Sulten!

Sofia85

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Har dere noen tips for å unngå å legge så mye på seg i graviditeten? Gikk opp 22 kg sist, og vil ikke dit igjen!! Men kjenner at som sist, er jeg sulten hele tiden og spiser allerede mer enn jeg pleier. Kan jo ikke gå rundt å sulte meg heller[emoji15] 6+1 i dag.

har ikke lyst på godteri, kun vanlig mat, så det er jo bra.
 
Gikk du greit ned igjen i vekt etter svangerskapet ditt da? I såfall hadde jeg jo ikke tenkt så mye på det. Ellers prøver jeg å fylle på med frukt og grønt, evt knekkebrød med magre pålegg, har vært mye sulten under mine graviditeter selv [emoji6]
 
Jepp, kom meg ned til startvekta men tok ca et år[emoji4] vil likevel ikke bli så stor igjen. Følte meg som en flodhest[emoji23]
 
Jepp, kom meg ned til startvekta men tok ca et år[emoji4] vil likevel ikke bli så stor igjen. Følte meg som en flodhest[emoji23]

Men det er jo helt vanlig å bruke såpass med tid på å gå ned [emoji3] Skjønner tanken altså, føler meg ikke vel med den ekstra vekta selv. Hadde fokusert på sunn hverdagskost og begrensa snop til en dag i uka litt generelt. Nå vet jeg jo ikke utgangspunktet ditt, men noen legger jo bare på seg mer enn andre. Selv gikk jeg opp 18-19 kg med begge mine forrige, og det er jo mer enn anbefalt da jeg var normalvektig i utgangspunktet. Men det har gått greit vekk av seg selv med amming, fornuftig mat og mye trilleturer [emoji6]
 
Hvis du blir sulten uansett hvor mye du har spist, ville jeg prøvd å tenke mye frukt/grønt eller mettende ting med mye umettet fett(nøtter, avocado) og grove kornprodukt[emoji6] jeg spiser MYE frukt, som sist, da gikk jeg opp 10kg. Og spiste lite godteri(avsmak). Men vi er jo så ulike!
 
Back
Topp