Sultestreiken...

ORIGINAL: NogM

ORIGINAL: emiliemor

Sorry meg men har ingen sympati selv! Jeg er nok slem men syntes det er latterlig!
Det er ingen grunn for å bli i Norge bare du får barn. Dersom det er så farlig der nede hvorfor sier ikke fn at de må bli da? Og hvis de risikerer å bli drept det nede og de liksom har bevis på det hvorfor har de ikke lagt ved de i søknaden fra første stund? Nei vettu hva. Lett å komme å si det etterpå! Det skal ikke lønne seg å være ulovlig i Norge!
Og at de tar med seg barna inn i kalde kirker med kun 2 toaletter er jo rene barnevernssaker!
[:)]

Må nesten si meg enig her

Sign

Da må jeg spørre dere...

Tenk når dei kommer her til norge som flykninger.,dei får tak over hode som kommunen betaler til dei.,dei får penger i lommene, som tyter ut. Går og kjøper nye møbler til leiligheter/hus.Kjører rundt i flonk flett nye biler..Så, si meg hva dere mener om det.?.Å att på til, når dei blir sendt ut av Norge får dei penger med seg, då og., å det er ein slant det og..

Synst dere det er rett når me som nordmenn sitter med dårlige skoler,sykehjemmer og og ik full b.hage dekning her i norge.Veiene er dårlige og ingen peng til og ruste dei opp pga at staten sender mange hundre miliarder ut av lande..Ka får me tilbake fra dei andre landa.??

ORIGINAL: Pearl

Saken er forferdelig trist, men har man ikke opphold så har man ikke opphold... Det jeg derimot ikke kan fatte og forstå er at det skal ta 10 ÅR og få et endelig avslag!! Skjønner jo godt at folk har laget seg et liv her med barn og jobb etc og er lite lystne på å reise hjem... Kan ikke fatte at saksbehandlingen skal ta sååå lang tid... Det er DET som er det urettferdige i dette synes jeg..

Nå har jeg ikke lest så mye om denne sultestreiksaken.. men hvor har du det i fra at det tar 10 år å avgjøre en sak?

Tar ofte ikke lange stunden før saken er avgjort. men det så blir det anket.. personen "forsvinner".. og da baller ting på seg

Jeg synes forresten ikke noe om den sultestreiken. men håper for guds skyld at de tar barna ut av noe sånt!

Jeg blir rett og slett skremt av uttalelsene til enkelte i tråden jeg. Nordmenn har selv vært på flukt og hatt hjelpebehov så man må passe seg for ikke å kaste for store stener i eget glasshus...

I forhold til saken syntes jeg det er mest sørgelig å se hvor mange tusen som engasjerer seg og går i fakkeltog og står og gråter over utsendelsen av Maria Amelie, mens de i neste øyeblikk ikke ofrer disse menneskene en tanke og finner de brysomme og frekke...

ORIGINAL: Jannike1

Min meinig er at ein får først HJELPE Nordmennen som bor her i Norge.Veldig mange som ik har peng til å brøfø seg selv.Lever og er fattige. Norge får beholde pengene sine og ik sende dei til utlandet men hjelpe oss nordmenn så ein kan leve på eit skaplig vis. Så hadde dei hatt penger til og ruste opp sykeheimer,barnehager og skoler..Tenk på alle pengane som går til utlandet...IRITERER MEG GRØNN PÅ DET..

Så sulta kan dei gjøre for minn del til dei dauer..Så får dei sende dei heim til bloksberg etterpå..
Få dei ut fra våres land..

Temlig irritert på desse klagarane frå utlandet..

Er ingen rasist men slikt kan eg rett og slett ikke finne meg i..
Når du sier at man først skal hjelpe NORDMENN og så sier at du ikke er rasist? Hva er det da, om nordmenn skal få hjelp først?? Og "Få dei ut av våres land"? Er ikke Norge ett land for alle?

Så mine barn er ikke fortjent å få hjelp da, for de er ikke "norske nok"?

Håper ikke du overfører disse stygge holdningene til dine barn... Det er en skam at sånne som deg får prokreere i det hele tatt.

ORIGINAL: slisabeth

ORIGINAL: Smulen

Jeg blir rett og slett skremt av uttalelsene til enkelte i tråden jeg. Nordmenn har selv vært på flukt og hatt hjelpebehov så man må passe seg for ikke å kaste for store stener i eget glasshus...

I forhold til saken syntes jeg det er mest sørgelig å se hvor mange tusen som engasjerer seg og går i fakkeltog og står og gråter over utsendelsen av Maria Amelie, mens de i neste øyeblikk ikke ofrer disse menneskene en tanke og finner de brysomme og frekke...

