Sultfølelse

Peonen

Elsker forumet
Snøfnuggene 2018
Junilykke 2020 ♡
Jeg har en sånn sultfølelse hele tiden. Jeg spiser normalt og passer på å spise grovt og proteiner osv.
Har begynt p bevege meg litt mer enn vanlig og sovet litt dårlig i det siste, så tenker det kan være en grunn. Men er både redd for å spise for mye og legge på meg mye (har noen kg for mye fra før) og spise for lite for barnet.
Bør jeg tracke det jeg spiser for å sjekke hvor mye jeg faktisk får i meg ila på en dag?
Noen som har noen tips?

Det er selvfølgelig ikke bra å legge på seg altfor mye osv, men du skal huske på at ALL næring går først og fremst til barnet. Alt du får i deg av bra næring får ungen, og det blir heller du som lider av det.

Det er selvfølgelig ikke bra å legge på seg altfor mye osv, men du skal huske på at ALL næring går først og fremst til barnet. Alt du får i deg av bra næring får ungen, og det blir heller du som lider av det.

Ok, så i verstefall går jeg ned i vekt da?
Jeg spiser jo vanlig mat og spiser en frukt mer om dagen ca.

Jeg har en sånn sultfølelse hele tiden. Jeg spiser normalt og passer på å spise grovt og proteiner osv.
Har begynt p bevege meg litt mer enn vanlig og sovet litt dårlig i det siste, så tenker det kan være en grunn. Men er både redd for å spise for mye og legge på meg mye (har noen kg for mye fra før) og spise for lite for barnet.
Bør jeg tracke det jeg spiser for å sjekke hvor mye jeg faktisk får i meg ila på en dag?
Noen som har noen tips?
Jeg har og hatt en vanvittig sultfølelse de siste ukene og tenker at jeg må fylle på når kroppen sier ifra, uten at jeg spiser noen vanvittige mengder:)blir som regel veldig raskt mett også når jeg først spiser så det regulerer seg selv:p tror du skal spise så mye du kjenner du trenger akkurat nå, og husk at noen har bare klart å leve på bananer i seks mnd pga kvalme og barnet klarer seg fint fordet om ;)

Jeg sliter med at jeg får i meg for lite mat jeg, har så lite matlyst for tiden. Er eneste middagen som frister liksom, selv om jeg er oftere sulten enn før. Tips til noe sunt og enkelt til de andre måltidene enn tørt knekkebrød med pålegg?

Jeg har og hatt en vanvittig sultfølelse de siste ukene og tenker at jeg må fylle på når kroppen sier ifra, uten at jeg spiser noen vanvittige mengder:)blir som regel veldig raskt mett også når jeg først spiser så det regulerer seg selv:p tror du skal spise så mye du kjenner du trenger akkurat nå, og husk at noen har bare klart å leve på bananer i seks mnd pga kvalme og barnet klarer seg fint fordet om ;)

Ikke sant :)
Flere som sier jeg bare skal spise, men må jo nesten begrense seg litt så man ikke går opp titalls med kilo :p Hehe :)
Det ordner seg vel :)

Jeg spiste ENORMT mye i forrige sv skap fordi jeg aldri følte metthetsfølelse.. spiste vanlig mat, ikke så mye godteri og usunt da.
Jeg var redd jeg skulle bli kjempestor eller føde et stooort barn, men ingen av delene skjedde!
Så jeg konkluderte bare med at kroppen trengte det [emoji4]

Kjenner til det. Er ofte sulten, men like ofte fysen på noe å spise. Har alltid vært sånn, så spiser egentlig ikke noe mer enn som før graviditeten. Sammenlignet med andre spiser jeg som en voksen mann, og til tider mer. Har ikke lagt på meg noe særlig før, selv om jeg ikke er så aktiv, så håpet på at det forblir sånn.

Spiser enormt her og. Dobble porsjoner osv.
Må .... bare må.

Hehe godt å høre :)
Jeg må bare bevege meg mer tenker jeg, men da øker vel sulten også :p

Back
Topp