Sunnere ammemat

Pocahontas

Flørter med forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Har dere gode tips til mat som tar kort tid å få i stand, så man får i seg noe annet enn cola og sjokolade (føler jeg noen dager levde på dette de to foregående gangene)de dagene hvor det føles som man «sitter fast» i sofaen hele dagen? Har så lyst til å få i meg litt mer næring denne gangen! :)

Lomper/lefser og spekemat fråtset jeg i i barseltida sist. Polarbrød (havre/fullkorn) evt. Det er jo litt sunnere. Kan jo ha alt slags pålegg på. Veldig enkelt :)

Ferdigkuttet frukt og grønnsaker
Nøtter
Polarbrød eller lignende, og godt utvalg av pålegg
Egg

Fyll opp med frukt og grønnsaker. Kutt opp og ha i bokser i kjøleskapet så du enkelt kan ta med deg en bort til sofaen. Husker i forrige termingruppe hadde mange «ammekurv» i rekkevidde ved sofaen. Inneholdt vannflaske, snacks, fjernkontroll, bok etc [emoji28] har nesten glemt hvor låst man blir til å sitte i ro med ammende eller sovende baby de første månedene!

Fyll opp med frukt og grønnsaker. Kutt opp og ha i bokser i kjøleskapet så du enkelt kan ta med deg en bort til sofaen. Husker i forrige termingruppe hadde mange «ammekurv» i rekkevidde ved sofaen. Inneholdt vannflaske, snacks, fjernkontroll, bok etc [emoji28] har nesten glemt hvor låst man blir til å sitte i ro med ammende eller sovende baby de første månedene!

Ammekurv, ja. Det hadde jeg glemt! Tror det er meningen at vi skal glemme det så ikke rasen dør ut[emoji85]

Ammekurv, ja. Det hadde jeg glemt! Tror det er meningen at vi skal glemme det så ikke rasen dør ut[emoji85]

Antageligvis en grunn til det ja [emoji23] i går måtte jeg bare ta en uplanlagt dusj, følte hele kroppen skrek etter det. Mens jeg sto i dusjen begynte jeg å tenke på hvordan det egentlig funker med dusj og do og sånt når babyen kommer. Var en periode med storebror at fem minutter alene i dusjen føltes som en spatime [emoji23]

Sist brukte jeg permisjonen før fødsel på å lage blant annet grove horn med pesto, skinke og ost som jeg la i fryseren. Perfekt en-håndsmat, tok opp på morgenen og hadde til lunsj, varmet de kjapt i ovnen :)

Ellers kan man lage lasagne og fryse i små beholdere.

Man kan lage wraps. Det blir jeg og gjøre. Lage opp kvelden før mens mannen koser med lille og pakk inn i aluminiumsfolie. Så er det enkelt å hente. Kan jo nesten ha hva som helst i slike.

Kjøp inn masse frukt, bær, spinat og avokado samt yoghurter og juice og lag deg en deilig smoothie eller milkshake i løpet av dagen. Det er virkelig en vitaminboost som også er knallgodt i varmen!

Delte alltid opp frukt og grønt å lai skåler i kjøleskapet. Alltid ferdig blandet saft eller vann i kjøleskapet så det ble lett å bare ta ut (som e flaske brus) og fullkornkjeks/riskaker lett tilgjengelig.

Gjor alltid klar middag dagen før så det kun va steking/koking neste dag.

Her ble det veeldig mye brødskiver sist!

Førstemann ville ikke sove andre steder enn i bæresjalet mens jeg stod/gikk, etterhvert kunne hun sove i vogna meb bare hvis vi gikk tur. Kaloriene forsvant ut av kroppen raskere enn jeg klarte å fylle på. Spiste sikkert nesten et helt brød om dagen :hilarious: Blir sikker mye brødskiver denne gangen og. Helt ok for meg :)

Back
Topp