Sum barnevogn fra Tyskland???

GonnaBee

Elsker forumet
Mailykke <3
Sitter og regner, men blir bare forvirra og sur av alt med toll og moms og tull og tøys.

Kan noen fortelle meg hva de endte med som sluttsum da de kjøpte barnevogn fra Tyskland? ??

Er det ikke 25% moms på alt over 200 kr? I så fall så tar du prisen på vognen + frakt. Gang totalen med 25 % hvis det fortsatt er det momsen er, så får du hva du må ut med. En venn av mannen min sa han hadde spart en del på å bestille fra Tyskland, men litt risky med frakt, skader og evt retur kanskje? Kommer sikkert også an på hva vognen koster her vs. i Tyskland.

Er det ikke 25% moms på alt over 200 kr? I så fall så tar du prisen på vognen + frakt. Gang totalen med 25 % hvis det fortsatt er det momsen er, så får du hva du må ut med. En venn av mannen min sa han hadde spart en del på å bestille fra Tyskland, men litt risky med frakt, skader og evt retur kanskje? Kommer sikkert også an på hva vognen koster her vs. i Tyskland.
Betaler man moms av frakt???

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Men du kan trekke ifra den tyske momsen på 19%.
Man må ikke betale toll på barnevogner, men momsen på 25% må du betale.

Jeg sliter litt med å skjønne problemet.
Hvis du legger inn summen på den vogna du vil ha i den kalkulatoren jeg la ut link på. Så får du prisen på vogna i NOK.

En barnevogn koster rundt 9-10000kr i Norge. Så sammenligner du prisen med det.

Nå er kjøp er over 1000kr kommer det 10 % i tillegg til vanlig MVA/toll.

Betaler man moms av frakt???

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

man betaler dessverre moms at totalen ja, altså frakten også. Heia Norge...
Men bruk den kalkulatoren som er linket til over her, den vil gi deg nøyaktig svar når du velger barnevogn i listen.

Bestilte fra kiddies for ca 4000-5000 for 4 år siden. Ble vel 900-1000 i toll (ekstra utgifter).
Jeg bestilte tfk vogna. Når barnas hus hadde den på tilbud sparte jeg ca.1500 kr på å bestille den fra Tyskland, og derav mer når den er på full pris.
Husker ikke nøyaktig sum, bare at d var 1500 billigere enn når vigna var på kampanje her.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Mener på at vi betalte ca 8000 med alt for en tfk tvillingvogn med utstyr som regntrekk,soltrekk, hardbag, fleecepose. Mener at alt hadde kommet på ca 12 000 her totalt.

Tror også vi betalte ca 4000 for tfk enkeltvogn, med vogn, multiboard, stelleveske og fleecepose. Mener at 1000 av de var toll og avgifter...

Jepp. Mannen kom drassende med en gigant-pakke i dag; barnevogna is in tha house!

Endte altså på 7509,- inkl. frakt og toll, for Tfk bilsete og duovogn, + uvskjerm og fraktveske

Last edited:
Back
Topp