Sunn graviditet denne gangen

Skulle liksom ikke ha noe ekstra sukker i dette svangerskapet. Funker ikke helt.... Sååå søtsugen hele tida jo :p

Jeg begynte såå bra med kostholdet, nå vil jeg bare ha søtt hele tiden :p
 
Her begynte det bra, men psyken har gått over til "jeg blir jo tjukk uansett" hver gang jeg får lyst på noe godt :smiley-ashamed004

Er så motivert på å fa av kiloene etter svangerskapet denne gang, så noen kilo til eller fra gjør egentlig ikke noe, men trenger jo ikke å ta helt av :p

Var i tredje trimester kiloene kom sist gang, så må være flinkere når det nærmer seg :)
 
Her går det greit enda. Men magen er større enn med nummer en på samme tid, men det er nok vanlig. Ligger dermed også litt foran vektkurven fra forrige gang. Opp 3kg så langt. Er absolutt fornøyd med det, er slutten jeg er bekymret for. Prøver å være bevisst å spise sunt fremover, så får vi se om vekta gjør som sist (opp minst en kg i uka) eller om det blir roligere vekst denne gangen :) Formen er fin nå, så det er veldig deilig!
 
Uke 24 nå og har gått opp 2,5 kg så langt. Formen er fin så jeg holder meg greit i aktivitet med stallarbeid og litt turer [emoji4] Men merker jeg trenger mer hvile nå.. ikke så farlig med vekta, men er ikke så høy, så greit å slippe å bli altfor stor [emoji56]
 
Uke 26+0 nå og opp 7kg så langt. Er fasinert over at kroppen ser ut til å kjøre nøyaktig lik vektkurve som forrige gang. Jeg prøver å være bevisst på hva jeg putter i meg, men spiser når jeg er sulten og til jeg er mett. Har ikke gjort om noe på kosten fra de ukene jeg ikke la på meg, så tror dette er hvordan kroppen min responderer. Bare håper at den identiske kurven ikke fortsette hele 3. trimester med de 20bekstra kiloene det vil føre med seg [emoji33]
 
26+3, opp ca 10 kg fra start. Er omtrent 3 kg mer økning enn på samme tidspunkt med nr 1, men klarer ikke helt å se hvor e kg har plassert seg :p SF-målet fra forrige kontroll ligger helt likt som med nr én, så i nedre del av normalen, så jeg må ha fordelt disse ekstra kg litt rundt omkring på hele kroppen. Skal sies at det ha blitt MYE mindre trening denne gangen enn sist, siden hverdagen med småbarn krever all ekstra energi jeg måtte ha :p Jaja, får bare bli sånn :)
 
Hvordan går det med dere nå? Jeg synes det er litt vanskelig å være spesielt sunn nå, selv om jeg helt klart er klar over fordelene med det.
 
Hvordan går det med dere nå? Jeg synes det er litt vanskelig å være spesielt sunn nå, selv om jeg helt klart er klar over fordelene med det.
Går vel ikke helt topp :rolleyes: men reddes nok litt av at jeg blir kvalm om jeg spiser mye nå. For trangt i magen til mat :p
 
Har ikke lyst på så mye for tiden..
 
Går sånn passe. Har spist godt i jula og ikke begrenset meg mer enn en vanlig jul der. Men går vel ok med vekta (sammenlignet med sist), uke 33 nå og opp 12kg, ingen ødem så langt. Så håper at det holder seg slik. Formen er ganske fin :)
Tror det skal bli lettere å ta gode matvalg i januar.
 
Back
Topp