AMEN!
Ameen... [8D]

Da må jeg spørre dere...

Tenk når dei kommer her til norge som flykninger.,dei får tak over hode som kommunen betaler til dei.,dei får penger i lommene, som tyter ut. Går og kjøper nye møbler til leiligheter/hus.Kjører rundt i flonk flett nye biler..Så, si meg hva dere mener om det.?.Å att på til, når dei blir sendt ut av Norge får dei penger med seg, då og., å det er ein slant det og..

Synst dere det er rett når me som nordmenn sitter med dårlige skoler,sykehjemmer og og ik full b.hage dekning her i norge.Veiene er dårlige og ingen peng til og ruste dei opp pga at staten sender mange hundre miliarder ut av lande..Ka får me tilbake fra dei andre landa.??

Du unner jo ikke de som kommer hit å ha det godt...! Har du en anelse om hva de i det hele tatt flykter fra?
Hva mener du flyktninger skal betale leiligheten sine med hvis de ikke får støtte da?
Og hvis de etter noen år blir sendt tilbake igjen, så får de noen lapper ja, dette for å hjelpe de å brødfø seg selv og finne en plass å bo i landet de flyktet fra. De tusenlappene der er ingenting i forhold til hva de hadde kostet "oss" hvis de ble her i Norge.
Det er nok INGEN av de som kommer hit og kun mottar sosialstøtte som kjører rundt i nye biler. De fleste har nok jobbet for pengene, akkurat som du og jeg.

Helt greit det at vi ikke til dags dato har full barnehagedekning, noen skoler kanskje ikke er helt tipp topp osv. men tenk på hvor bra vi faktisk har det da! Jeg synes det blir litt barnslig å sette seg på bakbeina og grine fordi Norge har valgt å ta imot flyktninger og dele på godene.

ORIGINAL: *Meya*

ORIGINAL: slisabeth

AMEN!
Ameen... [8D]

Takk for det begge to [:)]

Etter et raskt nettsøk fant jeg blant annet dette som sier litt om nordmenns flukt under 2 verdenskrig...

Flyktningetrafikken i Halden-distriktet var kanskje det største innsatsområdet under den 2.verdenskrig. Totalt regner man med at ca 50 000 nordmenn flyktet til Sverige under krigen (andre kilder oppgir ca 80 000...) og av disse omkring 5000 personer – menn, kvinner og barn – over grensa i Halden og Aremark.

ORIGINAL: Fridasinmamma

Saken er forferdelig trist, men har man ikke opphold så har man ikke opphold... Det jeg derimot ikke kan fatte og forstå er at det skal ta 10 ÅR og få et endelig avslag!! Skjønner jo godt at folk har laget seg et liv her med barn og jobb etc og er lite lystne på å reise hjem... Kan ikke fatte at saksbehandlingen skal ta sååå lang tid... Det er DET som er det urettferdige i dette synes jeg..

Nå har jeg ikke lest så mye om denne sultestreiksaken.. men hvor har du det i fra at det tar 10 år å avgjøre en sak?

Tar ofte ikke lange stunden før saken er avgjort. men det så blir det anket.. personen "forsvinner".. og da baller ting på seg

Jeg synes forresten ikke noe om den sultestreiken. men håper for guds skyld at de tar barna ut av noe sånt!

?

Mange saker ligger på 5-6 års behandlingstid totalt, faktisk. Vet om mange som ikke har fått sin sak avgjort før etter såpass mange år. 10 er kanskje unntaket, men mange har bodd på mottak i både fem og seks år, og da har de ikke gjort noe forsøk på hverken å forsvinne eller noe sånt. 

Helt enig med deg!!

Greit nok at det skjer noen.. men 10 år tviler jeg på at er vanlig praksis

Og heller ikke 5-6 år.. men av forskjellige årsaker kan sikkert noen saker ta lengre tid enn andre

?

Jeg refererer til en av de som ble intervjuet på tv som hadde bodd i Norge og arbeidet og betalt skatt i nettopp 10 år... Nå aner jo ikke jeg hvorvidt denne personen har "forsvunnet" eller hva som har skjedd, men uansett er det helt uholdbart med årevis av saksgang selv om det bare er snakk om et par år.... Slike saker burde behandles mye kjappere slik at folk kan sendes ut FØR de har slått ned røtter i Norge ved å få seg familie, jobb, utdanning osv...

?

