Sulten! Vil ikke gå opp unødvendige kilo

Majjjs

Flørter med forumet
Februarlykke 2015
Æh... Frem til uke 8 hadde jeg ikke noe matlyst overhodet.

Så normaliserte det seg og jeg følte meg bra lenge, men nå de siste dagene blir jeg sulten sånn hver time! Og jeg ligger på sofaen uten å ha energi til å bevege meg. Jeg kan jo ikke spise så mye når jeg bare ligger og slacker! Føler jeg burde gå en tur eller noe, men det er ikke sjans! Kroppen min klarer ikke. Jeg er så SLITEN.

Er det noen som har det på samme måte og som har noen tips?? Jeg vil ikke legge på meg unødvendige kilo, men vet jo at jeg burde lytte til kroppens signaler.

Overskriften var litt misvisende der ser jeg. Jeg ser ut som en galning som prøver å sulte meg selv og babyen. :p Det er selvfølgelig ikke tilfellet. Jeg propper meg jo med epler, gulrøtter og knekkebrød mellom måltidene, men er fremdeles sulten! :O

Sliter med det samme. Spis sundt og ofte. Det gir deg energi til å bevege deg litt. Spiste frokost kl 9 og nå spiser jeg lunsj. Middag kl 3 og kveldsmat med lillemor kl 6 og så spiser jeg igjen kl 9. Er jeg sulten mellom måltidene tar jrg frukt eller grønt. Hold deg unna sukker.
Ellers ikke tenk på kiloene. Kommer de så kommer de. Viktigste er at babyen og du har d bra.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Det viktige er hva du spiser... Hold deg unna for mye karbo i mellommåltidene dine, og spis heller mye proteinrikt. Egg, skinke/kjøtt med mindre enn 6% fett, skyr osv. Grovt brød, knekkebrød, med masse sunt pålegg, skinke, mager ost, egg, makrell i tomat, leverpostei osv. Grønnsaker kan du i grunn spise så mye du vil av, men ikke frukt - der er det mye kalorier. Velg også mat som gir fort metthetsfølelse. Husk at du vil ta av de de ekstra kiloene når babyen kommer i for av amming, hvis du skal/kan amme, og du vil forbrenne en del med trilleturer osv, så er bedre å ha for mye enn forlite :)

✌️

Sliter med det samme. Spis sundt og ofte. Det gir deg energi til å bevege deg litt. Spiste frokost kl 9 og nå spiser jeg lunsj. Middag kl 3 og kveldsmat med lillemor kl 6 og så spiser jeg igjen kl 9. Er jeg sulten mellom måltidene tar jrg frukt eller grønt. Hold deg unna sukker.
Ellers ikke tenk på kiloene. Kommer de så kommer de. Viktigste er at babyen og du har d bra.

Åh, jeg har spist både frokost og lunsj innen klokka var halv elleve. Og nå har jeg lyst på 2nd lunsj :p Jeg føler meg som en hobbit! :p

Æh... Frem til uke 8 hadde jeg ikke noe matlyst overhodet.

Så normaliserte det seg og jeg følte meg bra lenge, men nå de siste dagene blir jeg sulten sånn hver time! Og jeg ligger på sofaen uten å ha energi til å bevege meg. Jeg kan jo ikke spise så mye når jeg bare ligger og slacker! Føler jeg burde gå en tur eller noe, men det er ikke sjans! Kroppen min klarer ikke. Jeg er så SLITEN.

Er det noen som har det på samme måte og som har noen tips?? Jeg vil ikke legge på meg unødvendige kilo, men vet jo at jeg burde lytte til kroppens signaler.
Jeg har det sånn at jeg er veldig sulten noen dager innimellom når jeg er gravid. Jeg pleier å spise oftere da, for er ofte kvalm når jeg er sulten. Min erfaring er at kroppen tydeligvis trenger mer de dagene, det er heller ikke da vekta går opp selv om jeg bare ligger på sofaen.

Det viktige er hva du spiser... Hold deg unna for mye karbo i mellommåltidene dine, og spis heller mye proteinrikt. Egg, skinke/kjøtt med mindre enn 6% fett, skyr osv. Grovt brød, knekkebrød, med masse sunt pålegg, skinke, mager ost, egg, makrell i tomat, leverpostei osv. Grønnsaker kan du i grunn spise så mye du vil av, men ikke frukt - der er det mye kalorier. Velg også mat som gir fort metthetsfølelse. Husk at du vil ta av de de ekstra kiloene når babyen kommer i for av amming, hvis du skal/kan amme, og du vil forbrenne en del med trilleturer osv, så er bedre å ha for mye enn forlite :)

✌️
Jeg har cravings på gulrøtter, og spiser ellers mye salat, kylling osv. Det har jeg alltid gjort. Så jeg spiser relativt sunt. Men jeg lurer nesten på om jeg ikke får i meg nok karbohydrater siden jeg konstant er sulten.

Spis grove kornprodukter, eller grov pasta til salat og kylling f.eks. så burde du klare å dekke det behovet. Må gi magen og fornøyelsen noe å jobbe med :D

✌️

Velg langsomme karbohydrater. Litt karbo må vi ha ;)

Spis grove kornprodukter, eller grov pasta til salat og kylling f.eks. så burde du klare å dekke det behovet. Må gi magen og fornøyelsen noe å jobbe med :D

✌️
Ja, jeg skal innrømme at det er lys pasta det har gått i til nå om jeg skal ha pasta i salat eller til laks eller noe. Kanskje på tide å bytte til fullkornspasta... :)

Ja jeg trenger også mye mat for tiden... Veldig grove karbohydrater ( brød ol) fungerer bra her spiser ellers variert, mye grønsaker, litt frukt, en del bær, fisk kjøtt og melkeprodukter ❤️ lagt på meg 4kg, men d gjorde jeg sist også... Alt er mye lettere i neste del av svangerskapet

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg kjenner ikke sult, men merker at jeg blir kvalmere hvis det blir lenge mellom måltidene. Har merket stor forskjell på hva jeg spiser da. Knekkebrød, brødskiver, youghert og lignende holder ikke så lenge. Pasta og salat holder mye lengre for min del:) var også litt sånn før svangerskapet st enkelte ting gjorde meg mett lengre, men dette er bare forsterket nå:)

Jeg spiser også hele tiden føler jeg, spesielt på starten av dagen. Spiser gjerne frokost klokken 6, og så igjen klokken 8, så lunsj kl11 osv. Er bare så ekstremt sulten! Men så dabber det av utover ettermiddagen og kvelden. Men jeg har bare gått opp 1kg så langt i svangerskapet (straks 12 uker på vei), så er vel tydelig at kroppen trenger denne maten for å drive produksjonssystemet :D

Jeg skjønner deg veldig godt. Er ekstra sulten og i tillegg hjelper maten mot kvalmen så det er enda vanskeligere å stå i mot. Dessverre er det for det neste brødmat som hjelper mot kvalmen og da blir det litt mye energiinntak i forhold til aktivitetsnivå.. Huff, bekymrer meg for vekta jeg også...

♡Termin 20. februar ♡

Back
Topp