Sult tegn

Tuttitutt

Flørter med forumet
Hei dere. Jeg sliter med å se når min baby på 6.5 mnd egentlig er sulten? Har vært litt for kjapp til å bare gi pupp når hun klager (og det å endre stilling osv ikke hjelper) og føler nå hun ikke gir noen tegn? Er derfor vanskelig å vite når hun egentlig trenger mat. Og det er spesielt vanskelig nå som vi begynner å introdusere fast føde… hvilke tegn gir deres?

Hei dere. Jeg sliter med å se når min baby på 6.5 mnd egentlig er sulten? Har vært litt for kjapp til å bare gi pupp når hun klager (og det å endre stilling osv ikke hjelper) og føler nå hun ikke gir noen tegn? Er derfor vanskelig å vite når hun egentlig trenger mat. Og det er spesielt vanskelig nå som vi begynner å introdusere fast føde… hvilke tegn gir deres?
Jeg ser litt på klokka og litt på humøret. Har ikke så mange bedre råd :smiley-ashamed004 Han får mat før han skal sove

Hei!
Jeg ser også an humøret og lydene hun lager. Er hun sulten kan hun være litt misfornøyd og lage misfornøyde lyder. Hun er utålmodig og klagete. Da tilbyr jeg pupp eller annen mat.

Her også er det pupp både titt og ofte - trøstepupp, sovepupp, vondt av tenner pupp - pupp er jo mye mer enn kun mat, så ville ikke tenkt at du har gjort noe feil i å tilby pupp når hun synes livet er litt kjipt :Heartred
Mtp fast føde så kommer man jo gjerne inn i en fast rytme på måltider etterhvert, og nå i starten så er det jo for mange greit å introdusere smaksprøver og små måltider litt sånn midt mellom ammingene så baby ikke er for sulten og utålmodig. Her får minsten smaksprøve/lite måltid sammen med oss når vi spiser våre måltider.
Så litt langt svar uten å svare egentlig - men tenker ikke så mye på tegn til sult, puppen tilbys alltid før søvn, og ellers hvis humøret ikke er på topp. Brysternærte babyer er jo selvregulerte, så tenker jo at minsten tar det som trengs når det trengs, og at det ikke er noen krise om det tilbys pupp uten at hn er så sulten, da tar hn kanskje bare en sup eller to for trøsten og nærheten sin del.

Back
Topp