Jeg refererer til en av de som ble intervjuet på tv som hadde bodd i Norge og arbeidet og betalt skatt i nettopp 10 år... Nå aner jo ikke jeg hvorvidt denne personen har "forsvunnet" eller hva som har skjedd, men uansett er det helt uholdbart med årevis av saksgang selv om det bare er snakk om et par år.... Slike saker burde behandles mye kjappere slik at folk kan sendes ut FØR de har slått ned røtter i Norge ved å få seg familie, jobb, utdanning osv...

Ok.. og dette har du jo kun hørt via media

Hvor lang tid det i realiteten tar vet man jo ikke

Men selvsagt enig i at 10 års saksbehandlingstid er lenge.. men det er nok ikke vanlig praktis

Og det er sikkert ikke lett heller.. når man få så mange asylsøkere inn i lands.. da burde UDI og UNE hatt flere folk...

Men man må også kunne se det fra UDI og UNE sin side... Hver og en sak skal etterforskes.. grunndig... Det tar ofte lang tid.. så skal nemder avgjøre.. avslag.. så er det ny etterforskning og gjennomgang av materialet på nytt... ting tar tid.. så at saksbehandlingen er på 2 år, det tviler jeg ikke på

Er for en reell individuell behandling av søknad om asyl/oppholdstillatelse, og en fornuftig behandlingstid av søknadene.
Må også legge til at jeg ikke er for at alle og enhver skal få bli i Norge - skjønner at mange vil komme hit og bo her ettersom vi er et ressursrikt land, men det går jo rett og slett ikke å huse alle her...

Har ikke satt meg godt nok inn i saken til disse Etioperene til å uttale meg konkret om den, men når det gjelder at unger blir holdt der inne med sultestreikende foreldre så synest jeg at det ikke er forsvarlig. Voksne kan gjøre som de vil i så måte, men ungene bør få slippe å oppholde seg i en kirke med dårlige fasiliteter til et så stort antall mennesker over så lang tid!

det er ganske grundig gjennomgang av søknader i norge i forhold til andre land! i tyskland bl.a er det veeeldig lang vendtetid bare får å få et svar. er jo ikke rart det er lang ventetid hvis man regner med at man faktisk kan få 2 avslag og har forstsatt 1 gang igjen på endelig avgjørelse..

Ironisk eller hva!

Da må jeg spørre dere...

Trur du skal dra til nærmeste asylmottak for å få deg en guidet tur rundt i leilighetene/husene hvor asylsøkerne bor. Har vært mange plasser, og det er absolutt ikke helt nye møbler osv som befinner seg der. Mange bor også i eldre hus som blir leid ut billig til asylmottakene.

Du snakker kanskje om innvandrere som har bodd lenge i Norge og som jobber og lever slik som andre nordmenn gjør? [8|] De må vel ha rett til å kjøpe seg nye ting slik som resten av befolkninga kan gjøre, uten å bli skult på av deg? [:-]

Min meinig er at ein får først HJELPE Nordmennen som bor her i Norge.Veldig mange som ik har peng til å brøfø seg selv.Lever og er fattige. Norge får beholde pengene sine og ik sende dei til utlandet men hjelpe oss nordmenn så ein kan leve på eit skaplig vis. Så hadde dei hatt penger til og ruste opp sykeheimer,barnehager og skoler..Tenk på alle pengane som går til utlandet...IRITERER MEG GRØNN PÅ DET..

Så sulta kan dei gjøre for minn del til dei dauer..Så får dei sende dei heim til bloksberg etterpå..
Få dei ut fra våres land..

Temlig irritert på desse klagarane frå utlandet..

Er ingen rasist men slikt kan eg rett og slett ikke finne meg i..

Fy faen, sånne holdninger er så kvalmende og egoistiske at det er til å spy av[:@]

Aner du for et godt land vi bor i? De godene vi har er sånt som de aller fleste land i verden bare kan drømme om! Ta deg en tur nedi Afrika og se om ikke forholdene er "litt" trangere og verre enn vi nordmenn som klager på at ikke sofaen har rett farge eller TV'en er stor nok! Selvfølgelig er det ikke alle som har det like godt i Norge men det er ikke snakk om penger, de har det ikke ille fordi vi hjelper andre. Systemen må bare forandres i enkelte ting og Norge er kommet veldig langt i den utviklingen.

Er skremmende å vite at det faktisk er foreldre som sitter der å sier at vi skal bare gi faen i syke og sulne barn i u-land så de bare kan dø, at du ikke bryr deg om dem så lenge du og dine har det godt[:'(]

Og jeg er FRP'er for tenk[8|]

Back
Topp