kg
Et hårete mål å nå 60-65 kg kanskje, men vi prøver.
Det må ikke gå for fort i svingene her, men jeg håper at det er realistisk å nå 80kg til august. Jeg fullammer lillemor, så diett blir det ikke med det første. Likevel tror jeg at kosthold og mer mosjon er nøkkelord. Vi får se!
Last edited: