sunn taco?

får du dårlig samvittighet av å spise det?[8D]

hehe...

Da er osten fra Arla (light) bedre enn vanlig ost btw :)

Haha herregud så mange "rart"![:-]
Om du velger å følge et kosthold som er magert, så må du kutte ut det som har mest fett, velge magre varianter og fullkorn.
Om du følger lavkarbo, så er det bare å pøse på med fett og kutte helt ut karbohydratene så og si. Da kan du ikke spise mais, tacoskjell og lefser i noen varianter, men litt tomat, litt løk også bør du lage tacokrydderet selv, stek kjøttdeigen i setersmør, bruk seter rømme osv. (Du kan lage "tacoskjell" selv da.)
Hehe... Lykke til![8D]

Fullkorn lefsene er hverfall bedre enn skjella som det er myyyye fett i :) Kan jo evnt lage lefser selv også alså grove :)

Vi bruker å hele "bladet" til kinakålen og fyller det med resten av tacoen! [;)] + at vi lager tacokrydderet selv! [:)] Anbefales!

skjellene ville jeg kutta ut.. de er fulle av sukker... det er sukkeret som er det verste å få i seg.. er jo karbohydrater det også, men de er jo delt inn i flere grupper...

bruk kesam istedet for rømme
fullkorns lumper
kylling kjøttdeig

ellers så er det meste der sunt

ORIGINAL: Lillesnille

skjellene ville jeg kutta ut.. de er fulle av sukker... det er sukkeret som er det verste å få i seg.. er jo karbohydrater det også, men de er jo delt inn i flere grupper...

enig der - kan varmt anbefale Taffelost m. tomat eller jalapenos, og smelte dette i ovnen. Blir en god erstattning til skjellene!

Hahaha stakkars trådstarter. Her var det mange motstridende råd[8D]

ORIGINAL: Rosa Mirabella

hehehe.. ja, ikke sant.

Ja, men hva er så sunt da..................[8D][8D][:D]

ORIGINAL: Vand

Vi bruker å hele "bladet" til kinakålen og fyller det med resten av tacoen! [;)] + at vi lager tacokrydderet selv! [:)] Anbefales!

det hørtes godt ut[:D]

Når noen stiller ett spørsmål om noe som er sunt, så tenker jeg egentlig hverken lavkarbo eller lavkalori jeg. Jeg tenker variert, masse grønnsaker, lite sukker og fett.

Mulig det er jeg som er snål, men de to andre ser jeg på som slankemetoder. (selv om jeg vet det er livsstiler)

ORIGINAL: Søta!

ORIGINAL: *Super Mario*

ORIGINAL: Rosa Mirabella

hehehe.. ja, ikke sant.

Ja, men hva er så sunt da..................[8D][8D][:D]

Ja men problemet er jo at man ikke vet om man skal ta utgangspunkt i lavkarbo eller lavkalori.

Lavkarbo:

Vanlig kjøttdeig
Grønnsaker (ikke mais)
Masse seterrømme
Hjemmelaga tacokrydder
IKKE lompe/skjell
Kan bruke ostekjeks istedet
Masse ost

Lavkalori:

Svinekjøttdeig, kyllingkjøttdeig eller karbonadedeig
Kesam istedet for rømme, evt bittelitt lettrømme
Alt av grønnsaker
Mindre ost
1 lefse (helst fullkorn) eller 2-3 skjell

Nettopp!![;)]

Kutte ut kjøttdeigen![;)]

ORIGINAL: Frk. Tvert I. Mot

Når noen stiller ett spørsmål om noe som er sunt, så tenker jeg egentlig hverken lavkarbo eller lavkalori jeg. Jeg tenker variert, masse grønnsaker, lite sukker og fett.

Mulig det er jeg som er snål, men de to andre ser jeg på som slankemetoder. (selv om jeg vet det er livsstiler)

Lavkarbo er også en livsstil som er veldig sunn.

Ja, som sagt, jeg vet jo at det er livsstiler, men jeg tenker alikevel mer slanking jeg på begge de to. JEG kjenner ingen som har begynt og telle kalorier eller kuttet ut karbohydrater uten at det er for og slanke seg.

Jeg ser på generell sunn mat som variert mar, med lite sukker og fett. Også har du ørten varianter, men det er liksom når folk spesifiserer det. [8D] Spesifiserer man ikke, så høres det i mine ører ikke ut som man snakker lavkarbo ol.

Kommer jo litt an på hva kur du evnt går eller om du trener for å få muskler da trenger du høykarbo :)

ORIGINAL: .::Tiiine::.

Kommer jo litt an på hva kur du evnt går eller om du trener for å få muskler da trenger du høykarbo :)

Egentlig ikke.
Da trenger du masse proteiner.

Ja du gjør det, man går ikke på en lav karbo kur da ;)

Lavkarbo er også en livsstil som er veldig sunn.

Ja, som sagt, jeg vet jo at det er livsstiler, men jeg tenker alikevel mer slanking jeg på begge de to. JEG kjenner ingen som har begynt og telle kalorier eller kuttet ut karbohydrater uten at det er for og slanke seg.

Jeg ser på generell sunn mat som variert mar, med lite sukker og fett. Også har du ørten varianter, men det er liksom når folk spesifiserer det. [8D] Spesifiserer man ikke, så høres det i mine ører ikke ut som man snakker lavkarbo ol.

OK, sånn ser DU det.
Men det er nok mange som har sluttet å spise karbohydrater uten at de har som mål å slanke seg.
Mange har fått et nytt og bedre liv etter å ha kuttet ut karbene.

Men du har jo litt rett i det du sier og da, mange omtaler "sunn mat" som mat med lite fett og sukker.

Jada, du har helt sikkert rett i det! [:)]

Men jeg er rimelig sikker på at noen som går på lavkarbo presiserer det i ett slikt innlegg, og ikke spør om hvordan man kan gjøre det sunnere. Rett og slett fordi lavkarbo har ett navn, og sunnere bruker man gjerne om det litt svevende sunnere. [8D]

synes bare det blir litt rart når folk pøser på med div. "spesial kostholdsråd" i en slik tråd. [8D]

Back
Topp