Sultestreiken...

Jeg mener det hele bare er idiotisk. Det at de har med barn der er taktisk, er jeg nesten helt sikker på. Hvor mye mer blest i media får de bare pga barna?

Om dette viser seg å være effektivt, kanskje det er noe for oss andre til å tenke på...i forbindelse med nav for eksempel[8D]

Eg har ikke sakt at ik noen ska lfå bo her..Å ja me tar imot en viss del med flykninger som ik har det godt der dei kommer fra..JA dei skal få bo her..Men gud bedre meg hvor mange som er her uten grunn for det..Ja dei har hørt kor godt det er og komme til norge..JA MANGE FÅR HEILT NYE MØPLER FRA SOSEALEN for det kan eg bevittne. For Bohusbilen her kjører ut nye møbler til disse flykningene..Som er betalt av sosen.. Men det er no ei sideav saken..Har vert inne hos flere som har fått nye møbler pga at sosen har ik eit lager som dei bare deler ut brukte møbler til dei som kommer..
Og Ja Eg har venner som kommer fra vansklige kår og har inngen ting mot dei..
Ongane mine lærer og akseptere alle om dei er funksjonshemma,kortvokst,ser annerledes ut eller ein anna hudfarge en oss..Dei har venner som er mørke i huden,og om so dei finner seg ein/ei med ein anna farge i huden en oss er dei hjartleg velkommen inn i huset mitt..

Men eg meiner det er heilt feil og drive på sån som dei driver på med no..

ORIGINAL: Jannike1

Eg har ikke sakt at ik noen ska lfå bo her..Å ja me tar imot en viss del med flykninger som ik har det godt der dei kommer fra..JA dei skal få bo her..Men gud bedre meg hvor mange som er her uten grunn for det..Ja dei har hørt kor godt det er og komme til norge..JA MANGE FÅR HEILT NYE MØPLER FRA SOSEALEN for det kan eg bevittne. For Bohusbilen her kjører ut nye møbler til disse flykningene..Som er betalt av sosen.. Men det er no ei sideav saken..Har vert inne hos flere som har fått nye møbler pga at sosen har ik eit lager som dei bare deler ut brukte møbler til dei som kommer..
Og Ja Eg har venner som kommer fra vansklige kår og har inngen ting mot dei..
Ongane mine lærer og akseptere alle om dei er funksjonshemma,kortvokst,ser annerledes ut eller ein anna hudfarge en oss..Dei har venner som er mørke i huden,og om so dei finner seg ein/ei med ein anna farge i huden en oss er dei hjartleg velkommen inn i huset mitt..

Men eg meiner det er heilt feil og drive på sån som dei driver på med no..
Så klart de må få møbler... Noen får brukte, noen får nye, noen får noe midt i mellom. Der det er IKEA har gjerne flyktningekontoret avtale med IKEA.

Og får de flyktningevisum, er de godkjente som flyktninger av FN, og de er GODT UNDERSØKT fra før, og nesten alle uten unntak har vært politisk aktive i regimer vi ikke vil sammenligne oss med, men som du gjerne har sympatier med, ser jeg...

Skulle dine barn komme før mine barn, bare for at mine barn har en far som har ett annet etnisk opphav?

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: slisabeth

Min meinig er at ein får først HJELPE Nordmennen som bor her i Norge.Veldig mange som ik har peng til å brøfø seg selv.Lever og er fattige. Norge får beholde pengene sine og ik sende dei til utlandet men hjelpe oss nordmenn så ein kan leve på eit skaplig vis. Så hadde dei hatt penger til og ruste opp sykeheimer,barnehager og skoler..Tenk på alle pengane som går til utlandet...IRITERER MEG GRØNN PÅ DET..

Så sulta kan dei gjøre for minn del til dei dauer..Så får dei sende dei heim til bloksberg etterpå..
Få dei ut fra våres land..

Temlig irritert på desse klagarane frå utlandet..

Er ingen rasist men slikt kan eg rett og slett ikke finne meg i..

Jo, vet du hva, jeg tror ganske sikkert du kvalifiserer ganske godt til å være rasist. Etter den tiraden der, hjelper det ikke å avslutte med den setningen.

Jeg er helt enig jeg[8|] Hvem vil du hjelpe om du må velge? Dine egne, eller naboen? Det er nordmenn (og ikke rent får) som ikke har tilgang på skikkelige fasiliteter,de går uten mat og klær og må ligge på herberge, mens NAV behandler saken deres. Noen mister jobb og hus og landet DRITER i om de ikke har penger til en kopp kaffe engang.
Det skjer med innvandrere også!

de må jo bare sulte seg selv, om de tror det hjelper stort mer enn at de blir jævli sultne...[:-]

ORIGINAL: *Meya*

Min meinig er at ein får først HJELPE Nordmennen som bor her i Norge.Veldig mange som ik har peng til å brøfø seg selv.Lever og er fattige. Norge får beholde pengene sine og ik sende dei til utlandet men hjelpe oss nordmenn så ein kan leve på eit skaplig vis. Så hadde dei hatt penger til og ruste opp sykeheimer,barnehager og skoler..Tenk på alle pengane som går til utlandet...IRITERER MEG GRØNN PÅ DET..

