Sunn eller usunn?

LilleBee

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Vanligvis er vi ganske sunne i matveien, men nå i ferien sklir det endel ut med lettvinte middager, snacks, bakevarer og is... :P

Kjekt at det ikke er ferie hele året, for allerede gleder jeg meg til litt mer struktur og sunnere matvalg igjen.

Hva med dere? Craver du oftere epler enn sjokolade? Eller er det omvendt? ;)

Merker det samme, i helger og ferien sklir det veldig raskt ut, gjerne med pottisgull til frokost og sjokolade til kvelds :rolleyes: må holde meg litt i ørene når det er fridager :D

Hjelper å feriere hos familie. Da blir det litt sunnere kost enn når vi ferierer på hotell.
Vi er generelt flinke med frokosten selv om det er familieferie (frukt, yoghurt/cottage cheese og granola) men måltidene ellers blir litt så som så på. Vi forsøker å leie leilighet dersom vi er borte mer enn et par netter. Kanskje litt oftere potetgull og snop (og så blir det oftere at man tar en alkoholenhet til middag, men det er ikke et problem nå).
Nå ferierer vi hos svigers og de er veldig på å finne frem godsaker på kvelden etter at barna er i seng, men de begynner så sent (i går begynte de å romstere på kjøkkenet klokken 22) og jeg legger meg mye tidligere så jeg slipper unna de fristelsene [emoji23]

Jeg prøver så godt jeg kan å holde meg til den sunne veien. De 3 første mnd var det ingen problem, for da ble jeg kvalm av alt som var fett og søtt. Spiste bare frukt og grønnsaker. Nå kommer søtsuget mer som normalt, men prøver å bare ha frukt i huset.

Middagene har sklidd litt ut også. Var SÅ flink til å spise sunt, med minst 3 fiskeretter i uka osv de 3 første mnd, men nå orker jeg nesten ikke tanken på vanlig middagsmat :/ prøver å lage litt salat og sånne ting, men er fryktelig sliten på ettermiddagen så da frister det mer med lettvinte og ikke fult så sunne alternativer dessverre :(

Prøver å være sunn, men i helgene skeier jeg ut. Eneste måten jeg klarer å være sunn resten av uken [emoji28]

Er vel ganske sunn men spiser mye mer enn før;) men her er helg- lørdag og ferie er ferie:) da spiser vi litt mer tilfeldig og usunt. Unntaket og ikke regelen går veldig fint!

Back
Topp