sunne pannekaker?

linzzy27

Glad i forumet
noen som har oppskrift på sunne pannekaker,...
jenta mi elsker pannekaker...og siden mor har starta med kaloritelling trenger jeg en litt sunnere versjon enn den jeg pleier å lage..

Vi pleier å lage med havregryn i. Blir vel litt sunnere pg mer mettende. Sist puttet vi også i solsikkekjærner, syntes det ble godt.

dumt spørsmål men bytta du ut all melen med havregryn eler tok du litt mel også...

Har vanlig mel også og heller i litt havregryn. Kan sikkert bytte ut litt fint mel med litt grovt også. Lager bare på slump.

4 eggehvitter
1 scoop sjokolade proteinpulver
havregryn (til passe konsistens)

ha på kanel og lavkarb syltetøy [:D] BLÅBÆR er å anbefale!

He he, jeg tenker som så at pannekaker er ikke sunt, dermed basta! [:D][8D] Så det er ikke så ofte vi har det... [8D]

Men det er sikkert lurt å bruke mindre sukker og kanskje litt grovere mel. En kan jo også ha suppe til sånn at en spiser mindre pannekaker, jeg er i allefall vant til at det blir servert suppe til pannekakene fra da jeg var lita. Ikke at jeg gidder det selv da. [8D]

kansje ikke det sunneste..men det går ann å gjøre den litt sunnere:-)
jenta mi elsker pannekaker så her spiser vi pannekaker som regel en gang i uka.
spiste sunt både mandag og tisdag..da er det lov å unne seg litt mer usunt.:-)
å så skal vi ha fisk i morgen:-)
er ikke vant til å ha suppe til...
så tar eller en pannkake mindre:-)

Pannekaker inneholder ikke sukker er jo det som er forskjellen fra vafler + at i vafler er det bakepulver. [:)]

Her slumper jeg bare, men visper sammen egg og melk. Deretter har jeg oppi smør, men man kan jo ha i olje i stedet. Så har jeg oppi en neve med havregryn, litt fibra eller grovbakstmel og vanlig hvetemel til jeg får en fin røre. Har forresten i litt salt og. [;)] Pannekaker er da ikke mer usunt enn man gjør det til. [:)]

Leste litt mer i tråden; MÅ jo ha suppe til!!!! [8D][:D] Blomkålsuppe eller tomatsuppe feks. [:)]

Sitter forreste og spiser pannekaker fra i går her nå! [:D]

He he, joda, mine pannekaker lager jeg som jeg lærte av mamma og der er det sukker, godt med sukker!

Eneste forskjellen fra vafler er nok bakepulveret her i huset... [&:] [:D]

Så pannekaker er en sjelden godsak, hi hi! [:D]

ORIGINAL: Mirus

Pannekaker inneholder ikke sukker er jo det som er forskjellen fra vafler + at i vafler er det bakepulver. [:)]

Her slumper jeg bare, men visper sammen egg og melk. Deretter har jeg oppi smør, men man kan jo ha i olje i stedet. Så har jeg oppi en neve med havregryn, litt fibra eller grovbakstmel og vanlig hvetemel til jeg får en fin røre. Har forresten i litt salt og. [;)] Pannekaker er da ikke mer usunt enn man gjør det til. [:)]

Leste litt mer i tråden; MÅ jo ha suppe til!!!! [8D][:D] Blomkålsuppe eller tomatsuppe feks. [:)]

Sitter forreste og spiser pannekaker fra i går her nå! [:D]

skal sies at vi spiser blod pannekaker anne hver uke og vanlig pannekake uke etter:-9
veldig gla i pannakaker her i huset:-)
var veldig godt med sunne pannekaker..
brukte havremel og rugmel:-) de ble veldig mektig, men gode.
bruker ikke så masse sukker i røra..2 t skjer...

pannekaka med is e sikkelig snadder ja...
men det er fy fy nu...her skal det minskes.

Back
Topp