Så sulta kan dei gjøre for minn del til dei dauer..Så får dei sende dei heim til bloksberg etterpå..

Jo, vet du hva, jeg tror ganske sikkert du kvalifiserer ganske godt til å være rasist. Etter den tiraden der, hjelper det ikke å avslutte med den setningen.

Jeg er helt enig jeg[8|] Hvem vil du hjelpe om du må velge? Dine egne, eller naboen? Det er nordmenn (og ikke rent får) som ikke har tilgang på skikkelige fasiliteter,de går uten mat og klær og må ligge på herberge, mens NAV behandler saken deres. Noen mister jobb og hus og landet DRITER i om de ikke har penger til en kopp kaffe engang.

Ja det vet vi, derfor burde Norge få kontroll på økonomien sin før de bruker alle ressursene på utlandet. Jeg kjenner mange innvadrere jeg. Har ingenting i mot å få mennesker fra andre land inn i Norge. Me jeg har noe imot at vi forsaker våre egne for å hjelpe alle andre. Er veldig skjeiv fordeling.
Asylsøkere kan vi ikke avslå i døren, da alle har, i følge FN, rett til å søke asyl. De forsøker å feks behandle grunnløse asylsøkere fra feks europeiske land, under ett, i døren.

Da må jeg spørre dere...

Tenk når dei kommer her til norge som flykninger.,dei får tak over hode som kommunen betaler til dei.,dei får penger i lommene, som tyter ut. Går og kjøper nye møbler til leiligheter/hus.Kjører rundt i flonk flett nye biler..Så, si meg hva dere mener om det.?.Å att på til, når dei blir sendt ut av Norge får dei penger med seg, då og., å det er ein slant det og..

Synst dere det er rett når me som nordmenn sitter med dårlige skoler,sykehjemmer og og ik full b.hage dekning her i norge.Veiene er dårlige og ingen peng til og ruste dei opp pga at staten sender mange hundre miliarder ut av lande..Ka får me tilbake fra dei andre landa.??

Kjenner mange "utlendinger" jeg.. og jeg som student sitter bedre i det enn dem.. Mange i barnehagen hos oss.. ingen der kjører fancy biler med bling på panseret.. Ikke bor de i store eneboliger heller, men i små leiligheter - og store familier..

Grunnen til at de får penger når de blir sendt ut av landet, er for å lette hjemreisen.. du hadde nok valgt hjemlandet enn et ukjent land du også hvis du fikk en liten oppstartsslant på veien..

Ja det vet vi, derfor burde Norge få kontroll på økonomien sin før de bruker alle ressursene på utlandet. Jeg kjenner mange innvadrere jeg. Har ingenting i mot å få mennesker fra andre land inn i Norge. Me jeg har noe imot at vi forsaker våre egne for å hjelpe alle andre. Er veldig skjeiv fordeling.

Du, Norge har nok penger til begge deler. Feilen med Norge er regjeringen som sitter å kontrollerer pengene.

Sultestreiker de for de skal bli sendt ut??
har egentlig ikke brydd å lest så mye som saken[:)]

enig med tråd starter, det går jo kun ut over de selv med den sultestreiken, de har valgt det selv!! ingen sympati fra meg iallefall. er sikkert en grunn for at de ikke får oppholds tillatelse!!

Vi i Norge har det faktisk kjempebra, ja det finnes fattige mennesker her og det er utfordringer både i skolen og eldreomsorgen.
men for det meste så er det bra
vi kan ikke engang begynne å sette oss inn i hvordan det er å vokse opp i mange av landene som det kommer flyktninger fra.
Selvfølgelig ønsker de å få et best mulig liv for seg og sin familie. Her ble mange familier som jobbet, var godt integrert og som var aktive både barn og voksne i fritidsaktivitetene her i byen, sendt ut etter 4-5 år tror jeg......det er helt forferdelig, barn som er født i norge og som ikke kjenner itl noe annet.
vi er så forbanna egoistiske og setter ting opp mot hverandre.....vet dere hvorfor vi hjelper og sender penger til andre land.....fordi vi er solidariske og fordi det faktisk betyr noe for vår velferd og sikkerhet at vi er på lag med andre land i verden

Synes det er synd og skam at det skal være nødvendig. UNE er den største skampletten på norsk asylhistorie, hvor man får saken "individuelt behandlet" men med kollektive avslag fordi man kommer der og derfra... Og er man skikkelig uheldig kan man risikere tre frp-ere som nemdmedlemmer når man skal inn i nemda.

Noe er galt når mennesker må ty til slike virkemidler, og det er ikke hos de som gjør det, i alle fall!

sign!

Back
Topp